Wybór alarmu

11. Data: 2010-09-06 08:17:13

Temat: Re: Wybór alarmu
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:dbo7namzkte6$.mrntn0mfa7i2$.dlg@40tude.net...

> Amator taki jak ja na pewno nie zamontuje sobie ani nikomu alarmu - alarm
> to bezsensowne wydawanie kasy. Jak też i ochrona. Zdanie na temat
> skuteczności alarmow i firm ochroniarskich już mam wyrobione.

I tu masz pełną rację, ze jest to tylko i wyłącznie Twoje zdanie. Szkoda
tylko, że tak błędne i całkiem odmienne od tego co pokazuje rzeczywistość.
Moje doświadczenia są całkowicie odmienne i bliższe prawdy. Nie dlatego, że
zarabiam projektując i montując systemy alarmowe, ale dlatego, że
zamontowane przeze mnie systemy już wielokrotnie udaremniły poczynania
rabusiów i świadczą o tym, że jesteś w błędzie. Wyrobiłeś sobie złe
przekonania na podstawie jednego, jedynego systemu alarmowego i to jeszcze
źle zaprojektowanego i źle użytkowanego, który wywołuje fałszywe alarmy
czyniąc, że system ten staje się bezużyteczny. Dobrze zaprojektowany i
wykonany system alarmowy uruchamia się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy trzeba
i powiadama sąsiadów, właściciela oraz firmę ochroniarską tylko wtedy, kiedy
trzeba. Tylko wtedy system taki jest użyteczny i skuteczny. W innym
przypadku, kiedy alarm wyje bez powodu (takim jak Ty opisałeś) po prostu
faktycznie szkoda pieniędzy. Ale pamiętaj, ze takie systuacje nie są
normalne i są dowodem na to, że systemami powinni się zajmować
profesjonaliści, a nie amatorzy.
Co zaś ubezpieczenia to także jesteś w błędzie, ponieważ każde TU kalkuluje
ryzyko i stawia warunki. Jeżeli klient nie jest w stanie ich spełnić to po
prostu TU nie zawrze ubezpieczenia lub też opłacane składki przez
ubezpieczonego nie dość, ze są wysokie to jeszcze są to "wyrzucone pieniądze
w błoto", gdyż w razie włamania ubezpieczony nie dostanie nawet "złamanego
grosza".

12. Data: 2010-09-06 08:49:22

Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Wrz, 20:33, anka <a...@g...com> wrote:
> [...]
> się, co jest możliwe, ale fajnie byłoby przez GSM i przez Internet,
> - możliwości współpracy z firmą ochroniarską (interwencja po wykryciu
> włamania).
>
> Fajnie byłoby też, gdyby system był w miarę otwarty, t.j.:
> - pozwalał na modyfikacje w przyszłości (nowe strefy, nowe programy,
> etc),
> - nie uwiązał mnie do jednej konkretnej agencji ochrony (to w zasadzie
> jest warunek sine qua non).
>
> Skieruje mnie ktoś na właściwy trop poszukiwań?
> Czego w ogóle powinienem szukać, co zamontować w domu?

Jedynym rozsadnym rozwiazaniem to nie swiecic bogactwem ludziom po
oczach.
A jak juz nie mozesz wytrzymac to zatrudnij ludzi z karabinami/
pistoletami.

Najlepsze rozwiazanie to skromnosc. Ale do tego podobno dorasta sie po
7 pokoleniach, bo ci ktorzy maja slome w butach to chcieliby
dziedzicow zgrwac.

13. Data: 2010-09-06 09:44:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Sep 2010 10:17:13 +0200, Plumpi napisał(a):

> wyłącznie wtedy, kiedy trzeba
> i powiadama sąsiadów, właściciela oraz firmę ochroniarską tylko wtedy, kiedy
> trzeba. Tylko wtedy system taki jest użyteczny i skuteczny.

Sąsiedzi, jak to sąsiedzi, nie mają obowiązku nadstawiania własnej głowy w
przypadku włamania, jak też po prostu może ich nie być, właściciel nic nie
zrobi, jeśli sam jest zbyt daleko, no a firma ochroniarska... cóż,
poszukam pewnego artykułu na temat realiów tych firm, bo gdzieś mi się
zagubił.

14. Data: 2010-09-06 09:45:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 6 Sep 2010 01:49:22 -0700 (PDT), Kudlaty napisał(a):

> [...]
>
> Najlepsze rozwiazanie to skromnosc. Ale do tego podobno dorasta sie po
> 7 pokoleniach, bo ci ktorzy maja slome w butach to chcieliby

Dokładnie.

15. Data: 2010-09-06 10:02:27

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

anka pisze:

> Skieruje mnie ktoś na właściwy trop poszukiwań?

Ja uwazam, ze najlepsze sa czujniki na zewnatrz domu, dyskretnie
umieszczone na granicach dzialki plus powiadomienie agencji ochrony.

Cala pasywna ochrona powinna byc na tyle skuteczna zeby opoznic wlamanie
o czas potrzebny na przyjazd ekipy.

Na wazniejsze dokumenty i rzeczy wartosciowe maly sejf na tyle wrednie
umieszczony zeby po pierwsze nie rzucal sie w oczy i zeby wytarganie go
na zewnatrz zajmowalo duzo czasu.

Oprocz wlaman duzym problemem jest tez zwyczaj zostawiania dokumentow,
kluczykow blisko wejscia do domu. Zlodzieje potrafia wejsc w czasie
kiedy ktos jest w domu i zgarnac to co jest w promieniu 2-3 metrow od
drzwi wejsciowych. Akcja trwa kilka, kilkanascie sekund, a straty sa
moze nie bardzo wielkie, ale mocno klopotliwe.

KJ

16. Data: 2010-09-06 12:25:08

Od: "amir" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam jakiegoś staleta, i firmę która ma pojęcie o montowaniu

sami doradzą Ci bez problemu co wybrać jak przedstawisz wymagania.

Moze integra albo CA-10 tez wystarczy z firmy satel.pl

Sam montowałem w siostry CA-10 i sprawdza się wyśmienicie, ale z głową
trzeba to zrobić

u siebie mam zamiar używac Integry z Satela.

Jednak u siebie zlece to juz firmie, za dużo czasu straciłem na opanowanie
CA-10 i instalację
i zabawę w druciki i oporniki, a pomocy ci telefonicznie nie udzelą
fachowcy, odeślą Cię do intstrukcji :)

Jak nie znasz się na elektornice i nie masz smykałki to szkoda Twojego
czasu, aby robic to samemu

PS jako dadatek do alarmu polecam jakis rejestrotor + kilka kamerek i dostęp
z publicznym ip do
rejestratora przez telefon gsm i internet
nie są to juz takie drogie zabawki

u mnie przez całą budowe funkcjonował i funkcjonuje dalej taki system

co do alarmu, puki co mam zrobiony najtanszy z mozliwych czyli
czujka ruchu z starej lampy, podłaczona do AP jakiegos starego, po wykryciu
ruchu uruchamia apeka
ten odpowiada na ping, nastęnie server dzwoni na kom, a ja wchodze przez
tel. kom na
kamerkie i widze kto jest i co robi :)

wszystko zabezpieczone na ups, co by jakis cwaniak prąd odłaczyć chciał:)
to taka tania metoda na okres budowy, niebawem czas na coś z satela

17. Data: 2010-09-06 16:53:26

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> Dokładnie.
Netykieta sie kłania.
"Odpisując na list, NIGDY nie cytuj go w całości, a zostaw TYLKO to co
niezbędne, do czego odnosi się Twój komentarz."
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
--
Krzysiek

18. Data: 2010-09-06 17:51:23

Od: "Jacek" <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2010-09-06 18:12:55

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KJ Siła Słów wrote:

> Ja uwazam, ze najlepsze sa czujniki na zewnatrz domu, dyskretnie
> umieszczone na granicach dzialki plus powiadomienie agencji ochrony.

i sądzisz że agencja będzie przyjeżdżać klika razy dziennie, taniej wyjdzie
zatrudnienie stałej ochrony na miejscu, 8 ludzi z karabinami i psami,
pracujących na zmiany.

20. Data: 2010-09-06 18:42:20

Od: "Krzysiek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze integra albo CA-10 tez wystarczy z firmy satel.pl

Satel CA10 nie jest już produkowany (choć można go jeszcze kupić). Ze
względu na ewentualny brak późniejszego wsparcia serwisowego nie montowałbym
już tej centralki.
Pozdr.
Krzysiek

Ciepla woda w mieszkaniu
Klimatyzator z LerojaMerlina
przezroczysty dach na taras
szafka łazienkowa
Jak się nazywa/czego szukać - adapter gniazdka prądowego?