Re: Z dedykacją dla XL - Adoptuj polskie dzieci!

Data: 2011-11-14 17:49:50
Temat: Re: Z dedykacją dla XL - Adoptuj polskie dzieci!
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Mon, 14 Nov 2011 09:24:10 +0100, medea napisał(a):

> Bo o franciszkanach (przynajmniej u nas) panuje taka opinia, że są
> najbardziej otwarci na rozmowę i ludzkie rozterki.

Dokonane postanowienie "wypisania się" z Kościoła to akt apostazji. Jesli
ktoś się na niego decyduje, to na pewno po powaznych przemyśleniach
(spontaniczność tutaj w grę raczej nie wchodzi ze względu na procedurę),
zatem jest wolny od wszelkich rozterek w kwestach wiary i myślę, że
franciszkanie będą mieli to na uwadze podczas takiej rozmowy.
Być może stwierdzą, że ów akt apostazji był dokonany z powodu
nieświadomości własnego stanu emocjonalnego i wtedy... No też nie wiem, czy
uznają, ze taka osoba daje gwarancję spełnienia obietnicy o wychowaniu
dzieci w wierze. No ale to już oni z taką osobą mają pracować, żeby dobrze
rozeznać sprawę. Na pewno nie będzie to polegało na natychmiastowym
spełnieniu oczekiwań osoby wnoszącej o chrzest - powinni najpierw
doprowadzić do powrotu tej osoby do Koscioła, a jak wiemy, będzie to raczej
trudne.

> A co - wietrzysz jakąś tanią sensację? ;)

Taką ad hoc podejrzliwość, uprzedzającą przesłanki, można tłumaczyć jedynie
Twymi własnymi relacjami ze światem otaczającym.