Re: Wybór spośród leków przeciwzapalnych

From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Wybór spośród leków przeciwzapalnych
Date: Tue, 17 Feb 2009 02:52:28 +0100

Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
news:gn0rjk$2dt$1@news.onet.pl...
> No i wróciłem od laryngologa...
>
> Tym razem nie ma E.Coli w wyniku posiewu z gardła, są natomiast:
> - staphylococcus aureus (metycylinowrażliwy)
> - streptococcus alfa-haemolyticus
> - neisseria sp.

czyli podstawowe składniki zwierzyńca, który każdy ma w nosie. Zapewniam
Cię, ze kolejnym razem dostaniesz inna ciekawa liste z której oczywiście nic
nie bedzie wynikało. Podejrzewam ze 95% przypadków zestaw podstawowych
antybiotyków wybije wszystko (no prawie) co zywe w gardle ale dolegliwości
nawrócą. Bo odporność miejscowa i nie za dobra i po pewnym czasie znów
zalęgnie sie miłe stadko.

> Dostałem wskazanie, aby to porządnie przeleczyć:
> - Bactroban 2% maść do nosa (cholernie drogi lek)

I bardzo dobry. Ale do stosowania na zakazenia skóry. Wpychanie tego do nosa
lekko mówiąc, mija sie z celem.

> - Polyvaccinum Mite krople do nosa (trudno osiągalny)

Kolejna maść na szczury.

> W razie braku poprawy, amoksycylina do wprowadzenia po tygodniu.

Rozumiem, ze do tej pory nie byłeś leczony żadnym antybiotykiem a
szczególnie preparatem amoxycyliny. Zalecona dawka dobowa to oczywiscie co
najmniej 3g? :-)

> Dodam, że w chwili obecnej nie ma infekcji, ale jest ciągły katar
> spływający po tylnej ściance gardła.

Tzn, ze masz infekcję. Bo niby skąd ten katar? No chyba, ze masz
alergiczny/naczynioruchowy nieżyt nosa?

> Rok temu wyszło "zgrubienie błony śluzowej zatok szczękowych" w RTG zatok.

RtG zatok przynosowych nie jest badaniem zalecanym w chorobach zatok
przynosowych. No chyba, że w naszym Bantustanie wg NFZ.

> Będę wdzięczny za komentarze, bo sposób przeprowadzenia wywiadu przez lek.
> laryngologa mnie nie przekonywał.

Jak już bardzo upierasz sie przy wykonywaniu posiewów to jakis sens miałby
posiew wydzieliny pobranej z zatok. Jezeli oczywiscie jakaś tam by była. I
po wcześniejszej tomografii zatok. A przed tym jeszcze ustaleniu wskazań do
tego badania.
Poza tym tak na prawde podajesz zbyt mało danych z wywiadu aby mozna było
coś wiecej Ci doradzić.

Palisz?