Zakup mieszkania na 2 właścicieli

11. Data: 2005-11-24 09:06:47

Temat: Re: Zakup mieszkania na 2 właścicieli
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> writes:

> tak w ogole kiedys czytalem o ograniczeniu maksymalnego wpisowego,
> czy wiesz cos o tym?

Tez cos slyszalem, ale podstawy nie znam.

MJ

12. Data: 2005-11-24 09:44:02

Temat: Re: Zakup mieszkania na 2 w_a_cicieli
Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Nov 2005, Boombastic wrote:

> Możesz to rozwinąć? Dlaczego kupno przez jedną osobe jest tańsze niż przez 2
> osoby? Gdzie sa dodatkowe koszty?

Jest droższe, jeśli opłatę dla notariusza płaci się osobno, "każdy za
siebie". Któraś ze składowych opłaty jest wtedy zdublowana. Oczywiście
można ustalić, że płaci za wszystko jedna osoba i wtedy jest dokładnie
tyle samo, jak przy jednoosobowej własności.

Pozdrawiam,

Alojzy

13. Data: 2005-11-24 10:25:37

Od: neuro <n...@F...SPAM.poisondoor.com> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Nov 2005 10:44:02 +0100
"Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> wrote:

> [...]
> Oczywiście można ustalić, że płaci za wszystko jedna osoba i wtedy
> jest dokładnie tyle samo, jak przy jednoosobowej własności.

AFAIK nie ma róznicy w ustaleniach - w przypadku współwłasności
zawsze koszty notarialne są wyższe, jest to w ichniejszym cenniku
odgórnym. Jak będę miał chwilę to sprawdze dokładnie która część.

neuro

14. Data: 2005-11-24 12:57:12

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli tak, to mea culpa, przyznam się do pomyłki.
JaC

> Oczywiście, że mogą.
> USTAWA z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (z pózn. zm.).
> Art. 17^1
> 5. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu może należeć do kilku osób, z tym że
członkiem spółdzielni może być tylko
jedna z nich, chyba że przysługuje ono wspólnie małżonkom.
> W wypadku zgłoszenia się kilku uprawnionych rozstrzyga sąd w postępowaniu
nieprocesowym.
> Po bezskutecznym upływie wyznaczonego przez spółdzielnię terminu wystąpienia do
sądu wyboru dokonuje spółdzielnia.

15. Data: 2005-12-03 11:23:51

Od: "Mustafa" <m...@n...mail> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz to rozwinąć? Dlaczego kupno przez jedną osobe jest tańsze niż przez
2
> osoby? Gdzie sa dodatkowe koszty?

Też przez to przechodziłem
jak kupują 2 osoby to zawierane są 2 transakcje - każdemu kupującemu
sprzedający sprzedaje po 50% i od tego są odpowiednie opłaty
ja miałem jeszcze gorzej bo sprzedających było 2 i kupujących 2 więc opłaty
jak za 4 transakcje.
Oczywiście to są opłaty na wszystkie sądy, urzędy skarbowe itp, bo notariusz
jak jest normalny to skasuje Cię jak za jedną transakcję a jak jest bardzo
normalny to da Ci zniżkę olewając kodeks "honorowy" notariuszy który im
zabrania pobierania opłat mniejszych niż maksymalne ;)))))
=======
Mustafa

16. Data: 2005-12-03 17:52:52

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mustafa wystukał:

> [...]
> sprzedający sprzedaje po 50% i od tego są odpowiednie opłaty
> ja miałem jeszcze gorzej bo sprzedających było 2 i kupujących 2 więc opłaty

To nie mogliście każde kupić połówki od 1/2 poprzedich właścicieli? :)

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

17. Data: 2005-12-04 22:44:56

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie mógł jeden kupic od pierwszego, a drugi od drugiego??
JaC

> ja miałem jeszcze gorzej bo sprzedających było 2 i kupujących 2 więc opłaty jak za
4 transakcje.

nieuczciwy producent mebli kuchennych
Dmucha z kratki wentylacyjnej (trochę długie)
W-wa, Piaseczno - Zlece wykonanie i montaż lustra na zawiasach
czyszczenie matowych płytek
pralka Ardo A 500 skrzypi