Zaczęło się? Iran zaatakowal bazy USA w Iraku. Na pl.soc.religia zaczelismy Nowenne POmpejanska o POKOJ NA SWIECIE

31. Data: 2020-01-13 07:40:54

Temat: Re: Zaczęło się? Iran zaatakowal bazy USA w Iraku. Na pl.soc.religia zaczelismy Nowenne POmpejanska o POKOJ NA SWIECIE
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 04:24:05 UTC+1 użytkownik m...@g...com
napisał:
> No bez przesady. Nie nazywaj alchemików, astrologów czy spagiryków (zielarzy,
cunning men) satanistami. Jeszcze może powiesz mi, że platonicy to sataniści. Nie
każdy, kto ma do czynienia z królestwami innymi niż ludzkie, ma poglądy
satanistyczne.
> ---
> Jakby ci to POwiedziec zeby nie rozbawic zbytnio lub nie przerazic? ;)
> [wszak wybrales szeroka droge wygody&KOmfortu i zero bolesnych idei?] ;P
> Wez na logike:
> "Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie, a kto nie zbiera ze Mną, rozprasza" (Łk
11,23)
> Zaczyna sie niewinnie: zabawa kartami Czarnego Piotrusia, horosKOpy czy "stolik",
Piraci z Karaibow, Gwiezdne Wojny "NiechMocBedziezToba" -wyscigi POwietrzne na
miotlach, jakie POle do POpisu dla efektow specjalnych... ;P
> Do czego ciagnie dzieci Harry Potter? Czy nawet Gwiezdne? Filmy serii z odcinku na
odcinek coraz bardziej mroczne, "magiczne". POstacie dwuznaczne, sKOnfliktowane
wewnetrznie i zewnetrznie...bo prawdziwsze? Bynajmniej. Biedne.
> Wszystkie drogi prowadza albo w gore albo w dol, nawet jesli sie jest dopiero w POl
drogi w ktoras strone...
> Nie da sie stanac gdzies POmiedzy, kto sie zatrzymuje ten sie cofa...wiec jednak
wciaz w ruchu, w jakims kierunku.
> Ostatecznie albo zycie albo smierc, niebo lub pieklo. Serdecznie POlecam w temacie:
>
> https://www.biblionetka.pl/reviewsDisplay.aspx?type=
Review&id=20421
> https://lubimyczytac.pl/ksiazka/wydania/4421942/rozw
od-ostateczny

> No i kultowe:
> https://sklep.2ryby.pl/c-s-lewis/listy-starego-diabl
a-do-mlodego/?gclid=EAIaIQobChMIub-95sz_5gIVWfBRCh13
xgpvEAAYASAAEgLy8_D_BwE
> https://lubimyczytac.pl/ksiazka/151625/listy-starego
-diabla-do-mlodego

> W ogole wszystko tego autora jest "nieziemskie" -zwlaszcza:
> https://lubimyczytac.pl/ksiazka/49550/trylogia-kosmi
czna
> Tez o walce dobra ze zlem i ostatecznych KOnsekwencjach.
>
> "Kula i krzyż" autorstwa Gilberta Keith Chestertona tez
> -swietna i na czasie mimo ze 111lat temu napisana ;)
>
> Moze to jest ciut w twoja strone:
> https://prawy.pl/56816-albo-bog-albo-szatan-to-bylob
y-zbyt-proste-jest-cos-pomiedzy/

Skrajny dualizm wybrałeś. Jestem akurat monistą, niedualistą.

Nie uznaję istnienia bezwzględnego jednoosobowego szatana. Szatan w mojej kosmologii
to jest pewna faza niedostatecznego i nieprawidłowego rozwoju, która u wielu istot
dwunożnych dojrzałych duchowo (potocznie, aczkolwiek nieściśle nazywanych "dobrymi
ludźmi") należy już do przeszłości. Pozycja wymienna kadrowo, tak jak prezydent U.S.
Pozostałym potrzebna jako kontrprzykład, czyli nie jest buntownikiem przeciwko Bogu
(tę rolę, również czasowo pełnią tytani) ale starotestamentowym etatowym
Oskarżycielem w służbie Nieba, tak jak w biblijnej Księdze Hioba albo w życiorysie i
wczesnych naukach buddy Shaki (Suddharty Gautamy). Z takim Kusicielem walczyli
zarówno Shaka iak i Chrystus, odnosząc potężne zwycięstwa. Problem jest taki, że na
miejsce pokonanego Prokuratora znajduje się cała kolejka / zgraja nowych kandydatów z
tym samym mentalnym nastawieniem i kontynuują jego zawód w następnych kadencjach. Bo
prawdziwym wrogiem i sprawcą cierpień jest niezgodny z prawdą iluzoryczny wizerunek
własny ego każdej czującej istoty - jego rozbieżność z rzeczywistością. Ktoś dojrzały
duchowo albo omija tę kolejkę do zgubnej kariery szerokim łukiem, albo uświadamia
sobie, że nie jest to akurat droga w górę należąca do sieci Odwiecznej Tradycji, ale
pętla, coś jak w grze "Węże i drabiny", wydłużająca podróż do Absolutu. Grałeś kiedyś
w tę grę?

