Zapiekane ziemniaczki

1. Data: 2000-11-27 17:47:08

Temat: Zapiekane ziemniaczki
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Mam fajny i latwy przepis na cos smacznego z ziemniakow:
- ziemniaczki ( ile zalezy od tego, ile zwykle zjadacie ) dokladnie umyc.
Lepiej, zeby byly one ladne okraglutkie lub przynajmniej w miare bez oczek
- pokroic je na cieniutkie plasterki - nie obierac!!!!
- tak pokrojone ziemniaki ukladac w rzedach ,ale niezbyt dlugich, (
plasterek zakladac na nastepny, zeby tego pod spodem widac bylo ok. 0,5 cm )
na blasze do pieczenia ciastek
- calosc zalac rosolkiem, ( z jednej kostki wystarczy ) i zapiekac ok 35 -
45 min. w temp. 175 - 200 st.
Pod koniec pieczenia ziemniaki posypac tartym zoltym serem.

Wychodzi mniam! A dzieki rosolowi plasterki sklejaja sie i praktycznie sie
nic nie przypala do blachy.

Smacznego!
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-11-29 07:54:47

Temat: Odp: Zapiekane ziemniaczki
Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuję dzisiaj. Właśnie czegoś takiego prostego potrzebuję na dzisiejszą
obiadokolację. BTW czy ww. ziemniaczki zapiekamy pod przykryciem, czy
pozwalamy rosołkowi wyparować?

Pooh

1. Data: 2000-11-29 13:06:50

Temat: Re: Zapiekane ziemniaczki
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Bez zadnego przykrycia. Rosol wyparuje, ziemniaczki sie fajnie skleja i beda
mialy super smak.
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-11-30 09:02:38

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki! Właśnie tak zrobiłem. Do tego Qrczaczek i surówa. Pycha. Trochę mi
się za mocno przyrumieniły z góry, ale nic to...

Pozdrawiam!
Jacek (Pooh).

1. Data: 2000-11-30 18:34:15

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Cieszy mnie, ze Ci smakowaly. A swoja droga - czy "Pooh" to od Pooh -
atka?:)))

1. Data: 2000-12-05 22:05:47

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka wystukał w wiadomości <3a229e46$0$44236@news2.zeelandnet.nl>:

> [...]
> - tak pokrojone ziemniaki ukladac w rzedach ,ale niezbyt dlugich, (
> plasterek zakladac na nastepny, zeby tego pod spodem widac bylo ok. 0,5 cm )

A można w żaroodpornym naczyniu? Bo blachę mam tylko tą z wyposażenia
firmowego kuchenki ;).

Spróbuje przy najbliższej okazji.

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://esensja.art.pl =(';')=

1. Data: 2000-12-06 12:07:29

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Jo'Asia" <J...@r...art.pl> schreef in bericht

> A można w żaroodpornym naczyniu? Bo blachę mam tylko tą z wyposażenia
> firmowego kuchenki ;).

Pewnie, ze mozna. Ale ja robilam wlasnie na takiej blasze, ktora juz sbyla w
piekarniku, gdy go kupilam.

> Spróbuje przy najbliższej okazji.
>
> Jo'Asia

Powodzenia!
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-12-09 10:38:05

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka wystukała w wiadomości <3a2e2c16$0$88653@news2.zeelandnet.nl>:

> "Jo'Asia" <J...@r...art.pl> schreef in bericht

> Pewnie, ze mozna. Ale ja robilam wlasnie na takiej blasze, ktora juz sbyla w
> piekarniku, gdy go kupilam.

Sęk w tym, że na dwie osoby to jest IMO ciutkę za duża. W żaroodpornej
brytfance było OK, tylko popełniłam błąd szykując wczeniej składniki (tzn.
umyte ziemniaki i rosołek) w wyniku czego zalewałam już zimnym i strasznie
długo "odpalało" tzn. najpierw musiało zagrzać płyn...

Ale wyszły świetne. Właśnie posłałam przepis rodzine. :)

Swoją drogą ciekawe, jak by się udały w prodiżu...

Jo'Asia

--
Pot spływał po nim od stóp do głów.

1. Data: 2000-12-11 09:37:32

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia napisala::

> (...)
> Swoją drogą ciekawe, jak by się udały w prodiżu...

Sprawdzę na wsi, ale dopiero na wiosnę :-)

Krycha

1. Data: 2000-12-11 12:04:33

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, Pooh to od Poohatka (Winnie the wyżej wymieniony), któren, jak wiadomo,
wielkim żarłokiem był.

A ziemniaczki owszem smakowały bardzo. Będę je często powtarzał...

Pozdrawiam

Jacek (Pooh) Darnikowski

Sos Pesto
Znowu Robert był boski!