Zarazliwa ciaza

1. Data: 2012-11-28 09:37:36

Temat: Zarazliwa ciaza
Od: leszek niewiadomski <l...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W "Spieglu Online" jest wlasnie artykul o badaniach w panstwowym
instytucie badan nad rodzina uniwersytetu w Bambergu. Zbadano dane
42.394 kobiet z 7.500 niemieckich zakladow pracy do 150 osob w latach
1993-2007. Okazalo sie ze prawdopodobienstwo zajscia w ciaze wzrastalo
dwukrotnie jesli kolezanka urodzila dziecko. Badacze sadza, ze urodzenie
dziecka przez kolezanke zwiekszalo pragnienie posiadania wlasnego
dziecka. "Zarazliwosc" byla szczegolnie duza jesli roznica wieku miedzy
kolezankami nie przekraczala dwoch lat.
Podobny efekt "zarazania" zaobserwowali badacze norwescy w ukladach
rodzinnych: prawdopodobienstwo pierwszej ciazy znacznie rosnie w ciagu
12 miesiecy po przyjsciu na swiat siostrzenca (bratanka) lub
siostrzenicy (bratanicy).
Badacze z Bamberga pisza, ze zdecydowanie sie na dziecko jest czesto
trudne, dlatego pomocne w tym sa doswiadczenia i przyklad kolezanek.
A wiec - jak pisze autor artykulu - nasze decyzje nie sa calkiem wolne.
Duzy wplyw na nie maja przyjaciele, znajomi i koledzy. Badacze zauwazyli
juz wczesniej, ze "zarazliwe" jest np. zdrowe odzywianie sie, rzucenie
palenia albo uczestnictwo w wyborach.

Zob.

http://www.spiegel.de/wissenschaft/mensch/studie-in-
deutschland-schwangerschaften-sind-ansteckend-a-8696
21.html

ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a
comparison involving a security service, or a calling the opponent an

2. Data: 2012-11-28 10:29:38

Temat: Re: Zarazliwa ciaza
Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leszek niewiadomski"

> [...]
>znajomi i koledzy. Badacze zauwazyli juz wczesniej, ze "zarazliwe" jest np.
>zdrowe odzywianie sie, rzucenie palenia albo uczestnictwo w wyborach.

Czyli "świecenie przykładem" ma sens.
Niby to samooczywiste kiedy wzorce są "dobre", ale słyszałeś może o
badaniach dotyczących skuteczności "dawania złego przykładu". Ciekawe czy
te postawy są równie - "nośne".

pzdr
olo

3. Data: 2012-11-28 10:49:25

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Niby to samooczywiste kiedy wzorce są "dobre", ale słyszałeś może o
> badaniach dotyczących skuteczności "dawania złego przykładu". Ciekawe czy

to jest zawsze problem - jeśli razem występuje
A i B to może z A=>B lub z B=>A, ale może
istnieje niewidoczne C takie, że z C=>A i z C=>B
(nazwijmy je -to C-dla przykładu polem morfo gentycznym :)))) )
i to ono jest skutkiem i przyczną i przekaźnikiem ?

4. Data: 2012-11-28 10:54:10

Od: leszek niewiadomski <l...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 28.11.2012 11:29, schrieb olo:
> [...]
> Niby to samooczywiste kiedy wzorce są "dobre", ale słyszałeś może o
> badaniach dotyczących skuteczności "dawania złego przykładu". Ciekawe

Nie chce mi sie szukac, ale jak siegne pamiecia, to bywaja "epidemie"
samobojstw, amoku, podpalania, rzucania kamieniami w samochody z mostow
itp. Mass media odgrywaja w tym duza role.
A co do przykladow pozytywnych lub neutralnych przychodzi mi jeszcze do
glowy moda na imiona: pamietam z dawnych czasow jak mamy wolaly swoje
pociechy z piaskownic lub podworek i okazywalo sie, ze cala okolica jest
pelna "Beat", "Klaudii"... U nas np. ze 100% pewnoscia po imieniu (jesli
nie akcencie-dialekcie) rozpozna sie kto jest Ossi. "Spiegel" nawet
cytowal kiedys opinie, ze "Kevin to nie jest imie, lecz diagnoza".
Osobnicy z imionami wskazujace na pochodzenie z bylego NRD lub nizin
mialy slabsze stopnie, mniejsze szanse na rynku pracy itd.
ln.

5. Data: 2012-11-28 11:14:42

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kali"

> [...]
>(nazwijmy je -to C-dla przykładu polem morfo gentycznym :)))) )
>i to ono jest skutkiem i przyczną i przekaźnikiem ?

Jeżeli coś jest jednocześnie skutkiem, przyczyną i przekaźnikiem to
faktycznie transcendentalnie opisuje nam cały świat :). W sekrecie ci
jednak wyznam, że osobiście wolę mniej może kompletne i dokładne ale za to
oparte o jakieś argumenty racjonalne modele tego świata;)

pzdr
olo

6. Data: 2012-11-28 11:16:40

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>samobojstw, amoku, podpalania, rzucania kamieniami w samochody z mostow
>itp. Mass media odgrywaja w tym duza role.
Czyli moralna ocena przykładu nie jest najistotniejszą przesłanką w jego
propagacji :) Chociaż zapewne jakieś tam wzmacniające znaczenie ma.

>"Kevin to nie jest imie, lecz diagnoza".
Z naszego podwórka, bardzo rozbawiło mnie kilkanaście lat temu,zasłyszane
wołanie przez okno:
Żaklina, weź Żaneta i podźcie tu łobie !!!

pzdr
olo

7. Data: 2012-11-28 11:21:37

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 28 listopada 2012 10:37:36 UTC+1 użytkownik leszek niewiadomski
napisał:
> [...]
>
> 1993-2007. Okazalo sie ze prawdopodobienstwo zajscia w ciaze wzrastalo
>
> dwukrotnie jesli kolezanka urodzila dziecko.

spotkalem podobne zjawisko opisane gdziestam. chyba w usa, mniej wiecej w tym samym
czasie zaszlo w ciaze kilkanascie dziewczynek uczennic jakiejs szkoly. podejrzewano
ze sie umowily? a guzik, sprawca tych ciaz okazal sie nauczyciel w-f... taka tam
epidemia.

wkurza mnie rozdzieranie szat nad mala dzietnoscia w Polsce. jak mysle, w kontekcie
nastepnej fali emigracji zarobkowej. a gdzie te dzieci beda leczone? gdzie sie beda
uczyc? jakie maja szanse na spelnienie swoich aspiracji zawodowych i zyciowych? jak
zawsze wyjada na wyspy!

jakis polski olimpijczyk zostal ojcem dwoch dziewczynek. jedno dziecko jest zdrowe, a
drogie walczy o zycie - przyduszone w czasie porodu. porod byl wczesny. w Tv jakis
baran zastepca ordynatora szpitala gdzie ten porod sie odbyl, bradzi przed kamera ze
nie mozna robic cesarki na zyczenie??? moja zona pediatra, twierdzi ze kazdy wczesny
porod powinien odbyc sie poprze ceraskie ciecie, bo taki plod nie ma jeszcze w pelni
wyksztalconego ukladu oddechowego... - jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...
wlasnie!

8. Data: 2012-11-28 11:25:36

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Nov 2012 11:54:10 +0100, leszek niewiadomski wrote:

> Nie chce mi sie szukac, ale jak siegne pamiecia, to bywaja "epidemie"
> samobojstw, amoku, podpalania, rzucania kamieniami w samochody z mostow
> itp. Mass media odgrywaja w tym duza role.

Społeczny dowód słuszności:

<http://www.nowaczytelnia.pl/recenzje/4-recki/114-wy
wieranie-wplywu-cialdini.html>

Bla, bla, bla:

<http://www.polityka.pl/spoleczenstwo/1518798,2,rozm
owa-z-prof-bartoszem-loza-psychiatra-o-tym-jak-zaraz
amy-sie-zbrodnia.read>

--
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl

<http://pl.wikipedia.org/wiki/Radio_Arnet>

9. Data: 2012-11-28 11:29:13

Od: leszek niewiadomski <l...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 28.11.2012 12:16, schrieb olo:
> [...]
> wołanie przez okno:
> Żaklina, weź Żaneta i podźcie tu łobie !!!

Dobre! Wlasnie znalazlem: najpopularniejsze imiona obecnie w Polsce to
Aleksandra, Natalia, Karolina, Patrycja, Kinga oraz Kamil, Jakub,
Patryk, Adrian, Michal.
A tutaj (Bawaria) Lena, Anna, Sophia / Sofia, Hannah / Hanna, Sarah /
Sara i Maximilian, Lucas / Lukas, Jonas, Felix, Luca / Luka itd.
pzdr
ln.

10. Data: 2012-11-28 11:31:56

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak wyznam, że osobiście wolę mniej może kompletne i dokładne ale za to
> oparte o jakieś argumenty racjonalne modele tego świata;)

Rozumiem - ale świat nie ma obwiazku dostosowywać
sie do naszego pojęcia racjonalności i kaprysów naszej woli :))))

Grypa jest zaraźliwa i smiech jest zaraźliwy
(oczywiście są ludzie odporni na grype i odporni na smiech)
przyczyny nie zobaczysz gołym okiem ani tu ani tu.

http://www.youtube.com/watch?v=wB_05Bz6KN8&feature=p
layer_detailpage
:)))))

Usenet
Polska tradycja okradania cmentarzy żyje nadal.
Jaki wybór taki świat
Tradycyjny ojciec.
Tradycja, tęsknota za tym jak było, no może niech wróci?