Wyjący kocioł gazowy

1. Data: 2013-12-16 19:05:24

Temat: Wyjący kocioł gazowy
Od: tadektur <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamontowano mi dwuobiegowy wiszący kocioł gazowy CERACLASS ZW 14-2DV
KE23. Podczas pobierania gorącej wody czasami wyje a blachy brzęczą jak
by dostawały wibracji. Co powoduje taki efekt? Nie zgłaszam na gwarancji
bo mam wątpliwości czy to usterka kotła, zwłaszcza, że nie zawsze wyje.
Może ktoś podpowie, co jest tego przyczyną?

2. Data: 2013-12-16 22:58:41

Temat: Re: Wyjący kocioł gazowy
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mieliśmy kiedyś taki problem - na 99 % spreparowany przez "majstrów" od c.o. , jak z
odcinka słynnego swego czasu brytyjskiego serialu o fachowcach. Tyle, że wyła i
wibrowała cała instalacja - wszystkie grzejniki. Jak na horrorze. W dodatku -
grzejnik w najzimniejszym pomieszczeniu /łazienka/ był wciąż zimny.

Mąż odkrył specjalnie krzywo ułożoną uszczelkę w jednym z zaworów, a jeden nie był do
końca odkręcony. Poprawił - i przestało...

Ania

3. Data: 2013-12-17 08:07:09

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-16 19:05, tadektur pisze:
> Zamontowano mi dwuobiegowy wiszący kocioł gazowy CERACLASS ZW 14-2DV
> KE23. Podczas pobierania gorącej wody czasami wyje a blachy brzęczą jak
> by dostawały wibracji. Co powoduje taki efekt?
Zanim napiszesz, to sprawdź CO wyje. Moja szklana kula zaszła mgłą.
Nie jest to aż takie trudne (nawet dla tumanistów).
Fortepian też cały nie gra, bo źródłem dźwięku są struny.
Jacek

4. Data: 2013-12-18 09:30:43

Od: Andrzej S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-17 08:07, Jacek pisze:

> Zanim napiszesz, to sprawdź CO wyje. Moja szklana kula zaszła mgłą.
> Nie jest to aż takie trudne (nawet dla tumanistów).
> Fortepian też cały nie gra, bo źródłem dźwięku są struny.

A w trabce co wyje? Ustnik? W rurach powstaje fala stojaca,
"doładowywana" rezonansowo jakims samoistnym wibratorkiem
(vide luźna uszczelka).

--
A S

5. Data: 2013-12-18 12:36:21

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-18 09:30, Andrzej S pisze:

> A w trabce co wyje? Ustnik? W rurach powstaje fala stojaca,
> "doładowywana" rezonansowo jakims samoistnym wibratorkiem
> (vide luźna uszczelka).

Ja bym obstawiał wyjącą pompę, jako najbardziej prawdopodobne, ale to
trzeba stwierdzić.
Jacek

6. Data: 2014-01-07 09:15:23

Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16.12.2013 19:05, tadektur wrote:
> [...]
> gwarancji bo mam wątpliwości czy to usterka kotła, zwłaszcza, że
> nie zawsze wyje. Może ktoś podpowie, co jest tego przyczyną?
U mnie wpadala obudowa w rezonans. Sprobuj bez obudowy czy problem nadal
wystepuje.

--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

Niespuszczanie wody na zimę- coś z fizyki
PayPal Payment Cheap Nike Air Max 2013 Shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com
wahania napięcia w sieci?
Zapowietrzony grzejnik drabinkowy
Automatyczny korek do wannyy