Zainteresowanie odmienna plcia - 12lat

11. Data: 2005-07-14 12:39:11

Temat: Re: Zainteresowanie odmienna plcia - 12lat
Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mermaind <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Mój mąż bez przerwy.

Monogamiczny samiec!!! ENDEMIT!

> Ja byłam zmienna - co mi mój luby do dziś wypomina ;))) Co jakiś czas się
> odkochiwałam, aby się na nowo w nim zakochać :)

Rozumiem, że chwilowo masz fazę zakochania? ;)

--
s i w a
pełna podziwu...

12. Data: 2005-07-14 19:03:11

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Monogamiczny samiec!!! ENDEMIT!

Zawsze wiedziałam, że jest wyjątkowy :)

> Rozumiem, że chwilowo masz fazę zakochania? ;)

Od co najmniej 14 lat :))) Teraz sobie siedzę i powywam z tęsknoty...i
czekam na urlop ukochanego.
Choć nie mam już raczej nadziei na spacer wśród pokrzyw ;)

Pozdrawiam
Jola, żona Krzysztofa

13. Data: 2005-07-15 17:46:31

Od: Olek Olowski <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olek Olowski wrote:

> Witam,
>
> Mam taki oto problem, dla mnie bardzo powazny:
> Moja corka wlasnie teraz (12lat) zaczyna interesowac sie odmienna plcia.
> Poniewaz mam pelen monitorung komputera widze iz wysyla "dziwne" sms'y
> do "kolegi" w stylu: "bardzo cie kocham i bardzo tesknie" lub "bardzo
> lubie TA piosenke (pt badz przy mnie moje kochanie), poniewaz przypomina
> nas".
>
> Co mam zrobic? Najchetniej to bym postraszyl pajaca i najchetniej mu
> lekko dal do zrozumiena zeby spadal.
>
> Prosze o jakies rady/wskazowki jak sie zachowac???

Dziekuje za odpowiedzi.

Niekore byly przydatne, niektore troszke obrazliwe i siegajace do mojej
przeszlosci.

Mysle iz proba zadania takiego pytania swiadczy o moim wlasciwym
podejsciu do sprawy, gdyz chcialbym byc obiektywny w podjeciu decyzji
reakcji na pewne zachowania dziecka. Jako "obiektywizm" rozumiem
wypadkowa z kilku wypowiedzi subiektywnych odczuc.

Pzeprowadzilem rozmowe z corka, ktora zakonczyla sie sukcesem. Celem
mojej rozmowy bylo uswiadomienie jej iz milosc a zauroczenie to zupelnie
co innego. Zadalam jej kilka pytan czy bylaby w stanie sie nim opiekowac
gdyby byl chory, pomagac mu w odrabianiu lekcji czesto kilka godzin
dziennie, itp. Mysle ze zrozumiala roznice.

Tak naprawde to ja z nia rozmawiam o roznych tematach. Czesto sa to
kilkugodzinne rozmowy, ktore zawsze koncza sie sukcesem.

14. Data: 2005-07-17 22:43:27

Od: "karola" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Olek Olowski" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
>
> Tak naprawde to ja z nia rozmawiam o roznych tematach. Czesto sa to
> kilkugodzinne rozmowy, ktore zawsze koncza sie sukcesem.

A co to jest ten "sukces"? Czy nie jestes zbyt zadufany w sobie? A.

15. Data: 2005-07-18 08:25:56

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "karola" <h...@w...pl> napisał
| Czy nie jestes zbyt zadufany w sobie?

a po czym to wnosisz ? Że zna swoje dziecko i wie że z nim można rozsądnie
porozmawiać ????

--
Kasia + 4 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

16. Data: 2005-07-18 08:43:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nim opiekowac gdyby byl chory, pomagac mu w odrabianiu lekcji czesto
> kilka godzin dziennie, itp. Mysle ze zrozumiala roznice.

Powtórze pytanie: miales kiedykolwiek 12 lat? Zapewne tak, wiec
przypomnij sobie, jak sam wtedy funkcjonowales.

Pytaniem tym nie chce Cie urazic, usiluje Ci tylko uswiadomic, ze
12latka ma prawo do pierwszych uczuc i ma prawo do prywatnosci tychze
uczuc. Ty jako jej ojciec masz oczywiscie prawo i wrecz obowiazek do
jakiegos nadzoru, ale nie popadajmy w przesade. Odbywanie rozmów w
stylu jak wyzej uwazam za czysta przesade, przegladanie jej
korespondencji tym bardziej.
Bo niby co tymi pytaniami chciales osiagnac? Uswiadomic jej róznice? A
jakaz to u licha ma byc róznica u 12letnich dzieci?

J.

