Wtopiłam...

1. Data: 2011-01-14 19:55:13

Temat: Wtopiłam...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...5 złotych. Tak to jest, jak się kupuje w pośpiechu. Chciałam sobie
meliskę kupić w aptece, ale że akurat byłam w Real'u, to uwagę moją
zwróciła herbata owocowo-ziołowa firmy Vitax "Melisa z gruszką". Myślę
sobie - ok, czasu mało, biorę, gruszka jak najbardziej. I pędem do kasy, bo
sprawy Ważne były dopiero przede mną...

W domu:

Vitax
Herbata owocowo-ziołowa 20 torebek
Twoja chwila wyciszenia
Skład: jabłko, liść melisy (22,0%), owoc dzikiej róży, hibiskus, aromaty,
liść jeżyny, ziele palczatki, korzeń cykorii, skórka cytryny, kwas
cytrynowy - regulator kwasowości, gruszka (1%).

Po zerwaniu folii z pudełka w nozdrza i oczy buchnął mi smród sztucznego
aromatu, po otwarciu pudełka musiałam się wręcz odsunąć. Rozerwałam
torebkę: wewnątrz miałko zmielone okruchy różnego koloru, prócz nich płatki
(nie kryształy) czegoś białego nieprzezroczystego w ilości znacznej,
wyróżniającej się. Okruchy to wg MŚK zmielone WYTŁOKI owocowe (mogę polegac
na jego opinni z pewnych względów), biała substancja wzięta na język
okazała się być LEKKO kwaśna i dziwna w smaku, jakiś kwas, może
rzeczywiście cytrynowy, ale wg nas ZA MAŁO kwaśny i niekrystaliczny -
borny??? Sprawdzimy.
Podsumowanie: susz z wytłoków owocowych (bez wartości) plus aromaty plus
kwas czyni HERBATĘ.
Nie odwazyłam się tego pić. Do poniedziałku zostanę bez melisy...

2. Data: 2011-01-14 20:31:07

Temat: Re: Wtopiłam...
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> liść jeżyny, ziele palczatki, korzeń cykorii, skórka cytryny, kwas
> cytrynowy - regulator kwasowości, gruszka (1%).
A tego niepijalnego hibiskusa pewnie 50%.

3. Data: 2011-01-14 20:33:53

Od: "Waldemar Maria Pawlak" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...5 złotych. Tak to jest, jak się kupuje w pośpiechu. Chciałam sobie
> zrobic dobrze

OJP

4. Data: 2011-01-14 20:57:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Jan 2011 21:31:07 +0100, Stokrotka napisał(a):

> A tego niepijalnego hibiskusa pewnie 50%.

Tytułowej gruszki - 1%. To mnie interesuje. I syntetyczny smród.

5. Data: 2011-01-14 21:58:41

Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cytrynowy - regulator kwasowości, gruszka (1%).
> Nie odwazyłam się tego pić. Do poniedziałku zostanę bez melisy...

Pijasz melisę - poleć proszę co jest dobre, którą warto kupić
(z tych dostępnych w marketach, bo nie pojadę do zielarza, żadnego nie znam,
ani pewnie nie mam w okolicy)

Tego Vitaxa co opisujesz akurat mam, nie rozbierałem torebek, ale fakt, że
pośmierduje lekko.

6. Data: 2011-01-14 22:48:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Jan 2011 22:58:41 +0100, Czesuaw P. napisał(a):

> Pijasz melisę - poleć proszę co jest dobre, którą warto kupić

Z apteki, Herbapolu, melisa fix, tzn w saszetkach, z serii "Zielnik polski"
albo "Zielnik apteczny".

> [...]
> ani pewnie nie mam w okolicy)
>

> Tego Vitaxa co opisujesz akurat mam, nie rozbierałem torebek, ale fakt, że

Lekko??? - mnie wręcz odrzuciło. I dostałam łzawienia oczu natychmiast. I
głowa mnie rozbolała. Taki intensywny zapach, nosz paskudny syntetyk,
zresztą w składzie podają, no ale nie przeczytałam składu w sklepie, mea
culpa, 5 złotych poszło w błoto. Nigdy więcej tej firmy ani tego typu
badziewia jakiejkolwiek innej. Pierwszy i ostatni raz.

Najgorsze, że widać ludzie to kupują, skoro jest stale na półkach...

7. Data: 2011-01-14 23:21:52

Od: "kika" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

?

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
et...

Dnia Fri, 14 Jan 2011 22:58:41 +0100, Czesuaw P. napisał(a):

> Pijasz melisę - poleć proszę co jest dobre, którą warto kupić

Melisę należy posadzić w ogrodzie i zasuszyć na zimę.
Będzie pewna i pachnąca.
Pozdrawiam.

8. Data: 2011-01-15 15:00:27

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Jan 2011 21:31:07 +0100, "Stokrotka"
<o...@a...pl> wrote:

>A tego niepijalnego hibiskusa pewnie 50%.

Kolejność podawania składników jest dyktowana przez ich udział w masie
produktu. Tedy jabłka najwięcej, a hibiskusa mniej niż dzikiej róży,
a więcej niż jeżyny.

--
Maciej Bójko
m...@g...com

9. Data: 2011-01-15 15:31:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Jan 2011 16:00:27 +0100, Maciej Bojko napisał(a):

> Kolejność podawania składników jest dyktowana przez ich udział w masie
> produktu. Tedy jabłka najwięcej, a hibiskusa mniej niż dzikiej róży,
> a więcej niż jeżyny.

Aromaty na 5 miejscu, gruszka na ostatnim :-)

10. Data: 2011-01-15 16:27:11

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Jan 2011 16:31:30 +0100, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

>Aromaty na 5 miejscu, gruszka na ostatnim :-)

Aha. I dzięki temu symbolicznemu 1% zawartości mogą formalnie zgodnie
z prawdą pisać "z gruszką" na pudełku.

--
Maciej Bójko
m...@g...com

trochę nie na temat śliczne psiaki do oddania w dobre ręce ( pół SPAM )
Fruktoza.
Re: I masełko też szwarcowane...
Re: Wracając do polepszaczy.
Słony temat.