32. Data: 2020-01-13 11:53:34

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.01.2020 o 23:11, m...@g...com pisze:

> istnial, wielu bylo Jezusow wtedy, jak teraz...
> ---
> Przynajmniej ty nie negujesz faktow, Kviat zakvitl absurdem ich negacji ;)

Nie bredź.
Nigdy nie istniał koleś zrodzony z dziewicy, który zamieniał wzrokiem
wodę w wino, leczył dotykiem i któremu się zeszło i po tym zejściu
zmartwychwstał i został wzięty do nieba.

To, że religianci przypisali takie zjawiska jakiemuś kolesiowi (a nawet
co najmniej kilku kolesiom), to zupełnie inna sprawa.

Teraz też zdarzają się klechy, które pod pozorem egzorcyzmów czerpią
przyjemność z oglądania i wcierania siłą "świętych" olejków w młode
dziewczęta, a religianci bredzą, że to działa. Część z tych pojebańców
nawet własne dzieci prowadzą do tych zboczeńców.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

33. Data: 2020-01-13 13:28:20

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.01.2020 o 23:25, m...@g...com pisze:
> Kviat -jesli wbrew faktom negujesz historycznosc osoby Jezusa wlasciwie nie masz
szans na dojscie w tym temacie do czegokolwiek sensownego.

Po pierwsze, jest wiele wątpliwości czy rzeczywiście ktoś taki istniał.
Po drugie, możliwe, że to zlepek w jedną postać opowieści-mitów o kilku
ludziach (kościół zawsze czerpał garściami z innych religii).
I po trzecie, pewne jest to, że nie istniał człowiek zrodzony z dziewicy
chodzący po wodzie.

> Nawet gdybym -jak napisalem Gazebo- mial ow logiczny [bo taki jedynie racjonalisci
sa w stanie przyjac] dowod na istnienie Boga

Ale nie masz :)
I to cię dyskwalifikuje z dalszej racjonalnej dyskusji.

> to POwyzsze cie dyskwalifikuje jako racjonaliste.

Znowu użyłeś słowa którego nie rozumiesz.

> POzostaje ci jedynie cud,

LOL :):)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

34. Data: 2020-01-13 17:31:56

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.01.2020 o 12:08, gazebo pisze:
> [...]
niku-przekroj-25-sierpnia-2005-74/

> idioci nie zostaja prezydentami :-)

Jak ktoś baaardzo pomoże, to chyba każdy może...

Ewa

35. Data: 2020-01-13 19:55:38

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13/01/2020 o 16:31, FEniks pisze:
niku-przekroj-25-sierpnia-2005-74/

