Wynajem

1. Data: 2001-12-16 11:12:02

Temat: Wynajem
Od: "dzangiel" <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam w południe,

powiedzmy, że chciałbym wynająć swoje mieszkanie na rok.
Czy da się jakoś obejść nowe przepisy, które mówią że minimalny okres na jaki
można wynająć mieszkanie wynosi 3 lata?
Jedno rozwiązanie podsunął mi znajomy, nie wiem czy jest ono dobre.
Otóż strona która wynajmie ode mnie mieszkanie ma prawo rozwiązać umowę najmu
kiedy chce z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Bazując na tym stawiam warunek, że potrzebuję od nich podanie o wypowiedzeniu
umowy najmu. Podanie takie będzie przez nich podpisane tyle że nie będzie
wstawionej daty. W razie problemów biorę to podanie wstawiam datę i po kłopocie.
Co o tym sądzicie?
Może inne propozycje.

dzangiel

1. Data: 2001-12-16 16:37:53

Temat: Re: Wynajem
Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dzangiel" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> powiedzmy, że chciałbym wynająć swoje mieszkanie na rok.
> Czy da się jakoś obejść nowe przepisy, które mówią że minimalny okres

Nie.

> [...]
umowę najmu
> kiedy chce z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Zdaje się, że okres wypowiedzenia zależy od częstotliwości opłacania
czynszu. Przy czynszu płaconym miesięcznie - okres wypowiedzenia wynosi
1 miesiąc. Art. 673 KC.

> [...]
będzie
> wstawionej daty. W razie problemów biorę to podanie wstawiam datę i po

Bezprawne. Jeżeli najemca zechce powalczyć o swoje, to najdalej w
sądzie wywalczy. A wtedy możesz dojść do wniosku, że lepiej w ogóle było
nie wynamować mieszkania...
Na priv posyłam skan artykułu z Gazety Prawnej, autorstwa prf.
Fryderyka Zolla.

--
Lejak
j...@p...onet.p

1. Data: 2001-12-16 16:44:26

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Lejak
j...@p...onet.p

1. Data: 2001-12-16 17:31:59

Od: "Virge" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> umowy najmu. Podanie takie będzie przez nich podpisane tyle że nie będzie
> wstawionej daty. W razie problemów biorę to podanie wstawiam datę i po

Dowiedz sie wiecej o odstapieniu mieszkana (nie ma okresu 3 lat a warunki sa
podobne do wynajmu)

Virge

1. Data: 2001-12-17 10:25:00

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Virge" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

> Dowiedz sie wiecej o odstapieniu mieszkana (nie ma okresu 3 lat a
warunki sa
> podobne do wynajmu)
>
> Virge

Zdaje się, że masz na myśli użyczenie. Użyczenie polega na oddzniu
rzeczy (mieszkania) w _bezpłatne_ używanie. Jeśli użyczający będzie z
tego czerpał nieoficjalne (i nielegalne) korzyści, a biorący zechce
wywołać awanturę, to też narobi kłopotu (choć tu być może również
sobie). Poza tym nie mam pewności, czy bezpłatne uzyczenie mieszkania,
tak jak najem bezpłatny, nie jest opodatkowane.

--
Lejak
j...@p...onet.p

1. Data: 2001-12-17 10:49:18

Od: Mariusz Wołek <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "dzangiel" <d...@s...pl> napisał w wiadomości

> na jaki
>
> Nie.

Możesz zawrzec umowe uzyczenia. Bezplatnego. Na gebe sie umawiasz ze ci
bedzie placil, jak nie placi to won!

Zaslav

Czyszczenie pieca co
Pleśń w mieszkaniu
SkyNet.com
szyby antywlamaniowe
pralka Candy CTS 81 TV - proszę o opinię!!