Wstawienie zeba.

1. Data: 2006-01-14 23:32:59

Temat: Wstawienie zeba.
Od: "Michall" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

17 latkowi zlamala sie wieksza polowa przedniego zeba (jedynka).Gdy
poszedl do dentysty dowiedzial sie ze wstawienie jest platne.Dokladnie ze za
doklejenie okolo 200 zl (podobno moze szybko odpasc),okolo 500 zl doklejenie
jakas inna metoda a wstawienie zeba z korona okolo 1000 zl. Znajomi
natomiast twierdza ze wstawienie lub doklejenie zebow przednich ( od jedynki
do czworki) jest bezplatne dla osob w wieku do 18 lat.
Czy ktos moze mi poradzic jak jest naprawde?

2. Data: 2006-01-15 02:44:24

Temat: Re: Wstawienie zeba.
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michall" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci

> Czy ktos moze mi poradzic jak jest naprawde?

http://www.nfz-katowice.pl/download/rozporzadzenie_s
tomatologia.pdf

HaNkA

3. Data: 2006-01-15 12:09:21

Od: "A&T" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"wieksza polowa" hahaha

4. Data: 2006-01-16 19:06:05

Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
> Uzytkownik "Michall" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci

> http://www.nfz-katowice.pl/download/rozporzadzenie_s
tomatologia.pdf

czyli z tego wynika ze nie bezpłatnie - najbliżej tego przypadku
(teoretycznie, bo tylko z opisu Michall) byłoby świadczenie na str. 5 nr
23.1507 - czyli 'odbudowa złamanego lub zniszczonego kąta w zębach
siecznych stałych' - ale skoro złamała się 'większa połowa' to niestety
nie bedzie to - chyba ze złamanie było pionowe.
a moja rada: lepiej zainwestować w normalną odbudowę z wkładem koronowo
korzeniowym i koroną, niż 3x w miesiącu latać do gabinetu na poprawianie
dolepionego materiału chemoutwardzalnego, który trzyma sie tylko i
wyłącznie siłą woli.

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

5. Data: 2006-01-16 22:37:00

Od: "Joanna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

recepta na przyszlosc: mniej aloholu, mniej bijatyk, mniej pudru, wiecej
warzyw i przetworów mlecznych...i patrzec pod nogi ;)

6. Data: 2006-01-17 00:11:16

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 16 Jan 2006 20:06:05 +0100, *Adam* <news:dqgqqq$iel$2@news.onet.pl>
napisał(a):

> [...]

> korzeniowym i koroną, niż 3x w miesiącu latać do gabinetu na poprawianie
> dolepionego materiału chemoutwardzalnego, który trzyma sie tylko i

Ta plomba może być mocniejsza od koronki. 10 lat miałasm dosztukowaną dwójkę
górną (nic nie było widać, bo calutki ząb był zarazem "odnowiony, w takiej
formówce, czy jakoś tak). Wtedy to była plomba concaisowa. Potem już plomba
światłoutwardzalna, która była trochę słabsza.

--
Kaja

7. Data: 2006-01-17 00:13:49

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 16 Jan 2006 23:37:00 +0100, *Joanna*
<news:dqh6sq$obe$1@news.interia.pl> napisał(a):

> recepta na przyszlosc: mniej aloholu, mniej bijatyk, mniej pudru, wiecej
> warzyw i przetworów mlecznych...i patrzec pod nogi ;)

Ale mu rady dałaś :-(
Najbardziej to od np.marchewki może taki ząbek pęknąć, a przy jedzeniu
miekkiej bułeczki wyjść sobie ten "ułamek".

--
Kaja

8. Data: 2006-01-17 00:46:32

Od: "Joanna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> Ale mu rady dałaś :-(

uważasz że alkohol i puderek pod noskiem są zdrowe i nieodwapniają organizmu
oraz uważasz że bijatyki są dobre dla zębów?

Najwięcej wapnia zawierają:
a.. parmezan (30 g) - 336 mg
b.. mleko (szklanka) - 300 mg
c.. jogurt chudy (115 g) - 225 mg
d.. kalarepa gotowana (85 g) - 179 mg
e.. suszone figi (5 sztuk) - 135 mg
f.. serek sojowy (115 g) - 118 mg
g.. brokuły gotowane (85 g) - 88 mg
h.. fasola z puszki (170 g) - 80 mg
i.. biała fasola gotowana (85 g) - 45 mg

> Najbardziej to od np.marchewki może taki ząbek pęknąć, a przy jedzeniu
> miekkiej bułeczki wyjść sobie ten "ułamek".

białych bułeczek akurat nie polecam,a co do marchewki do hm... nie
koniecznie musi jeść marchewkę, ale dziwne byłoby gdyby do końca życia
miałby jej nie jeść ;)

9. Data: 2006-01-17 02:25:48

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 17 Jan 2006 01:46:32 +0100, *Joanna*
<news:dqhefk$15g$1@news.interia.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> uważasz że alkohol i puderek pod noskiem są zdrowe i nieodwapniają organizmu
> oraz uważasz że bijatyki są dobre dla zębów?

Dlaczego Ty masz od razu takie brzydkie skojarzenia mordobicia?
Nikogo nie bronię, ale coś tu nie tak.

> Najwięcej wapnia zawierają:
> a.. parmezan (30 g) - 336 mg
> b.. mleko (szklanka) - 300 mg
> c.. jogurt chudy (115 g) - 225 mg
> d.. kalarepa gotowana (85 g) - 179 mg
> e.. suszone figi (5 sztuk) - 135 mg
> f.. serek sojowy (115 g) - 118 mg
> g.. brokuły gotowane (85 g) - 88 mg
> h.. fasola z puszki (170 g) - 80 mg
> i.. biała fasola gotowana (85 g) - 45 mg

Pij mleko (duuuużo)-będziesz kaleką i leczyła się na osteoporozę-jak moja
matka (90 letnia).
Nie każdy musi jeść to co Ty. Może sobie dobrać własne menu.
Smacznego! (bo mnie się niedobrze od tej twojej fasoli i śmierdzącego sera
robi).
Ps. Chłopak chyba nie napisał, że ząb mu się złamał od mordobicia? A Tobie?

--
Kaja

10. Data: 2006-01-17 12:27:21

Od: "Joanna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tue, 17 Jan 2006 01:46:32 +0100, *Joanna*
> <news:dqhefk$15g$1@news.interia.pl> napisał(a):

jestes Kaju najgłupszą istotą jaką kiedykolwiek spotkałam na usenecie,
wypierdalaj trolu, PŁONK :D

tabletki antykoncepcyjne i okres ktory byl ale znikl
dziecko się nie wypróżnia...
Czy jakas choroba może powodowac ból kolan??
3,5 miesiąca temu wybiłem torebkę stawową
Katar u dziecka - Sulfarinol + Atecortin?