> Jak ktoś baaardzo pomoże, to chyba każdy może...
>
> Ewa

raczej wiem co masz na mysli

--
gazebo

36. Data: 2020-01-14 22:23:08

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze, jest wiele wątpliwości czy rzeczywiście ktoś taki istniał.
---
POdobne watpliwosci maja tylko osoby niedouczone lub/i zindoktrynowane.
Pisze to bez zlosliwosci. Mam nadzieje ze jestes jedynie z tego pierwszego sortu.
Choc dales mi podstawy ze i drugi co chwile sie klania. Nadal bez zlosliwosci.
Wiem ze o mnie myslisz to samo co tylko POtwierdza zasade psychozwierciadla...
Nie mam zamiaru dowodzic ci historycznosci osoby Tego Jednego Jezusa z Nazaretu
[ben Josef] zwanego tez Nazaretanczykiem i Chrystusem, Mesjaszem, oraz Kyriosem.
Jesli bedziesz chcial dowody wykluczajace watpliwosci o ktorych mowa znajdziesz
w necie w minute. Jesli nie chciesz ich znalezc to dowody podane przez kogokolwiek
innego poddasz w watpliwosc -bo takiego wyboru dokonasz. Choc nie bedzie to wybor
wolny bo taka decyzja bedzie swiadczyla o zindoktrynowaniu twojej osobowosci. Wiem.
Uwazasz ze to dotyczy mnie a nie ciebie. Nadal patrz zasada psychozwierciadla. :)
Jesli POwyzsze okarze sie prawda to serio POtrzebujesz czegos tak spektakularnego
jak "cud" czyli "laska nadzwyczajna" zeby cos drgnelo. Moze cos takiego dostaniesz.
Trzymam kciuki bo ze sie za Ciebie ludzie modla to juz wiesz ale w to nie wierzysz.
Na razie twoja wiara nie jest zreszta potrzebna ani konieczna, co sie ma stac i tak
...sie stanie. Cheers... ;)

37. Data: 2020-01-14 22:25:47

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> idioci nie zostaja prezydentami :-)
Jak ktoś baaardzo pomoże, to chyba każdy może...
---
Dokladnie. Znam dwoch takich s POlszcze ktorym niewiee brakuje...a zostali pre ;P

38. Data: 2020-01-15 00:21:44

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.01.2020 o 22:23, m...@g...com pisze:
> Po pierwsze, jest wiele wątpliwości czy rzeczywiście ktoś taki istniał.
> ---
> POdobne watpliwosci maja tylko osoby niedouczone lub/i zindoktrynowane.

Znowu mylisz pojęcia. Osoby zindoktrynowane nie mają wątpliwości. A
osoby niedouczone douczają się gdy mają wątpliwości, a nie przyjmują na
wiarę. Jeżeli im się chce.
Jeżeli im się nie chce douczyć, to poddają się bezwolnie indoktrynacji.

> Pisze to bez zlosliwosci. Mam nadzieje ze jestes jedynie z tego pierwszego sortu.

Ja nie mam żadnych wątpliwości, że jesteś z tego drugiego sortu. Nie mam
żadnych wątpliwości, że doskonale zdajesz sobie sprawę, że chodzenie po
wodzie i zamienianie wzrokiem wody w wino jest niemożliwe (przecież nie
jesteś idiotą), ale z powodu indoktrynacji temu zaprzeczasz.
Zaprzeczasz, bo musisz. A nie dlatego, że tego nie wiesz.
Tak właśnie działają sekty religijne i wychodzenie z tego jest bardzo
trudne.

> Choc dales mi podstawy ze i drugi co chwile sie klania. Nadal bez zlosliwosci.
> Wiem ze o mnie myslisz to samo co tylko POtwierdza zasade psychozwierciadla...

Nie. Nie myślę o tobie tego samego.
Nie jesteś pierwszą, ani ostatnią ofiarą sekty religijnej.
Manipulacja religijna to bardzo wielka siła. Ludzie wygrzebują się z
tego latami. Niektórym pomaga systematyczne pokazywanie oczywistych
sprzeczności z logiką. I z rzeczywistością. W końcu coś "zaskakuje" i
zaczynają dostrzegać oczywistości, a potem sami nie mogą uwierzyć jak
mogli dać się tak zmanipulować.
Innym pomaga coś innego. Oderwanie od sekty i zmuszenie do radzenia
sobie samemu i samodzielnego myślenia.
Jeszcze innym pomaga coś innego.

Ale kluczem jest edukacja i ochrona młodych ludzi przed kontaktem z
naganiaczami do sekt religijnych. Im później mają z nimi styczność i im
lepiej są wykształceni, tym większa szansa, że nie wpadną w to bagno.
Ale żeby się bronić, trzeba posiadać narzędzia. W postaci wiedzy i
umiejętności krytycznego myślenia.

> Nie mam zamiaru dowodzic ci historycznosci osoby Tego Jednego Jezusa z Nazaretu

I słusznie. Nie sądzę, że jesteś w stanie wnieść jakieś nowe argumenty
do tych znanych i wałkowanych od lat przez specjalistów zajmujących się
tym zawodowo.

> [ben Josef] zwanego tez Nazaretanczykiem i Chrystusem, Mesjaszem, oraz Kyriosem.

