Wyrwany zab - pomocy :(

1. Data: 2006-04-17 16:32:28

Temat: Wyrwany zab - pomocy :(
Od: "liann_ka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w niedziele rano zaczal mnie bolec zab, pojawilo sie "cos pod nim"
przypuszczam ze ropa, bolalo coraz bardziej, cala dolna szczeka od miejsca
gdzie byl zab do konca zuchwy, byla to 5 dolna, jak dotykalam twarzy w tych
okolicach potwornie bolalo i czuc bylo ze cos tam jest, a od wewnatrz mialam
porzadne zgrubienie az do ostatniego zeba :/
chcialam przetrzymac do wtorku ale po prostu nie dalam rady bo tabletki
przestaly w ogole ujarzmiac bol.
No i poszlam dzisiaj do 24h, nie dosc ze lekarzowi sie bardzo spieszylo -
czego zreszta nie ukrywal, a samo wyrywanie zeba trwalo chwilke, to nie
zainteresowal sie tym czyms pod zebem, stwierdzil tylko ze to ropa i tyle,
wyrwal zeba i do widzenia, a nie powinien czasem dac jakichs antybiotykow na
ta rope? znajomemu przy takim zebie wyczyscili po wyrwaniu ta rope :(

Czy moze panikuje? Jutro i tak pojde do dentysty bo mnie to troche martwi :(

I co pomoze w bolu jaki sie pojawi gdy znieczulenie przestanie dzialac? To
moj pierwszy w zyciu wyrwany zab :/

2. Data: 2006-04-17 20:00:54

Temat: Re: Wyrwany zab - pomocy :(
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

liann_ka pisze 17-04-2006 18:32:
> [...]
> ta rope? znajomemu przy takim zebie wyczyscili po wyrwaniu ta rope :(

Trochę szkoda, że nie wyłyżeczkował Ci zębodołu, ale i tak rana powinna
się oczyścić. Antybiotyk nie jest konieczny.

> Czy moze panikuje? Jutro i tak pojde do dentysty bo mnie to troche martwi :(

Zawsze, jeżeli masz wątpliwości, najlepiej iść do lekarza. Udzieli
pomocy i/lub rozwieje obawy.

> I co pomoze w bolu jaki sie pojawi gdy znieczulenie przestanie dzialac? To
> moj pierwszy w zyciu wyrwany zab :/

Większość tabletek powinna pomóc. Ból po usunięciu nie jest szczególnie
dokuczliwy (po prostu masz ranę w dziąśle), przede wszystkim przy
uciśnięciu, samoistny często w ogóle się nie pojawia. Jeżeli zacznie po
pewnym czasie narastać - może to oznaczać zapalenie zębodołu - wtedy
koniecznie idź do dentysty.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-04-17 20:55:34

Od: "liann_ka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trochę szkoda, że nie wyłyżeczkował Ci zębodołu, ale i tak rana powinna
> się oczyścić. Antybiotyk nie jest konieczny.

Dzieki za uspokojenie :)

> Zawsze, jeżeli masz wątpliwości, najlepiej iść do lekarza. Udzieli
> pomocy i/lub rozwieje obawy.

I dlatego jednak pojde jutro, bo ten lekarz nie byl zbyt rozmowny, wyrwal i
tyle, a lepiej sie upewnic ze wszystko w porzadku.

> [...]
> uciśnięciu, samoistny często w ogóle się nie pojawia. Jeżeli zacznie po
> pewnym czasie narastać - może to oznaczać zapalenie zębodołu - wtedy

rzeczywiscie, nie jest to zbyt silny bol, obylam sie bez tabletek na razie
:) ale bylam przygotowana na cos znacznie gorszego ;)

4. Data: 2006-04-18 13:46:49

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"liann_ka" <l...@w...pl> wrote in message
> [...]
> na
> ta rope? znajomemu przy takim zebie wyczyscili po wyrwaniu ta rope :(

jesli jest ropa pod zebam to sie nie lyzeczkuje zabodolu. antybiotyku
w zasadzie tez nie musi sie dawac, bo juz zrodlo infekcji zniknelo.
jak sama piszesz jest teraz ok, i tak baedzie. powodzenia.

iwon(k)a

5. Data: 2006-04-18 14:05:50

Od: "liann_ka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli jest ropa pod zebam to sie nie lyzeczkuje zabodolu. antybiotyku
> w zasadzie tez nie musi sie dawac, bo juz zrodlo infekcji zniknelo.
> jak sama piszesz jest teraz ok, i tak baedzie. powodzenia.

No wlasnie - bylo ok, niby zab usuniety wiec ta ropa tez powinna zniknac,
ale nie znika i dzisiaj bolalo mnie potwornie wlasnie w tym miejscu gdzie
jest ta ropa, przy szczence i mam wrazenie ze ona nie jest tylko pod tym
zebem ktory usunelam, ale jest takze pod dwoma innymi, z tym ze one mnie
wcale nie bola :/

6. Data: 2006-04-18 15:03:48

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest ta ropa, przy szczence i mam wrazenie ze ona nie jest tylko pod tym
> zebem ktory usunelam, ale jest takze pod dwoma innymi, z tym ze one mnie

imo powinnas isc do dentysty, zeby to zobaczyl. potrzebne pewno bedzie rtg
tego rejonu. (zakladam, iz mialas rtg przed usunieciem zeba). na odleglosc
nikt ci nie
pomoze.

iwon(k)a

7. Data: 2006-04-18 19:34:32

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

liann_ka pisze 18-04-2006 16:05:
> [...]
> jest ta ropa, przy szczence i mam wrazenie ze ona nie jest tylko pod tym
> zebem ktory usunelam, ale jest takze pod dwoma innymi, z tym ze one mnie

Prawdopodobnie masz wspominane przeze mnie zapalenie zębodołu. Idź do
lekarza.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk