Wypełnienia frontów szaf przesuwanych

1. Data: 2008-03-12 15:07:54

Temat: Wypełnienia frontów szaf przesuwanych
Od: "W33" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam parę pytań, oglądaliśmy z żoną szafy komandora i mnie naszło sporo
wątpliwości, chciałbym je rozwiać, tudzież się całkiem w obawach utwierdzić.
1. lustra i szyby, jak to jest w przypadku ich rozbicia? Rozbijają się jak
szyba samochodowa, czy isteniej możliwość, że ktoś się pokaleczy?
2. trwałość całęgo systemu, znajomi sobie chwalą, a ja chciałbym wiedzieć,
na ile takie rolki na prawdę wystarczają

Pozdrawiam,
H.

2. Data: 2008-03-12 16:10:09

Temat: Re: Wypełnienia frontów szaf przesuwanych
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 12, 4:07 pm, "W33" <h...@o...pl> wrote:
> Witam,
>
> mam parę pytań, oglądaliśmy z żoną szafy komandora i mnie naszło sporo
> wątpliwości, chciałbym je rozwiać, tudzież się całkiem w obawach utwierdzić.

Objerzyj szafy innych producentów, Komandor to stosunkowo tania
masówka co się przekłada na trwałość i jakość ich rozwiązań.

> 1. lustra i szyby, jak to jest w przypadku ich rozbicia? Rozbijają się jak
> szyba samochodowa, czy isteniej możliwość, że ktoś się pokaleczy?

Są różne rozwiązania - zależy od producenta np. mogą być lustra
plastikowe - łatwiej je porysować ale pokaleczyć sie trudno.
Są również lustra/szyby bezpieczne tzn. podklejone mocną folią aby na
wypadek udrzenia się nie rozleciały w kaleczące odłamki, nie wiem czy
Komandor je stosuje bo są znacznie droższe niż zwykłe.

> 2. trwałość całęgo systemu, znajomi sobie chwalą, a ja chciałbym wiedzieć,
> na ile takie rolki na prawdę wystarczają

Miałem kilka szaf (będzie 5 czy 7) mogę powiedzieć że pierwsze
Komandory (początek lat 90) były beznadziejne ze względu właśnie na
rozsypujące się wózki, co 3-4 lata trzeba było je wymieniać.
Późniejszych szaf tak długo nie używałem :-)

Aktualnie drzwi suwane zrobil mi stolarz na materiałach z Castoramy,
wyszło mniej niż połowę tego co chciał Senator a mam wrażenie (po roku
używania) że nie jest to gorsze pod żadnym względem.

--
ZZ@private

3. Data: 2008-03-13 10:51:32

Od: "W33" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> Objerzyj szafy innych producentów, Komandor to stosunkowo tania
> masówka co się przekłada na trwałość i jakość ich rozwiązań.

Oglądałem :) Przyznam, że Komandora akurat wybrałem ze względu na bardzo
dobre opinie znajomych, których uważam za bardziej "technicznych" od siebie.
Tak krytyczny nie był żaden, nawet jeśli mieli jakieś uwagi.

> [...]
> wypadek udrzenia się nie rozleciały w kaleczące odłamki, nie wiem czy
> Komandor je stosuje bo są znacznie droższe niż zwykłe.

Dziś przed pracą wpadłem na ich stoisko, tym razem sam, bez żony, więc
mogłem dać upust napastliwej naturze - mają podklejane. Dopytałem też o pare
innych detali, już mniej więcej wszystko wiem.

> [...]
> rozsypujące się wózki, co 3-4 lata trzeba było je wymieniać.
> Późniejszych szaf tak długo nie używałem :-)

Hm, 3-4 to niezbyt długo, ale teraz te wózki wygladaja na dość proste, chyba
powinny być też mniej awaryjne?

> Aktualnie drzwi suwane zrobil mi stolarz na materiałach z Castoramy,
> wyszło mniej niż połowę tego co chciał Senator a mam wrażenie (po roku
> używania) że nie jest to gorsze pod żadnym względem.

Rozważam od początku zakup "firmowej" szafy, zależy mi na tym, żeby wszystko
było już dopasowane i w razie problemów, żebym nie musiał nigdzie jeździć i
załatwiać.

H.

4. Data: 2008-03-13 11:11:26

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "W33" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dobre opinie znajomych, których uważam za bardziej "technicznych" od
> siebie. Tak krytyczny nie był żaden, nawet jeśli mieli jakieś uwagi.

Ja sobie sam zrobiłem szafę. Pojechałem do hurtowni Komandora, gdzie kupiłem
płyty rattanowe i ramiaki na drzwi, zasadniczą konstrukcję zrobiłem z płyt
wiórowych dociętych na wymiar. Wózki i prowadnice systemu Laguna kupiłem
w sklepie z akcesoriami meblowymi. Wózki były całkiem tanie i wyglądają
na solidne (łożyska kulkowe).

Witek

5. Data: 2008-03-13 20:30:29

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gervee" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> A tak z ciekawości to jak wyglądają te ramiaki na drzwi? Czy to sa te
> profile aluminiowe, które trzeba zmontować? Jak je się montuje. Pytam bo
> po zrobieniu mi jednej szafy (przez firmę) i wykonaniu samodzielnym dwóch
> regałów na książki czuję się na siłach wykonać samodzielnie szafę
> oszczędzając dzięki temu sporo kasy. Największy problem to drzwi przesuwne
> ale te mozna zamówić w całości takie jak się chce.

Też się zastanawiałem nad zamówieniem drzwi i zrobieniem reszty konstrukcji
sam,
ale ceny mi zaśpiewali takie kosmiczne, że postanowiłem się sam pobawić.
Zrobiłem już parę szafek i półek, ale to były moje pierwsze drzwi przesuwne.

Ja akurat stosowałem ramiaki stalowe takie jak tu:
http://www.komandor.slask.pl/katalog_stal-lux.html

Kupuje się taką szynę o długości 2,7 m i tnie szlifierką kątową, tylko
trzeba
bardzo powoli, żeby nie spalić plastikowej okleiny. Potem się po prostu
wciska
na płytę (ja akurat miałem płytę rattanową grubości 10mm) i zasadnicza
konstrukcja
drzwi jest gotowa. Jeszcze tylko przymocować wózki i już. Ja akurat miałem
wózki
nie z Komandora, więc musiałem trochę wyciąć im miejsce w ramiakach
poziomych.

Specjalnie dla tej szafy kupiłem sobie szlifierkę kątową ze stojakiem.
Wcześniej nie miałem raczej do czynienia z takim sprzętem.

Witek

6. Data: 2008-03-13 20:36:23

Od: "gervee" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "witek" <w...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]

oszczędzając dzięki temu sporo kasy. Największy problem to drzwi przesuwne
ale te mozna zamówić w całości takie jak się chce.

Rafał

7. Data: 2008-03-14 07:47:10

Od: kobietka <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

witek pisze:
>Wózki i prowadnice systemu Laguna kupiłem
> w sklepie z akcesoriami meblowymi. Wózki były całkiem tanie i wyglądają
> na solidne (łożyska kulkowe).

system Laguna jest jednym z droższych :)

--
___ -- ___
'=_\(",)/_='

8. Data: 2008-03-14 07:55:33

Od: kobietka <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

gervee pisze:

> [...]
> oszczędzając dzięki temu sporo kasy. Największy problem to drzwi przesuwne
> ale te mozna zamówić w całości takie jak się chce.

Zrobienie szafy samemu to nie jest żadna filozofia. Wielkość płyty na
drzwi oblicza się w zależności od systemu wózków i instrukcja powinna
być załączona do systemu. Ja mam taką instrukcję z Castoramy.
Najczęściej drzwi to nic innego jak płyta 18 mm. Jeśli chce się lustro
plus płyta, to można zamówić. Te metalowe brzegi po prostu nakłada się
na drzwi i przycina do ich długości.
Ważne jest żeby najpierw montować górną prowadnicę wózków a dolną
przytwierdzać dopiero po założeniu i ustawieniu do pionu drzwi.

Mam dwie takie szafy w domu (dwu i trzydrzwiowa) i wyniosły mnie one
niecałe 2000 zł. Gdzie liczono mi za tę mniejszą ponad 2000 zł.

--
___ -- ___
'=_\(",)/_='

9. Data: 2008-03-14 07:59:55

Od: kobietka <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2008-03-14 08:12:14

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kobietka" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

> system Laguna jest jednym z droższych :)

Ja zastosowałem takie wózki dolne:
http://je.pl/pllx

i takie górne:
http://je.pl/ugwp