Nie on pierwszy był nazywany mesjaszem. I nie on ostatni. to nie jest
argument.

> Jesli bedziesz chcial dowody wykluczajace watpliwosci o ktorych mowa znajdziesz
> w necie w minute.

W źródłach historycznych są bodajże dwie wzmianki o człowieku (może
nawet różnych ludziach o tym samym imieniu), które pokrywają się z dwoma
wydarzeniami z biblii. To tyle.
Jeżeli będziesz chciał zweryfikować wątpliwości o których mowa,
znajdziesz w necie w minutę. Wystarczy chcieć.

> Jesli nie chciesz ich znalezc to dowody podane przez kogokolwiek
> innego poddasz w watpliwosc -bo takiego wyboru dokonasz.

Ty cały czas negujesz dowody. I jakoś ci to nie przeszkadza.

> Choc nie bedzie to wybor
> wolny bo taka decyzja bedzie swiadczyla o zindoktrynowaniu twojej osobowosci. Wiem.
> Uwazasz ze to dotyczy mnie a nie ciebie.

Dokładnie tak.
Religii na świecie są tysiące. A było zapewne znacznie więcej. Bardziej
lub mniej podobnych do siebie. I każdy wyznawca twierdził i był
całkowicie przekonany, że akurat ta jego jest jedyna prawdziwa.

> Nadal patrz zasada psychozwierciadla. :)

Nie.
Ja po prostu rozumiem jak działają sekty religijne.

> Jesli POwyzsze okarze sie prawda to serio POtrzebujesz czegos tak spektakularnego
> jak "cud" czyli "laska nadzwyczajna" zeby cos drgnelo

Problem w tym, ze cudów nie ma.

>. Moze cos takiego dostaniesz.

Nie dostanę. Nikt nie dostał.

> Trzymam kciuki bo ze sie za Ciebie ludzie modla to juz wiesz ale w to nie wierzysz.

Ależ wierzę, że się modlą.
NA zdrowie.

> Na razie twoja wiara nie jest zreszta potrzebna ani konieczna, co sie ma stac i tak
> ...sie stanie. Cheers... ;)

Ja nie wierzę.
To twoja wiara nie jest ani konieczna, ani potrzebna. Na nieszczęście
dla ludzkości (możesz się tego dowiedzieć z podręczników historii, albo
nawet z obserwacji współczesności) niestety nadal jest popularna.
Na szczęście, dla ludzkości, coraz mniej.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

39. Data: 2020-01-15 01:31:50

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 11:53:35 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
>
> To, że religianci przypisali takie zjawiska jakiemuś kolesiowi (a nawet
> co najmniej kilku kolesiom), to zupełnie inna sprawa.

Przesadzasz, tylko że w drugą stronę co Sky.

Z punktu widzenia ściśle empirycznego, pomijając wszystkie ideologie, wygląda to tak,
że istniał sobie Nauczyciel religii, który zanim zaczął nauczać w Izraelu, rozjeździł
się zapewne po świecie wśród krewnych i znajomych od Galii aż po Indie dla zebrania
najlepszych kawałków, miał spore zdolności w tym, co nazywa się "zjawiska
paranormalne i postrzeganie pozazmysłowe" i znalazł sobie uczniów, a uczniowie jak to
uczniowie, po swojemu zinterpretowali życie, wypowiedzi i dzieła swojego Guru.

Chrześcijaństwo współczesne, podobnie jak inne wielkie światowe religie, to "wariacja
na temat".

40. Data: 2020-01-15 01:35:20

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 15 stycznia 2020 01:31:51 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
>
> Chrześcijaństwo współczesne, podobnie jak inne wielkie światowe religie, to

PS. Co nie znaczy, że należy negować istnienie Obiektywnej Prawdy, Jednego Umysłu,
Bytu Absolutnego, Wielkiego Ducha, Kreatywnej Próżni, Pierwszej Przyczyny czy jak się
tam inaczej podstawa istnienia Wszystkiego nazywa.

Najczestsza globalna przyczyna smierci w 2019r - 42.300.000 osob [Worldometers]
happy
Ekologizm, lgbtyzm, genderyzm, aborcjonizm, marksizm -jeden czort [JedraszewskiNaPrymasa!] ;)
,,Przepraszam cię skarbie. Mama" [OknoZycia]
Samoswiadomosc Kviatuszka ;)