Wyciskarka wolnoobrotowa

11. Data: 2016-07-06 22:08:23

Temat: Re: Wyciskarka wolnoobrotowa
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 6 lipca 2016 21:13:13 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

> O tej nie słyszałam. Myśmy się w końcu zdecydowali na Hurom. Od kilku
> dni codziennie dajemy wycisk, głównie owocom. ;)

Omega sana EUJ-707 dokładnie

> A jak buraki się zachowują? Nam sprzedawca podpowiedział, żeby sok z
> buraków odstawić na kilka godzin, coby stracił ten posmak (który nazywam
> pastewnym).

Ja tam nie wiem, ale z czosnkiem na surowo smakował ok. Bez odstawania itp.

> Z burakiem jeszcze nie eksperymentowałam, ale pewnie te młode teraz są
> najlepsze do wycisku.

Też mam mieszane odczucia co do młodych. Niby soczystsze, ale marchew kiedyś robiłem
młodą i taka woda bardziej to była, słaby smak.

> Makarony??? Nie bardzo rozumiem. Robisz makaron w tej machinie?
No ale to w poziomej się da, huromy chyba pionowe tylko są. Pasty, tofu, makaron,
lody. Ale z tego tylko lody i makaron robiłem.

> Ja natomiast świetne gazpaczo przedwczoraj zrobiłam. Na upały jak znalazł.

O, tego nie próbowałem jeszcze. Jak widać da się trochę wymyślić sposobów na
wykorzystanie

> Jak na razie jestem fanką urządzenia. Muszę jeszcze tylko znaleźć źródło
> dobrych a tanich owoców i warzyw. ;)
No ja na początku kupowałem na targu po parę kilo, ale słabo się to sprawdzało.
Teraz jeżdżę na plac i jabłka kupuję po 15kg. Wychodzi ok 1zł/kilo jabłek (ligole
najlepiej się cisną). Marchew w bloku trudno utrzymać więc ją kupuję na bieżąco.
Jabłka 1-2 tygodni spokojnie poleżą.
Lubię soki, zwłaszcza owocowe, założyłem że na litrze jestem ok 1zł do przodu przy
własnej produkcji. Jak przerobię tonę to jestem na zero ;).
--
jureko

12. Data: 2016-07-06 22:08:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Jul 2016 12:52:26 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> A to już znana cecha obecnych sprzętów. Ja mam taki robot ale sprzed kilku lat,
pewnie dlatego jeszcze działa...

> No też jest to rozwiązanie. Powiedzmy że 10 lat gwarancji działa trochę
uspokajająco przy takim zakupie. Nawet z niej już skorzystałem po pęknięciu części.
> Ale faktem jest że trudno uzasadnić cenę jakoś logicznie, no silnik jest trwały i
materiały solidne. No ale...

Solidne materiały, mówisz...
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/1114753
"Stalowy korpus", łączony na plastiki, he he :-(

13. Data: 2016-07-06 22:13:48

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 6 lipca 2016 22:08:45 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> Solidne materiały, mówisz...
> http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/1114753
> "Stalowy korpus", łączony na plastiki, he he :-(

No wygląda kiepsko. Jak pisałem mam takie coś tylko białe i hula chyba 8 lat...
Nie dało się wymienić plastików? Czy 'nieserwisowalne'? Czasem te plastikowe
mocowania służą ochronie silnika, niech się ułamie ale silnik niech się nie spali. U
Ciebie widzę że trachło konkretnie na pół.
--
jureko

14. Data: 2016-07-07 15:07:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Jul 2016 13:13:48 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> [...]
mocowania służą ochronie silnika, niech się ułamie ale silnik niech się nie spali. U
Ciebie widzę że trachło konkretnie na pół.

Dałoby się. Koszt naprawy pogwarancyjnej w serwisie fabrycznym w Łodzi
(czyli jeszcze wysyłka tego badziewia dochodzi - a to ciężkie, i niby jak
toto zapakować, żeby się te kable w transporcie do reszty nie pourywały) w
zależności od stanu wycena wynosi 350 do 650 zł. Podziękowałam i nigdy
więcej Boscha :-/

15. Data: 2016-07-07 15:11:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Jul 2016 13:13:48 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> Czasem te plastikowe mocowania służą ochronie silnika, niech się ułamie ale silnik
niech się nie spali.

