Zaburzenia lękowe i seroxat [długie]

31. Data: 2004-11-29 03:19:13

Temat: Re: Zaburzenia lękowe i seroxat [długie][OT]
Od: "Sławek Ś." <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.BSO.4.58L0.0411290115220.23925@renata.am.t
orun.pl...
On Sun, 28 Nov 2004, Sławek Ś. wrote:

> poza tym zauważ ze tematem tej dyskusji są zaburzenia lękowe czyli jeśli
> sie nie myle jest to choroba PSYCHO-somatyczna

chyba nie. Nie kazda nerwica lekowa jest choroba psychosomatyczna
- to nie tak.

owszem faktycznie, jednak to było tylko takie uproszczenie w którym dużymi
literami wyszczególniłem wyraz PSYCHO po to zeby uwypuklić różnicę między
chorobami ciała a chorobami psychiki

32. Data: 2004-11-29 07:21:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 29 Nov 2004, Sławek Ś. wrote:

> obsłużyć tylu pacjentów dziennie też bym się chyba nie przykładał) a na
> pytanie dotyczącę psychoterapii robi się dziwnie wystraszony i nie wie co
> odpowiedzieć

psychoterapie prowadzi psychoterapeuta (zasadniczo), psychiatra
niekoniecznie . Poza tym za psychoterapie sie raczej placi, choc
niekiedy NFZ wykupuje uslugi psychoterapii a za porady psychiatryczne nie.
Jak to sie przeklada w kosztach nie wiem. Gdyby zalozyc, z niektore
nerwice w ogole moglyby byc leczony wylacznie psychoterapia (oczywiscie
nie wszystkie) to co prawda cena takiej terapii bylaby duza
(psychoterapeuci dosc duzo biora za takie wizyty, pewnie wiecej
niz lekarze) ale cena nowoczesnych lekow jest tez duza i czasami
duzy jest takze stopien refundacji przez NFZ - do zobaczenia

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

33. Data: 2004-11-29 12:06:38

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 29 Nov 2004 04:19:13 +0100, Sławek Ś. wrote:

> owszem faktycznie, jednak to było tylko takie uproszczenie w którym dużymi
> literami wyszczególniłem wyraz PSYCHO po to zeby uwypuklić różnicę między
> chorobami ciała a chorobami psychiki

Bzdura.
Zaburzenia lękowe z somatyzacją, czy też inaczej zaburzenia konwersyjne,
to czasami bardzo poważnie wyglądające choroby somatyczne. Tak się
składa, że soma i psyche to dwa aspekty tego samego człowieka, których
nie da się traktować rozłącznie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

34. Data: 2004-11-30 00:26:04

Od: "Sławek Ś." <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sam jestes bzdura....

35. Data: 2004-11-30 11:07:40

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Nov 2004 01:26:04 +0100, Sławek Ś. wrote:

> sam jestes bzdura....

:) Właśnie zniknąłeś to, do czego współczesna medycyna próbuje dążyć i
czego pacjentom ponoć najbardziej w niej brakuje: podejście holistyczne.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Zaburzenia lękowe i seroxat
Zaburzenia lękowe i seroxat [przydługie]
szczekoscisck spowodowany zabem madrosci
[PILNE] "Zarys parazytologii lekarskiej" - podrecznik !!!
omdlenie