Wybór alarmu

21. Data: 2010-09-06 18:48:20

Temat: Re: Wybór alarmu
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-06 11:45, Ikselka pisze:

> Dokładnie.

No nie wierzę! Od kiedy jesteś piewczynią skromności? Toć to się chyba
kłóci z Twoimi poglądami! ;-P

A serio - w mieście może i tak, ale wyobrażam sobie, że samotnie stojący
dom gdzieś pod miastem, pod lasem, może być łakomym kąskiem bez względu
na to, czy będzie kapał złotem, czy nie (o ile nie będzie wyglądał jak
rudera, choć pewnie i na taki znajdzie się amator).

Ewa

22. Data: 2010-09-06 19:40:35

Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Satel CA10 nie jest już produkowany (choć można go jeszcze kupić). Ze
> względu na ewentualny brak późniejszego wsparcia serwisowego nie
> montowałbym już tej centralki.

To Satel już likwiduje się?
Jakoś o tym nie słyszałem.
;)

Pozdrawiam emarcin

23. Data: 2010-09-06 19:57:47

Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co zaś ubezpieczenia to także jesteś w błędzie, ponieważ każde TU
> kalkuluje ryzyko i stawia warunki. Jeżeli klient nie jest w stanie ich
> spełnić to po prostu TU nie zawrze ubezpieczenia lub też opłacane składki
> przez ubezpieczonego nie dość, ze są wysokie to jeszcze są to "wyrzucone
> pieniądze w błoto", gdyż w razie włamania ubezpieczony nie dostanie nawet
> "złamanego grosza".

Przestań robić ludziom wodę z mózgu.

TYLKO firma ubezpieczeniowa odda im pieniądze za szkody powstałe
przy włamaniu, pomiędzy zadziałaniem systemu, a interwencją grupy.
Zwykle to 5 minut w nocy a 15 minut w dzień.
Coraz częściej wywalane jest okno i okradany dom w 1,5-2 minuty.
Żaden system, ani grupa interwencyjna, tym bardziej sąsiadka emerytka
w takiej sytuacji nas nie ochroni. Wszystkie te elementy mają jedynie
odstraszyć
potencjalnych intruzów, aby poszli do sąsiada, który ich nie ma.
Właściwe zabezpieczenie domu - to połączenie środków technicznej
sygnalizacji
intruza, z mechanicznymi elementami stawiającymi "opór" do czasu dojazdu
grupy.

Pozdrawiam emarcin

24. Data: 2010-09-06 20:30:14

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

emarcin wrote:

> [...]
> sygnalizacji
> intruza, z mechanicznymi elementami stawiającymi "opór" do czasu

po włamie kupujesz nowy sprzęt wstawiasz szybę dajesz rachunki
ubezpieczycielowi i czekasz na przelew.

25. Data: 2010-09-06 20:31:00

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emarcin" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> Przestań robić ludziom wodę z mózgu.

Wiesz tak się składa, ze co nieco wiem na ten temat i z niejedną sprawą już
się zetknąłem.
Jeżeli uważasz, ze cokolwiek napisałem tu nie tak to nie używaj ogólników
tylko napisz konkretnie co, bo bardzo nie lubię takich mądrasków, którzy
g.... maja do powiedzenia, a strasznie się wymądrzają.

> TYLKO firma ubezpieczeniowa odda im pieniądze za szkody powstałe
> przy włamaniu, pomiędzy zadziałaniem systemu, a interwencją grupy.

Powtarzam jeszcze raz - nie zawsze i tu się możesz przeliczyć.
Dam Ci przykłady, z którymi się zetknąłem:
1. Złodzieje otworzyli zamek. Opierniczyli mieszkanie w biały dzień. Nikt
nic nie widział, nikt nic nie słyszał. Efekt - TU się "wypieło", bo nie było
śladów włamania.
2. Innym razem TU odmówiło wypłaty odszkodowania, ponieważ klient nie
założył dodatkowego zamka w drzwiach, który był wymagany przez TU i opisany
w OWU.
3. Ukradli klientowi samochód. W chwili zawierania AC posiadał on 2
oryginalne klucze i informacja o tych kluczach była wpisana do polisy.
Poproszono klienta o okazanie 2 oryginałów. Niestety okazało się, że klient
jeden z oryginałów po prostu zgubił i dorobił sobie drugi klucz
nieoryginalny. Jego błędem było to, że nie poinformował o tym fakcie TU,
dlatego też ubezpieczyciel nie wypłacił ubezpieczenia.

Takich "kruczków", które działają na korzyść TU jest cała masa. Wystarczy,
żeby choć jeden się znalazł i odszkodowania nie ma.
Wiele ludzi płaci składki łudząc się, że posiadają polisę i nie zdając sobie
sprawy, że w razie czego nie dostaną ani grosza.
Pamiętaj każde TU to firma zarobkowa, nastawiona na zarobek, a nie na
rozdawanie pieniędzy.
Stawiają swoje warunki, a w razie ich niespełnienia odprawiają klienta z
przysłowiowym kwitkiem.
Niestety błędem klietów jest brak zainteresowania tym co napisane jest w
OWU.
Ponadto pamiętaj, że każdemu likwidatorowi szkód płacą za znalezienie
pretekstu do niewypłacenia odszkodowania lub jak największym obniżeniu jego
wartości.

> [...]
> sygnalizacji
> intruza, z mechanicznymi elementami stawiającymi "opór" do czasu dojazdu

To jeszcze znajdź i wskaż sprzeczność pomiędzy tym co napisałem ja, a tym co

26. Data: 2010-09-07 08:35:10

Od: "amir" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potencjalnych intruzów, aby poszli do sąsiada, który ich nie ma.
> Właściwe zabezpieczenie domu - to połączenie środków technicznej

dlatego ja oprocz alarmu
okno tarasowe mam w specjalnej wersji
zbrojone okucie + szyba p2 i wszelkie inne gdzie można wejsc rownież
+ w piwnicy kraty, dom skromny nie rzuca się w oczy

do tego alarm satela, sygnalizator w widocznym miejscu od ulicy
+ małe kamerki.
Narazie nie było problemu jak będzie
to szybko będę widział na kamerce, w telefonie mam wpisany numer
na komende moją najbliższą :)

nie opłacam grupy interwencyjnej. w przypadku uruchmienia alarmu
sam patrze na kamerke jak będzie intruz dzwonie na policję

27. Data: 2010-09-07 08:41:02

Od: "amir" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jeszcze znajdź i wskaż sprzeczność pomiędzy tym co napisałem ja, a tym
co
> napisałęś Ty :)

popieram w całości :)
od włamania nie ubzpieczam się dlatego, tylko od warunków przyrodnicznych
ale i tak nastawiam się na sprawę w sądzie bo znając zycie nie wypłacą jeśli
przyjdzie co do czego

BTW teściu płacił 15 lat, włamał się zbir sąsiad 17letni, nakradł sprzętu za
kilka tys

nie wypłacili nic, bo okno stare zle zabezpieczone :)
okno zmienili i dalej płacą

ale TU zawsze coś znajdzie

28. Data: 2010-09-07 09:55:28

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dyjor pisze:

> i sądzisz że agencja będzie przyjeżdżać klika razy dziennie,

Ja nie sadze, ja wiem ze bedzie - jesli alarm sie bedzie uruchamial.

Ale wg mnie daje sie tak zaplanowac czujki zewnetrzne zeby nie musiala
przyjezdzac kilka razy dziennie, powiedzmy ze da rade zejsc do 2 alarmow
w tygodniu, a tyle to potraktuja jak kontrole czujnosci i nie beda
dodawac klientowi do rachunku.

KJ

29. Data: 2010-09-07 12:45:08

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

> Ja nie sadze, ja wiem ze bedzie - jesli alarm sie bedzie uruchamial.
>
> Ale wg mnie daje sie tak zaplanowac czujki zewnetrzne zeby nie musiala
> przyjezdzac kilka razy dziennie

Czujki zewnętrzne to spory wydatek i niestety duża podatność na fałszywe
alarmy.
Bariery, które nie reagują na byle powiew wiatru, spadające liście, koty,
psy i ptactwo to wydatek minimum 800zł za sztukę, a potrzeba ich kilka w
otoczeniu domu i do tego nie na każdej posesji jest możliwość ich
zamontowania. Niestety mają też swoje inne wady, polegające na tym, że dość
łatwo jest je obejść o ile się wie, gdzie są zamontowane i jak skierowane.
Z wiadomych powodów nie będę tu opisywał jak się je obchodzi i proszę o to
nie pytać.
Tak więc moim zdaniem jest to zbyteczny wydatek. Zwykłe zewnętrzne czujki
PIR to już jest totalne nieporozumienie, bo będzie z nimi cała masa
problemów, a ceny też nie są najmniejsze, bo zaczynają się od 300zł no i też
potrzeba by było kilka sztuk.
Z reguły jeżeli już się zakłada czujki zewnętrzne to na zasadzie cichego
powiadomienia właściciela plus ewentualny cichy sygnalizator, który ma
zwrócić uwagę potencjalnemu włamywaczowi, że jest on namierzony. Ale
powtarzam to ma być cichy sygnalizator i do tego bez powiadamiania firmy
ochroniarskiej. Z reguły to wystarcza, aby zniechęcić stanowczą większość
"amatorów cudzej włąsności".
Dlatego tu najlepiej się sprawdzają zwykłe czujki ruchu takie jak do
oświetlenia, które jednocześnie mogą pełnić rolę sterowania oświetleniem.
Samo załączenie oświetlenia także zniechęca wielu złodziei.

