Zainteresowanie odmienna plcia - 12lat

41. Data: 2005-07-20 17:30:20

Temat: Re: Zainteresowanie odmienna plcia - 12lat
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa wrote:

> Tak wynikało z ogólnej koncepcji tutaj przedstawionej. Nie wiem czy
> śledziłaś całą dyskusję :)

Tak, ale moge byc odpowiedzialna jedynie za wlasne zdanie. ;-)

> Ja tam uważam że wychowanie nie ogranicza się do pewnego wieku, tzn.
> wychowujemy do 9 r.ż. a potem czekamy na efekty. Każdy wiek wymaga stosownej
> interwencji w życie dziecka.

Mam inne zdanie na ten temat, zwlaszcza jak obserwuje rodzicow
"interweniujacych" w zycie ponad trzydziestolenich dzeci... Moim
zdaniem, o wiele lepiej jest, jesli wraz z dorastaniem dzieci czesc
"wychowywania" zastepowana jest partnerstwem.

> zgadzam. Niemniej jednak chcialabym mieć rękę na pulsie. I chyba zaufanie tu
> nie ma nic do rzeczy, są sytuacje że nawet pewność i zaufanie w stosunku do
> dziecka obfituje w niespodziewane zdarzenia.

Czy uwazasz, ze kontrolowanie komputerowej korespondencji nastolatki to
tylko "trzymanie reki na pulsie" ? Mnie sie to w glowie nie miesci, nie
wyobrazam sobie, zeby moja mama np. czytala moj pamietnik. Postawa Olka
przypomina mi natomiast postawe mojego ojca - i moja pamiec jest na tyle
dobra, ze doskonale pamietam, jakie uczucia we mnie to budzilo: przede
wszystkim zawod, ze moj ojciec znajac mnie od urodzenia, moze miec
watpliwosci co do mojego postepowania.

D.

42. Data: 2005-07-20 17:50:50

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" <d...@n...o2.pl> wrote in message

> Mam trzy latka, psze pana.

to jestes jakies genialne dziecko! nie dosc, ze umiesz pisac, to
na dodatek obslugujesz komputer! ;)

iwon(k)a

43. Data: 2005-07-20 17:54:32

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:

> to jestes jakies genialne dziecko!

Moja mamusia tez tak uwaza ;-)

D.

44. Data: 2005-07-20 17:56:56

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zlośliwa" <n...@u...to.interia.pl> wrote in message

> Ja tam uważam że wychowanie nie ogranicza się do pewnego wieku, tzn.
> wychowujemy do 9 r.ż. a potem czekamy na efekty. Każdy wiek wymaga
> stosownej
> interwencji w życie dziecka.

czyli ciagle rodzice, poki zyja, maja prawo nas wychowywac?

> A faktem jest że się z frakcją "nadmiernego kontrolowania dzieci = zło"
> zgadzam. Niemniej jednak chcialabym mieć rękę na pulsie.

ale chyba nie w wydaniu "chce wiedziec z kim rozmawia moje dziecko
i podlsuchuje jego rozmowy". ja optuje za "chce wiedziec z kim rozmawia
moje dziecko, ale nie podksychuje o czym".

>I chyba zaufanie tu
> nie ma nic do rzeczy, są sytuacje że nawet pewność i zaufanie w stosunku
> do
> dziecka obfituje w niespodziewane zdarzenia.

sliedzic sie dziecka nie da 24/7, i kiedys tym zaufaniem trzeba dziecko
obdarzyc, i zaufac swojemu wychowaniu.

iwon(k)a

45. Data: 2005-07-20 18:51:16

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jul 2005 12:56:56 -0500, Iwon(k)a napisał(a) w wiadomości:

> ja optuje za "chcę wiedziec, z kim rozmawia moje dziecko, ale nie podsłuchuję, o
czym".

O to, to!

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
zaprasza:

46. Data: 2005-07-21 08:23:13

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał
| Mam inne zdanie na ten temat, zwlaszcza jak obserwuje rodzicow
| "interweniujacych" w zycie ponad trzydziestolenich dzeci...

łomatko to już jest zboczenie :)

| Czy uwazasz, ze kontrolowanie komputerowej korespondencji nastolatki to
| tylko "trzymanie reki na pulsie" ?

Jak pisałam, chciałabym wiedzieć z kim moja córka się zadaje. Jeśli
zobaczyłabym jakieś nienormalne dla niej objawy zachowania się - tak,
sprawdziłabym komputer ( telefon może nie, pamiętnika też bym nie czytała,
nie otwierała listów zaadresowanych do niej ). Może to się bierze stąd że
nie uznaję komputera jako rzeczy osobistej. U nas służy do danych celów
kilku osobom.

