Zapiekanka - moje wczorajsze dzielo

1. Data: 2005-06-08 10:26:23

Temat: Zapiekanka - moje wczorajsze dzielo
Od: "AKS" <o...@N...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Byc moze nie odkrywam Ameryki,
ale tak sobie pomyslalam, ze sie podziele
przepisem, skoro sama zrobilam te zapiekanke
i bardzo mi smakuje ;-)
Powinna zwac sie: Penne di .. cos tam
poniewaz makaron uzyty w tej potrawie to rurki sciete w skos.
Skladniki:
- makaron rurki ciete [paczka]
- pieczarki [20 dkg]
- szynka [20 dkg]
- brokuly [srednia glowa]
- ser zolty [30 dkg]
- smietana [1 op male]
- jajko [1szt]
- zielona pietruszka [wg uznania]
- zabek czosnku

Wszystko oprocz szynki podsmazyc [pieczarki]
lub ugotowac [makaron "na zab", brokuly].
Ze smietany i jajka zrobic sos.
Calosc skladnikow wymieszac [mozna dodac troche
sera zoltego do masy], przyprawiajac sola
i pieprzem, wylozyc na blache wysmarowana tluszczem
i wysypana bulka tarta, posypac na wierzchu tartym serem zoltym.
Wstawic do piekarnika na 25-30 min i jesc ;)
Mam nadzieje, ze bedzie smakowalo.

--
Pozdrowienia,
AKS

2. Data: 2005-06-08 11:48:38

Temat: Re: Zapiekanka - moje wczorajsze dzielo
Od: " " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, nie jestem bardzo biegły w sztuce kulinarnej
a mam pytanie: zamiast śmietany może być jogurt?
pozdrawiam, Jarek

3. Data: 2005-06-08 11:57:22

Od: "AKS" <o...@N...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@N...gazeta.pl news:d86lum$jt8$1@inews.gazeta.pl napisał
(-a):

> witam, nie jestem bardzo biegły w sztuce kulinarnej
> a mam pytanie: zamiast śmietany może być jogurt?
> pozdrawiam, Jarek

Hmm pewnie zalezy od gustu, ja dalam smietane
z jajem po to, zeby bardziej zwiazac calosc zapiekanki.
Mozna sprobowac - ser zolty tez pomoze utrzymac
w calosci zapiekanke.

--
Pozdrowienia,
AKS

4. Data: 2005-06-08 15:47:46

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AKS" <o...@N...zag.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i bardzo mi smakuje ;-)
> Powinna zwac sie: Penne di .. cos tam
> poniewaz makaron uzyty w tej potrawie to rurki sciete w skos.

o rany - podziwiam was, ze tak jecie i nie tyjecie:(

5. Data: 2005-06-08 15:51:47

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>o rany - podziwiam was, ze tak jecie i nie tyjecie:(

Ja tyje od samego czytania ;)

pierz, co u niego tez zapiekanka dzis - kartofle, por, marchewka
buraki i boczek, ale CHUDY, podlalam troche woda, przysypalam
tymiankiem cytrynowym i teraz mi pachnie. Bedzie gotowe za jakas
godzinke
K.T. - starannie opakowana

6. Data: 2005-06-08 16:36:10

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"taora" <t...@g...pl> wrote in message

> o rany - podziwiam was, ze tak jecie i nie tyjecie:(

bo wystaczy tylko jesc mniejsze porcje, co nieco
jeszcze pozamieniac (np makaron z ciemnej maki, zamiast
smietany jogurt, ominac ser zolty) i sie delektowac :)

iwon(k)a

7. Data: 2005-06-09 11:01:56

Od: "IN_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo wystaczy tylko jesc mniejsze porcje, co nieco jeszcze pozamieniac (np
> makaron z ciemnej maki, zamiast
> smietany jogurt, ominac ser zolty) i sie delektowac :)
Albo po prosty przed jedzonkiem lub po troszke ruchu... Milszy na pewno niz
"ciemny" makaron, jogurt zamiast smietany czy brak sera zoltego ;-)

Pzdr,
IN_(ktora schudnac musi ale jej sie baaardzo nie chce, a jak sobie jeszcze
ta grupe poczyta to juz wogole...)

gdzie kurs gotowania? ;(
jak Rosjanie klasyfikują sobie wódeczkę...
Dobra sałatka.
mrozenie plackow ziemniaczanych
ciasteczka kruszyny?