No i - niby tak, ale zauważ, że tylko na tych plastikach toto się w ogóle
kupy trzymało, spójrz na te plastikowe popękane pierścienie. Na nich się ta
część ruchoma trzyma korpusu, także całe to przekładanie ramienia roboczego
w różne położenia do różnych zastosowań i przystawek tylko na tych
pierścieniah z plastiku sie "ślizga". No badziew!

16. Data: 2016-07-07 22:27:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.07.2016 o 22:08, s...@g...com pisze:

> Omega sana EUJ-707 dokładnie

A, to widzę, że on ma dużo dodatkowych gadżetów. Ten mój Hurom jest dość
prosty, ma dwa sitka - do soków bardziej klarownych i do przecierów.
Poza tym niewiele da się pokombinować. Ale może to i lepiej.

> Też mam mieszane odczucia co do młodych. Niby soczystsze, ale marchew kiedyś
robiłem młodą i taka woda bardziej to była, słaby smak.

Właśnie! Sok z młodej marchewki jakiś taki wodnisty wychodzi i w ogóle
mało wydajna ta marchew. Myślałam, że na zły surowiec trafiam, a może po
prostu na soki bardziej nadaje się marchew już starsza.

> O, tego nie próbowałem jeszcze. Jak widać da się trochę wymyślić sposobów na
wykorzystanie

Tak, możliwości mieszania smaków jest sporo. Ale gazpaczo naprawdę
polecam, wychodzi świetne. Nie to co ze zwykłego blendera.

> [...]
> Lubię soki, zwłaszcza owocowe, założyłem że na litrze jestem ok 1zł do przodu przy
własnej produkcji. Jak przerobię tonę to jestem na zero ;).

Też mi chyba przyjdzie odwiedzać hurtowy targ, bo surowca idzie sporo na
te soki. Ale warto - efekt niepowtarzalny i nieosiągalny w żaden inny
sposób.

Ewa

17. Data: 2016-07-11 11:11:19

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 7 lipca 2016 22:27:24 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

> A, to widzę, że on ma dużo dodatkowych gadżetów. Ten mój Hurom jest dość
> prosty, ma dwa sitka - do soków bardziej klarownych i do przecierów.
> Poza tym niewiele da się pokombinować. Ale może to i lepiej.

Lepiej. Najważniejsze żeby wykorzystywać to co jest. Przypomniałaś mi jeszcze o
przecierze pomidorowym - też jest ok do robienia. Ogólnie z truskawek (dżemy),
pomidorów fajnie oddziela pestki. Pomidory lepsze są takie mięsiste.

--
jureko

18. Data: 2016-07-13 18:31:21

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2016 o 11:11, s...@g...com pisze:

> [...]
pomidorów fajnie oddziela pestki. Pomidory lepsze są takie mięsiste.

Do pomidorów to jest najlepsze urządzenie, jakie może być - nie trzeba
się martwić ani o skórkę, ani o pestki, szybko zrobi idealny aksamitny
soczek o gęstości, jakiej sobie zażyczysz niemalże (NB gazpaczo to jest
przecież w większości sok pomidorowy właśnie).
W ogóle jestem coraz bardziej zadowolona z zakupu. Nie spodziewałam się
nawet, że maszyna jest taka prosta w obsłudze, a przede wszystkim w
myciu. Nie do końca wierzyłam sprzedawcy, że mycie zajmuje chwilkę, bo
właściwie polega tylko na dokładnym opłukaniu z resztek. A rzeczywiście
tak jest, przynajmniej w przypadku mojego urządzenia. No i pionowa
wyciskarka nie zajmuje też zbyt dużo miejsca na blacie, nie muszę jej
chować.

Ewa

19. Data: 2016-07-15 20:26:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Jul 2016 18:31:21 +0200, FEniks napisał(a):

> nie zajmuje też zbyt dużo miejsca na blacie, nie muszę jej
> chować.

Tia, nie ma to jak rządek kolejnych urządzeń agd na blacie :-(

20. Data: 2016-07-15 21:15:39

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-15 o 20:26, Ikselka pisze:

> Tia, nie ma to jak rządek kolejnych urządzeń agd na blacie :-(
Jak się nie pali w domu papierosów to sobie może stać.

--
animka

Pieczenie/smażenie na stali nierdzewnej
Trawienie i przyswajanie mleka UHT