Zapomnienie się

1. Data: 2008-04-04 16:38:55

Temat: Zapomnienie się
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZAPOMNIAŁEM JAK SIĘ PRZESTAJE

Zapytano raz Andrew Carnegie'ego, jednego z najbogatszych ludzi na świecie:
"Czyż nie mógł pan w pewnej chwili przestać, skoro miał pan zawsze dużo więcej,
niż było panu potrzeba?"
Odpowiedział: "Tak, to prawda". Ale nie potrafiłem przestać. Zapomniałem, jak się to
robi".

***
Wielu obawia się, że jeśli się zatrzyma, żeby pomyśleć i zastanowić się,
może nie być w stanie znowu ruszyć.

2. Data: 2008-04-04 20:14:34

Temat: Re: Zapomnienie się
Od: "Pe-Korn" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky"

> [...]
> niż było panu potrzeba?"
> Odpowiedział: "Tak, to prawda". Ale nie potrafiłem przestać. Zapomniałem,

Tak samo nie moze przestac pić - alkoholik. Po przekroczeniu pewnej granicy,
nastepuje uzaleznienie, ktoremu nie sposob sie oprzec. Dotyczy to nie tylko
alkoholu, ale wszelkich czynnosci, ktore zbyt dlugo sie powtarza.
Bogacenie sie jest rowniez pewnym sposobem zycia (tak jak pijanstwo). Polega
ono na nieustannym ciulaniu i pomnazaniu bogactwa. Wielu chcialo by takimi
zostac (bogaczami), ale zeby posiadac pieniadze, trzeba wczesniej nauczyc
sie je ...zdobywac. A to oznacza rezygnacje z dotychczasowego trybu zycia,
poswiecenie wielu, bardzo wielu godzin kazdego dnia na myslenie o biznesie.
Przyrost pieniedzy zostaje okupiony utrata bogactwa duchowego, roznych
wlasnych czasochlonnych hobby i zainteresowan.
Bycie bogatym to wiec jednoczesnie bycie biednym.

> ***
> Wielu obawia się, że jeśli się zatrzyma, żeby pomyśleć i zastanowić się,
> może nie być w stanie znowu ruszyć.

Kiedys poradzilem alkoholikowi aby sie zatrzymal i zastanowil nad tym co
robi.
Ale to bylo wolanie na puszczy.
Czlowiekowi uzaleznionemu nie pomoze zadne zatrzymywanie sie ani tez
myslenie.
Myslenie alkoholika zatrute jest alkoholem, a zatrzymanie sie, oznacza dla
niego wejscie do kolejnej knajpy.

Pe-Korn

3. Data: 2008-04-04 20:19:10

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Apr 2008 22:14:34 +0200, Pe-Korn napisał(a):
> [...]
> wlasnych czasochlonnych hobby i zainteresowan.
> Bycie bogatym to wiec jednoczesnie bycie biednym.

Utrata bogactwa duchowego itp następuje w pierwszych pokoleniach - tzw.
nowobogaccy to przecież własnie tego symbol.
Niektórzy są rentierami (nie rencistami!) i do nich już Twoje słowa o
utracie... nie mają zastosowania :-)

4. Data: 2008-04-04 20:34:06

Od: "Pe-Korn" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka"

> [...]
> nowobogaccy to przecież własnie tego symbol.
> Niektórzy są rentierami (nie rencistami!) i do nich już Twoje słowa o

Rzadko sie zdarza zostac od razu rentierem. Zwlaszcza poczatkujacym, tym,
ktorzy marza o zdobyciu bogactwa.

Pe-Korn

5. Data: 2008-04-04 20:54:47

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Apr 2008 22:34:06 +0200, Pe-Korn napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka"

> Rzadko sie zdarza zostac od razu rentierem.

No, rzadko. Ale się zdarza. Jakiś niespodziewany pokaźny spadeczek - i już
:-)

> Zwlaszcza poczatkujacym, tym,
> ktorzy marza o zdobyciu bogactwa.

Toż właśnie piszę wpierw o nowobogackich :-)

6. Data: 2008-04-05 05:25:23

Od: "Pe-Korn" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka"

> No, rzadko. Ale się zdarza. Jakiś niespodziewany pokaźny spadeczek - i już
> :-)
Aha. Wiec nic nie robic i tylko czekac na spadeczek. Tak?
Pe-Korn

7. Data: 2008-04-05 15:30:40

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 5 Apr 2008 07:25:23 +0200, Pe-Korn napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka"

> Aha. Wiec nic nie robic i tylko czekac na spadeczek. Tak?
> Pe-Korn

To Twój wniosek, nie mój; ja tylko wskazałam zjawisko jako jedno z wielu
:-)
Każdy ma szansę zapracować przynajmniej na to, aby następne pokolenia miały
mniejszy dystans do pokonania na drodze do dobrobytu. Jak to się mówi -
sztuka zarobić pierwszy milion ;-)

8. Data: 2008-04-06 08:41:46

Temat: Re: Zapomnienie si
Od: "ab.666" <t...@n...jest.adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Każdy ma szansę zapracować przynajmniej na to, aby następne pokolenia
miały
> mniejszy dystans do pokonania na drodze do dobrobytu.

Od wielu lat, szczególnie w liberalnym kapitaliźmie, kominy płacowe rosną
niebotycznie, dysproporcja najniższych do najwyższych płac w postepie wręcz
geometrycznym.

Jak chcesz "pokonać dystans" to chyba tylko na drodze ogółnoświatowej
rewolucji.
Albo permanentnego terroryzmu.

"Pieniądz robi pieniądz".... znasz to, prawda?
Dlatego mając pieniedzy mniej, nigdy nie zmniejszysz dystansu do tych, co
mają więcej.... bo ich pieniadze zrobią więcej pieniedzy.

Klasa średnia zanika.... a świat dąży do modelu 90/0/10 czyli 90% biednych,
0% średnich i 10% bogaczy.... albo nawet do modelu gorszego....

ab.

9. Data: 2008-04-06 10:57:49

Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ab" <t...@n...jest.adres.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> biednych,
> 0% średnich i 10% bogaczy.... albo nawet do modelu gorszego....

Zgadzam się z Tobą w 90%. Różnica: to właśnie, co się dzieje- to nie
rozwijający się kapitalizm, tylko socjalizm. Każdy bogacz go popiera. Da w
łapę szefowi związków zawodowych- ma spokój z załogą. Da w łapę urzędnikowi-
ustawi mu przetarg dla niego. itd, itp.
Różnica kolejna- terroryzm i rewolucja da nam to, co zawsze: więcej terroru.
To nie tędy droga

Chiron

10. Data: 2008-04-06 11:23:16

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Apr 2008 12:57:49 +0200, Chiron napisał(a):

> Różnica: to właśnie, co się dzieje- to nie
> rozwijający się kapitalizm, tylko socjalizm.

Dokładnie: to właśnie w socjalizmie jest najwięcej nierówności, patrz
"Folwark zwierzęcy".

zaproszenie na stronę internetową Ośrodka...
Re: XLOWATE
Zbierając skały na Księżycu
to i ja sobie popiszę
Swiatomość (3) - czyli ale jaJA