Re: Zaradny jak Polak

From: silvio balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Zaradny jak Polak
Date: Tue, 18 Jul 2017 09:49:26 +0200

> W czym separacja lepsza od rozwodu? Opłata mniejsza od 1700 juro czy coś
> więcej??
>
> Poza tym, mówimy o rozwodzie polskich emigrantów, oni nic trwałego często
> poza domem i samochodem nie mają, dolary uskładane stóweczkami w materacu,
> więc rozwód w celach dojenia pomocy społecznej robi się bez adwokatów, za
> obopólną zgodą, z powodu niezgodności charakterów. Rozwiedzeni często
> mieszkają po takim fikcyjnym rozwodzie mieszkają w tym samym domu co przed
> rozwodem.

Chodzilo mi o sytuacje w Niemczech. Rozwod to sad i adwokaci, a
separacja to sprawa prywatna, meldujesz najwyzej fiskusowi, ze
rozliczacie sie osobno. Majatku sie nie dzieli, nazwisk nie zmienia, o
prawa dzieci nie kloci. Kosztow nie ma. A 1.700 euro to dwa tygodnie w
Tajlandii albo gdy podzielisz na pol - po dwa tygodnie na Teneryfie lub
Maderze. ;-)
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej