Zapalenie nerwu wzrokowego

1. Data: 2006-06-19 08:34:34

Temat: Zapalenie nerwu wzrokowego
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Jak objawia sie Zapalenie nerwu wzrokowego. Googlalem, ale
szczatkowe i znikome informacje na ten temat.

I drugie pytanie
Czy ból oka (uczucie, ze to jest gdzies 'gleboko') moze byc
spowodowany bólem glowy?

2. Data: 2006-06-19 16:50:37

Temat: Re: Zapalenie nerwu wzrokowego
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Jun 2006 01:34:34 -0700, m...@g...com wrote:

> Jak objawia sie Zapalenie nerwu wzrokowego. Googlalem, ale
> szczatkowe i znikome informacje na ten temat.

To zależy. Jest ich więcej, niż jedno.

> I drugie pytanie
> Czy ból oka (uczucie, ze to jest gdzies 'gleboko') moze byc
> spowodowany bólem glowy?

Nie rozumiem pytania. Proszę jaśniej.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

3. Data: 2006-06-19 17:53:33

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Nie rozumiem pytania. Proszę jaśniej.
>
> m.

Od kilku dni boli mnie punktowo glowa, mam (wlasciwie juz mialem)
lekkie zawroty glowy. Domyslamy sie (tzn. ja plus lekarz), ze moze to
byc cos z kregoslupem szyjnym (mam prace siedzaca, poza tym czuje 'na
zlaczeniu' glowy z szyja odczuwam bol, po prawej stronie). Boli mnie
rowniez oko, mam uczucie jakby bolalo mnie cos gleboko (nie 'na
powierzchni oka') "w oczodole" i zastanawiam sie czy to wlasnie nie
jest zapalenie nerwu wzrokowego, a jesli nie to czy taki bol oka moze
byc rowniez spowodowany bolem glowy (reakcja lancuchowa).

Mam nadzieje, ze rozjasnilem :-)

4. Data: 2006-06-20 09:44:04

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Jun 2006 10:53:33 -0700, m...@g...com wrote:

> [...]
> jest zapalenie nerwu wzrokowego, a jesli nie to czy taki bol oka moze
> byc rowniez spowodowany bolem glowy (reakcja lancuchowa).

Głównym objawem zapalenia nerwu wzrokowego są zaburzenia widzenia. Ból -
owszem, bywa.
Są bóle głowy, które dotyczą głównie okolicy oczodołu. Są też zespoły
chorobowe, gdzie typowy jest ból okolicy oka plus inne objawy (na
przuykład ze strony nerwów czaszkowych). Propowałbym poradzić się
okulisty i neurologa.

Zmiany w kręgosłupie szyjnym niestety są bardzo częste i sama ich
obecność wcale nie musi mieć związku z bólami głowy (tzw szyjnopochodne
bóle głowy to dość kontrowersyjna jednostka nozologiczna).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Prezent na dzień ojca.
Szczoteczki elektryczne