17. Data: 2005-07-18 08:56:21

Od: Olek Olowski <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

karola wrote:

> Uzytkownik "Olek Olowski" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci

> A co to jest ten "sukces"? Czy nie jestes zbyt zadufany w sobie? A.

co Ty rozumiesz pod pojeciem sukces??? dla mnie to osiagniecie celu,
celu zamierzonego przed rozmowa.
celem rozmowy bylo proba przekazania i zrozumienia przez corke roznice
pomiedzy zauroczeniem a miloscia. wlasnie to zrozumienie posrednio
zaprowadzilo ja (i mnie :)) co celu czyli osiagniecia sukcesu.

zeby nie mowic jej aby nie pisala takich sms'ow (bo moze to byc odebrane
jako zakaz, a dzieci nie lubia zakazow i czesto sie do nich nie stosuja)
poprzez element zrozumienia pewnych odczuc i uczuc doprowadzilem do tego
samego rezultatu (juz tak nie pisze). wiem bo nadal mam pelen monitoring
komputera. sms'y sa w stylu "ludzie cie bardzo", czy "jestes fajny".

mysle iz swiadczy to ze dzieki tej rozmowie zrobila nastepny krok, krok
w rozumienu rzeczywistosci, krok w doroslosc.

ponadto powiedzialem jej aby nie uzywala nowoczesnego systemu
komunikowania (ogolnie sms'ow czy interetu) do wyrazania uczuc czy
odczuc ktoryh nie jest w stanie przkazac osobiscie (uwazam iz moze to
negatywnie wplynac na rozwoj dziecka, ale to juz moze byc temat innego
post'a)

z corka rozmawiam o wszystkim a sprawach intymnych o relacjach z
rowiesnikami o problemach... jestesmy jak przyjaciele, tyle ze jestem o
nia troche zazdrosny :)

18. Data: 2005-07-18 09:01:53

Od: "zlosliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisal
| jakaz to u licha ma byc róznica u 12letnich dzieci?

jesli myslisz o 12-latkach jak o dzieciach - to faktycznie, róznica zadna.
Nie chce Cie jednak urazic ale teraz dzieci bardzo szybko dorastaja,
zwlaszcza na czasopismach typu Bravo Girls, Dziewczyna czy inna Nastolatka.
Moi rodzice mogli sobie odpuscic pewne rozmowy bo wiedzieli ze niektórymi
tematami wogóle sie nie interesuje ( czy to jako 12 czy 17-latka ) ot taki
typ. Ale patrze na nastolatki i jestem coraz bardziej przerazona i ewolucja
i dojrzaloscia dzieci i nastolatków.
Wiec pozwól decydowac rodzicowi bo on najlepiej zna swoje dziecko i wie
kiedy trzeba "palnac gadke" a kiedy to sobie darowac.

--
Kasia + 4 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

19. Data: 2005-07-18 10:54:52

Od: "Asiunia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> napisał w wiadomości
> jak dla mnie, za bardzo oddaliles sie od corki, bardziej jestes szpiegiem
> (monitoring), cerberem ("pogonic pajaca"), niz ojcem...
> - bez urazy, dalekim od krytykowania, bo krytyka i tak nic nie zmieni,
> po prostu postaraj sie ja zrozumiec - a sam zostaniesz zrozumiany.

Jak dla mnie ferujesz zbyt daleko idace wyroki. To nie jest takie proste.
Moja cora ma teraz 13 lat. Konstrukcja psychiczna dojrzewajacej dziewczynki
jest krucha jak wiosenny lod. Zmiana nastrojow bardziej porazajaca niz
pogoda w marcu. Ja mam, tak mi sie wydawalo, do tej pory bardzo dobry
kontakt z cora. Dziewczyna jest teraz u progu odkrywania wlasnej
atrakcyjnosci, odkrywania pierwszych uczuciowych kontaktow z plcia
przeciwna. Wrocila niedawno z obozu, na ktym poznala chlopaka i zostala jego
dziewczyna. O fakcie dowiedzialam sie z smsa, ktory zamiast do niego
przypadkowo wyslala do mnie. Oczywiscie serdeczna rozmowa z mojej strony,
delikatne ciagniecia za jezyk, zawstydzenie Dominiki, skrepowanie itd, a na
koniec tekst, ze ona chcialaby chronic swoja prywatnosc i od razu postawiony
warunek, ze nie bedzie mi sie zwierzac ze wszystkiego. Mam nadzieje, ze tak
nie bedzie, bo kontakt mamy, tfu tfu, odpukac, doskonaly. Do tej pory
mowilysmy sobie o wszystkim. Wydzwiek listu Olka w ogole mnie nie zdziwil,
bo w takim okresie faceci raczej sa odstawiani na boczny tor. Rozumiem jego
wzburzenie. Moj maz, jak mu powiedzialam, byl zaskoczony i, mozna
powiedziec, niezadowolony. Na pewno swoje robi tu swego rodzaju zazdrosc o
uczucia ukochanej coreczki, kierowane teraz do innego faceta i obawa o
dalszy rozwoj sytuacji.
A.

20. Data: 2005-07-18 11:04:11

Od: "Asiunia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisal w wiadomosci

> Powtórze pytanie: miales kiedykolwiek 12 lat? Zapewne tak, wiec
> przypomnij sobie, jak sam wtedy funkcjonowales.

Nie masz wrazenia, ze kiedys bylo ciut inaczej? No chyba, ze Twoj wiek
oscyluje w granicach 20tki.

> Odbywanie rozmów w
> stylu jak wyzej uwazam za czysta przesade,

Przyjacielska rozmowa wg Ciebie jest be?

> przegladanie jej
> korespondencji tym bardziej.

Moj maz poprosil, zebym nie miala oporow w dyskretnym inwigilowaniu komorek
dzieci, bo cytuje "trzeba wiedziec, co im po glowie chodzi". Ja narazie
ograniczam sie do rozmow, ale jesli zauwaze cos niepokojacego nie bede miala
oporow.

> Bo niby co tymi pytaniami chciales osiagnac? Uswiadomic jej róznice? A
> jakaz to u licha ma byc róznica u 12letnich dzieci?

12 latki bywaja baaardzo dojrzale.
A.

U progu pierwszej klasy
Łyżworolki - od jakiego wieku?