Dobry system to nie tylko sam alarm. Sytem taki powinien utrudnić wejście do
domu i dać czas na przybycie grupy interwencyjnej. Czyli potrzebne są drzwi
i okna antywłamaniowe. Im dalej od centrum miasta tym czas dojazdu będzie
dłuższy i tym wyższej klasy ochrony muszą być drzwi i okna, bo im wyższa
jest klasa tym więcej czasu potrzeba na ich sforsowanie. Przy czym należy
sobie powiedzieć od razu, ze nie istnieją bariery nie do przejścia. One
tylko i wyłącznie utrudniają wejście i wydłużają czas na ich pokonanie.

>, powiedzmy ze da rade zejsc do 2 alarmow w tygodniu, a tyle to potraktuja
>jak kontrole czujnosci i nie beda dodawac klientowi do rachunku.

Dwa alarmy w tygodniu to tak jakby tego systemu w ogóle nie było, bo
sąsiedzi przestaną reagować i wręcz będą się złościć.
Piszę to także z autopsji, bo nba przeciwko mojego domu stoi knajpa, w
której uruchamiały się często fałszywe alarmy (Wyjaśniam od razu - to nie ja
zakładałem ten system alarmowy. Proponowałem właścielowi knajpy, że mu
poprawię ten system, ale nie chciał, ponieważ zakładała go firma
ochroniarska i dlatego on nie musiał płacić za interwencje po wywołaniu
fałszywych alarmów.). Po kilka nieprzespanych nocach w każdym miesiącu już
mi nawet nie chciało się wstawać z łóżka i podchodzić do okna.
Poza tym większość firm ochroniarskich w ramach abonamentu daje 1 lub
nawjyżej 2 przyjazdy jeżeli system był montowany przez inną firmę. Wszystkie
kolejne niestety są już płatne. Cena jednego przyjazdu ponadabonamentowego
waha się od 50 do 100zł. Jeżeli system montowała firma ochroniarska to
najczęściej interwencje z powodu fałszywych alarmów są nieodpłatne.

30. Data: 2010-09-07 14:29:51

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Plumpi pisze:

> Niestety mają też swoje inne wady, polegające na tym,
> że dość łatwo jest je obejść o ile się wie, gdzie są zamontowane i jak
> skierowane.

Ale sa malo widoczne przy pewnym wysilku wlozonym w maskowanie.

> [...]
> powtarzam to ma być cichy sygnalizator i do tego bez powiadamiania firmy
> ochroniarskiej. Z reguły to wystarcza, aby zniechęcić stanowczą

nie bardzo rozumiem, czemu w tym przypadku cichy a nie glosny i czemu
bez powiadamiania ? Co to da wlascicielowi ? A jak akurat nie moze
osobiscie odebrac sygnalu powiadomienia na komorke ze mu sie wlamuja ?

Nie mowiac juz o czasie reakcji wlasiciela z wakacji.

> Dwa alarmy w tygodniu to tak jakby tego systemu w ogóle nie było, bo
> sąsiedzi przestaną reagować i wręcz będą się złościć.

Zlosc sasiada zalezy wylacznie od parametrow syreny - glosnosci i czasu
dzialania.

> Poza tym większość firm ochroniarskich w ramach abonamentu daje 1 lub
> nawjyżej 2 przyjazdy jeżeli system był montowany przez inną firmę.

Przy czujkach zewnetrznych tez ? ja mam z solidem inne doswiadczenia -
jada, potem dzwonia, nie czepiaja sie.

KJ

Ciepla woda w mieszkaniu
Klimatyzator z LerojaMerlina
przezroczysty dach na taras
szafka łazienkowa
Jak się nazywa/czego szukać - adapter gniazdka prądowego?