--
Kasia + 4 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

47. Data: 2005-07-21 08:33:00

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał
| czyli ciagle rodzice, poki zyja, maja prawo nas wychowywac?

a nie wychowują ?
Nie wtracają się w życie ? Nie uczą nas jak wychowywać dzieci ?
Oczywiście to są próby, bo każdy z nas ma własny rozum i potrafi żyć na
własną rękę, ale to nie znaczy że rodzice przestają próbować. I nie mów mi
tylko że to przypadki nieliczne - ot czytając samą grupę w co trzecim poście
mozna natrafić na biadolenie na teściów, babcie, ciocie, rodziców :)

| ja optuje za "chce wiedziec z kim rozmawia
| moje dziecko, ale nie podksychuje o czym".

ja także :)

| sliedzic sie dziecka nie da 24/7, i kiedys tym zaufaniem trzeba dziecko
| obdarzyc, i zaufac swojemu wychowaniu.

no tak, ale z drugiej strony trzeba też w dziecku wykształcić zaufanie do
rodziców, co nie ?
Oczywiście nie na zasadzie "ja wiem co dla Ciebie najlepsze" ale właśnie
poprzez omawianie pewnych rzeczy. Dla mnie pierwsza miłość jest bardzo ważna
a gdyby to się jeszcze zdarzyło przez czat - nie bagatelizowałabym tego. Za
dużo widzę takich naiwnych panienek co to sądzą że po drugiej stronie siedzi
ich książe z bajki.

--
Kasia + 4 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

48. Data: 2005-07-21 15:07:32

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał
> |
> a nie wychowują ?

a powinni to robic?

> Nie wtracają się w życie ?

a powinni to robic?

> [...]

> poście
> mozna natrafić na biadolenie na teściów, babcie, ciocie, rodziców :)

otoz, to. ale Ty, wywnioskowalam, jestes jak najbardziej za tym. i
nie piszemy o problemie, czy istnieje czy nie, bo istnieje, ale
jakie mamy na ten tenat zdanie.

> ja także :)

to czemu bronisz monitorowanie komputera?

> no tak, ale z drugiej strony trzeba też w dziecku wykształcić zaufanie do
> rodziców, co nie ?

i chyba sledztwem tego sie nie osiagnie, wrecz odwrotnie.

> Oczywiście nie na zasadzie "ja wiem co dla Ciebie najlepsze" ale właśnie
> poprzez omawianie pewnych rzeczy.

jasne, w teorii kazdy jest dobry.
ale wlasnie mi nie pasuje to co pisze Olek,
jako ten ktory rozmawia z sukcesem, z corka o wszystkim, i nagle
moniturjacy komputer.

> [...]
> Za
> dużo widzę takich naiwnych panienek co to sądzą że po drugiej stronie

czyli jestes za tym, zeby wiedziec o czym rozmawiaja...

iwon(K)a

49. Data: 2005-07-21 15:18:06

Od: Olek Olowski <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olek Olowski wrote:

> Witam,
>
> Mam taki oto problem, dla mnie bardzo powazny:
> Moja corka wlasnie teraz (12lat) zaczyna interesowac sie odmienna plcia.
> Poniewaz mam pelen monitorung komputera widze iz wysyla "dziwne" sms'y
> do "kolegi" w stylu: "bardzo cie kocham i bardzo tesknie" lub "bardzo
> lubie TA piosenke (pt badz przy mnie moje kochanie), poniewaz przypomina
> nas".
>
> Co mam zrobic? Najchetniej to bym postraszyl pajaca i najchetniej mu
> lekko dal do zrozumiena zeby spadal.
>
> Prosze o jakies rady/wskazowki jak sie zachowac???

Czy mialem 12 lat?
tak, tak mialem, budowalem wtedy proste uklady elektroniczne, a majac 13
pracowalem w serwisie rtv naprawiajac telewizowy, magnetowidy, itp...

wspomnienia z zakochiwania sie zawsze kojaza mi sie zle, jak cos co
zakluca moje racjonalne podejscie do rzeczywistosci. milosc to choroba,
ktora jest jednym z etapow procesu rozmnazania i przetrwania naszego
gatunku.

niektore z odpowiedzi bardzo mi pomogly, poniewaz je przemyslalem, i
robie to kazdego wieczora, zasypiajac.

monitoring komputera jest bardzo wazny, piorac pod uwage
niebezpieczenstwa jakie on niesie (internet) i prosze mi wierzyc to nie
jest wchodzenie z "buciami w zycie" poniewaz dziecko ma problemy z
postrzeganiem zarowno zeczywistosci jak i realnych zagrozen. i wlasnie
od tego sa rodzice.
oczywiscie przesadna troska to choroba, choroba zakazna, ktora mutuje,
tak wiec trzeba uwazac.
ja monitoruje komputer, czasami telefon (raz,dwa razy w miesiacu) i
tyle. pozatym chcie wiedzec gdzie dziecko jest (mniej wiecej).

rozmowa zakonczona sukcesem, poniewaz po rozmowie juz nie ma takich
tekstow i corka zrozumiala znaczenie slowa "kocham cie", itd...

50. Data: 2005-07-21 15:29:06

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa wrote:

> [...]
> nie otwierała listów zaadresowanych do niej ). Może to się bierze stąd że
> nie uznaję komputera jako rzeczy osobistej.

Tu sie roznimy. Dla mnie nie ma roznicy pomiedzy korespondencja przez
internet, a ta na papierze.

D.

U progu pierwszej klasy
Łyżworolki - od jakiego wieku?