Wybór spośród leków przeciwzapalnych

31. Data: 2009-02-16 08:46:33

Temat: Re: Wybór spośród leków przeciwzapalnych
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> writes:

> Hodowanie bakterii przeprowadza się w określonym celu, nie dla sportu i
> nie po to, żeby potwierdzić, że bakteria jest - bo że jakaś jest, to z
> reguły wiemy.

(...)

> Jeśli doktor zlecił Ci posiew, a ten wyszedł jałowy, to mozliwości
> jest kilka, ale dwie najbardziej prawdopodobne: (...) 2. posiew był
> JAŁOWY, bo w gardle mieszkały WIRUSY. Które na podłożu dla bakterii
> NIE ROSNĄ. Amen.

No właśnie z tym "z reguły wiemy" to troszkę bym polemizował, bo tak
naookoło patrząc to coś często te posiewy bez bakterii wychodzą.

A informacja "bakterii nie ma, choroba wirusowa, żaden antybiotyk nie
pomoże" też jest przydatna i jak widać bez zrobienia posiewu nie
zawsze dostępna.

MJ

32. Data: 2009-02-16 10:19:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Feb 2009 09:46:33 +0100, Michal Jankowski wrote:

> No właśnie z tym "z reguły wiemy" to troszkę bym polemizował, bo tak
> naookoło patrząc to coś często te posiewy bez bakterii wychodzą.

Niestety posiew pobrać też trzeba umieć. Dlatego na pierwszym miejscu
wymieniłem to, co wyciąłeś.

> A informacja "bakterii nie ma, choroba wirusowa, żaden antybiotyk nie
> pomoże" też jest przydatna i jak widać bez zrobienia posiewu nie
> zawsze dostępna.

A zbadać pacjenta nie łaska? ;)
Infekcje bakteryjne i wirusowe wbrew pozorom różnią się obrazem
klinicznym. Naprawdę.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

33. Data: 2009-02-16 10:46:18

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> writes:

> Niestety posiew pobrać też trzeba umieć. Dlatego na pierwszym miejscu
> wymieniłem to, co wyciąłeś.

To prawda, ale chyba latwiej go zapaprac dodatkowymi bakteriami, niz
zgubic bakterie "wlasciwe"?

> A zbadać pacjenta nie łaska? ;)
> Infekcje bakteryjne i wirusowe wbrew pozorom różnią się obrazem
> klinicznym. Naprawdę.

Taaa, jakbym N razy nie widzial dwoch lekarzy rozpoznajacych zupelnie
rozne choroby u tego samego pacjenta.

MJ

34. Data: 2009-02-16 15:44:30

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Feb 2009 11:46:18 +0100, Michal Jankowski wrote:

> To prawda, ale chyba latwiej go zapaprac dodatkowymi bakteriami, niz
> zgubic bakterie "wlasciwe"?

Niekoniecznie. Bakterie też bywają wrażliwe na temperaturę na przykład,
wilgotność etc - jak pobierzesz wymaz, a potem stoi on pół dnia na
parapecie, albo ktoś o nim zapomni... ;)

> Taaa, jakbym N razy nie widzial dwoch lekarzy rozpoznajacych zupelnie
> rozne choroby u tego samego pacjenta.

Podaj przedział, w którym zawiera się N :D
I podaj o jakie choroby chodziło. Znaczy jeden podejrzewał parwowirusa,
B17, a drugo C28? :D (od razu napiszę że nie mam pojęcia co to za wirusy
i czy w ogóle istnieją, tak se tylko strzeliłem żeby było zabawniej).

(Nie to, żebym był zdania, że lekarze są nieomylni, nie. Po prostu
miażdżąca większość pomyłek w leczeniu banalnych infekcji nie ma żadnego
znaczenia, z przyzczyn o jakich już było.)

m.

35. Data: 2009-02-16 20:14:36

Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" napisał:
> Murzyn, potrzebuje... kurna, jakby to... Ooo - wiem. Murzyn, patrz:

spokojnie, ja umieć mowa polski języka:O)

> [...]
> kilka, ale dwie najbardziej prawdopodobne: 1. Posiew był źle pobrany; 2.
> posiew był JAŁOWY, bo w gardle mieszkały WIRUSY. Które na podłożu dla

ok, rozumiem, z tego co piszesz to wynika tylko tyle ze doktór nie potrafił
pobrać posiewu, to czego ich na tych studiach uczom?:O)

36. Data: 2009-02-16 20:49:26

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Feb 2009 21:14:36 +0100, gargamel wrote:

> ok, rozumiem, z tego co piszesz to wynika tylko tyle ze doktór nie potrafił
> pobrać posiewu, to czego ich na tych studiach uczom?:O)

Jeśli Twoim zdaniem wynika tylko tyle co piszesz, to z tego wynika, że
zmarnowałem czas na pisanie.

m.

37. Data: 2009-02-17 01:23:23

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

> no włąśnie, czyli ganiac się nie chce, ale za to gadać jakie to wirusy
> straszne, jakie maja wielkie oczy, że szczepic sie trzeba to już jak
> najbardziej, trochę to przypomina polowanie na czarownicę, nikt jej nie
> widział ale każdy słyszał:O(

A widział Ty na własne oczy mikroskop elektronowy? Widziałeś jak sie
przygotowuje preparaty do takiego mikroskopu?

38. Data: 2009-02-17 01:52:28

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> No i wróciłem od laryngologa...
>
> Tym razem nie ma E.Coli w wyniku posiewu z gardła, są natomiast:
> - staphylococcus aureus (metycylinowrażliwy)
> - streptococcus alfa-haemolyticus
> - neisseria sp.

czyli podstawowe składniki zwierzyńca, który każdy ma w nosie. Zapewniam
Cię, ze kolejnym razem dostaniesz inna ciekawa liste z której oczywiście nic
nie bedzie wynikało. Podejrzewam ze 95% przypadków zestaw podstawowych
antybiotyków wybije wszystko (no prawie) co zywe w gardle ale dolegliwości
nawrócą. Bo odporność miejscowa i nie za dobra i po pewnym czasie znów
zalęgnie sie miłe stadko.

> Dostałem wskazanie, aby to porządnie przeleczyć:
> - Bactroban 2% maść do nosa (cholernie drogi lek)

I bardzo dobry. Ale do stosowania na zakazenia skóry. Wpychanie tego do nosa
lekko mówiąc, mija sie z celem.

> - Polyvaccinum Mite krople do nosa (trudno osiągalny)

Kolejna maść na szczury.

> W razie braku poprawy, amoksycylina do wprowadzenia po tygodniu.

Rozumiem, ze do tej pory nie byłeś leczony żadnym antybiotykiem a
szczególnie preparatem amoxycyliny. Zalecona dawka dobowa to oczywiscie co
najmniej 3g? :-)

> Dodam, że w chwili obecnej nie ma infekcji, ale jest ciągły katar
> spływający po tylnej ściance gardła.

Tzn, ze masz infekcję. Bo niby skąd ten katar? No chyba, ze masz
alergiczny/naczynioruchowy nieżyt nosa?

> Rok temu wyszło "zgrubienie błony śluzowej zatok szczękowych" w RTG zatok.

RtG zatok przynosowych nie jest badaniem zalecanym w chorobach zatok
przynosowych. No chyba, że w naszym Bantustanie wg NFZ.

> Będę wdzięczny za komentarze, bo sposób przeprowadzenia wywiadu przez lek.
> laryngologa mnie nie przekonywał.

Jak już bardzo upierasz sie przy wykonywaniu posiewów to jakis sens miałby
posiew wydzieliny pobranej z zatok. Jezeli oczywiscie jakaś tam by była. I
po wcześniejszej tomografii zatok. A przed tym jeszcze ustaleniu wskazań do
tego badania.
Poza tym tak na prawde podajesz zbyt mało danych z wywiadu aby mozna było
coś wiecej Ci doradzić.

Palisz?

39. Data: 2009-02-17 21:29:36

Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wskazań do tego badania.
> Poza tym tak na prawde podajesz zbyt mało danych z wywiadu aby mozna było

Nie palę.

Widzę, że jednak dobrze, że nie było tych leków w aptece.

A może wystarczy fusangunina przy kazdej probie odnowy infekcji?

Pozdrawiam,
Pan Łoś.

40. Data: 2009-02-18 17:09:25

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Widzę, że jednak dobrze, że nie było tych leków w aptece.
>
> A może wystarczy fusangunina przy kazdej probie odnowy infekcji?

Nie znam wskazań do stosowania tego "leku"

PZU - odszkodowanie
czy trzeba się się szczepić? WZW B
Laskotanie w nerce?
Program Brainiac-glupie pytanie 2/2