Zarost a hormon wzrostu

1. Data: 2004-06-02 20:40:51

Temat: Zarost a hormon wzrostu
Od: "Lukasz Koscielny" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam 18 lat, moje wymiary to ok 165 cm i ponad 66kg wagi, nadwagi nie mam :)
to miesnie tyle waza. :) I mam pytanie. Moj wzrost.. to mnie troszke boli.
Czy jest szansa ze urosne jeszcze? (powiem ze jakis czas - okolo 3 bardzo
intensywnie uprawialem sporty silowe, tj silownia 3-4 razy w tygodniu bardzo
mocno, a pozniej juz tylko cwiczenia ogolnorozwojowe - pompki, rozne
kombinacje i warianty pompek, podnoszenie na drazku, rowniez hantle(po
5kg))Ale z obawy ze zahamuje wzrost zaprzestalem intesywnych cwieczen.

A teraz przejde do sedna. Otoz uslyszalem od jednego z wuefistow z mojej
szkoly iz golenie powoduje zahamowanie wzrostu - podobniez jakis hormon
odpowiedzialny za zarost(testosteron prawda?) powoduje blokowanie dzialania
hormonu wzrostu. Tylko ze to mi sie jakies dziwne wydaje i dlatego zwracam
sie z pytaniem do Szanownych grupowiczow.

Czy posiadacie jakies informacje na ten temat?

pozdrawiam
Lukasz Koscielny

2. Data: 2004-06-02 21:12:30

Temat: Re: Zarost a hormon wzrostu
Od: "SloMa" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szkoly iz golenie powoduje zahamowanie wzrostu - podobniez jakis hormon
> odpowiedzialny za zarost(testosteron prawda?) powoduje blokowanie

Sorry za ten komentarz ale nie moge sie powstrzymac
"O zesz kurwa ja pierdole..."
Zmien szkole!, albo chociaz wuefiste...:D
.

3. Data: 2004-06-02 23:12:55

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Lukasz,

Dnia 2 czerwca 2004 (22:40:51)
Na temat "Zarost a hormon wzrostu"
begin message:

> Mam 18 lat, moje wymiary to ok 165 cm i ponad 66kg wagi, nadwagi nie mam :)
> to miesnie tyle waza. :) I mam pytanie. Moj wzrost.. to mnie troszke boli.

Juz zawsze bedziesz niski, musisz sie z tym pogodzic :)

> Czy jest szansa ze urosne jeszcze?

Co najwyzej 2 cm

> Ale z obawy ze zahamuje wzrost zaprzestalem intesywnych cwieczen.

Niepotrzebnie, nie mozesz zbyt duzo silowo cwiczyc w czasie dojrzewania gdyz
moze sie skrzywic kregoslup, ale cwiczac nie hamujesz swojego wzrostu :)

> szkoly iz golenie powoduje zahamowanie wzrostu

Zartownis z Twojego WF-isty :) Jak by tak bylo to nastolatki by chodzily z
dlugimi brodami by moc wyrosnac na wysokich lub byliby bardzo niscy a za to
nie posiadajacy brody :)

Posesjusz

4. Data: 2004-06-03 18:59:11

Od: "Lukasz Koscielny" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Juz zawsze bedziesz niski, musisz sie z tym pogodzic :)

szkoda, ale juz sie chyba pogodzilem

> Co najwyzej 2 cm

grunt ze jeszcze urosne.. tzn jest taka mozliwosc:)
liczy sie kazdy cm

> Niepotrzebnie, nie mozesz zbyt duzo silowo cwiczyc w czasie dojrzewania
gdyz
> moze sie skrzywic kregoslup, ale cwiczac nie hamujesz swojego wzrostu :)

czyli moge cwiczyc do woli, bez obaw o jakies uszkodzenia.. Dobrze wiedziec

> Zartownis z Twojego WF-isty :) Jak by tak bylo to nastolatki by chodzily z
> dlugimi brodami by moc wyrosnac na wysokich lub byliby bardzo niscy a za
> nie posiadajacy brody :)

a z tego wuefisty to serio zartownis jest :D

> --
> Pozdrawiam,
> Posesjusz

rowniez pozdrawiam
Lukasz

5. Data: 2004-06-04 14:43:08

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 3 Jun 2004 01:12:55 +0200, Posesjusz wrote:

> Niepotrzebnie, nie mozesz zbyt duzo silowo cwiczyc w czasie dojrzewania gdyz
> moze sie skrzywic kregoslup, ale cwiczac nie hamujesz swojego wzrostu :)

A właśnie, ze może zahamować. Może nie u inicjatora wątku, ale zawsze.
Popatrz na sztangistów, zwłaszcza tych z lżejszych kategorii wagowych.
Niektórzy wyglądają niemal jak karły achondroplastyczne - a to dlatego,
że ekstremalne obciążenia powodują uszkodzenie chrząsten przynasadowych
kości długich - czyli ręce i nogi przestają rosnąć na długość.

Również u 'normalnych' dzieciaków zdarza się zahamowanie wzrostu kości
długich na tle urazów chrząstki przynasadowej.

Oczywiście są też inne przyczyny takiego a nie innego wyglądu
sztangistów, ale tutaj je pominę (ale każdy średnio inteligentny
człowiek się domyśli chyba, zwłaszcza w kontekście tego co napisałem
poniżej)...

> Zartownis z Twojego WF-isty :) Jak by tak bylo to nastolatki by chodzily z
> dlugimi brodami by moc wyrosnac na wysokich lub byliby bardzo niscy a za to
> nie posiadajacy brody :)

I znowu nie do końca prawda.
To nie "golenie powoduje zahamowanie wzrostu". To sytuacja w której
wyrasta zarost.
Zarost pojawia się w okresie pokwitania, na skutek działania szeroko
pojętych hormonów płciowych. A hormony płciowe powodują zamknięcie
wspomnianych wcześniej chrząstek nasadowych. Innymi słowy jeśli facet ma
już zarost, to raczej wiele nie urośnie, a jeśli zafunduje sobie ekstra
hormon wzrostu, to urośnie mu głównie żuchwa, dłonie i stopy... I
mięśnie oczywiście, jeśli pakuje (popatrz na Arnolda - dyskretne cechy
akromegalii widać jak na dłoni).

A nieporozumienie mogło wyniknąć albo z tego, że inicjator wątku nie
zrozumiał, co mówił wuefista, albo (w co nie chce mi się wierzyć) z
tego, ze wuefiście coś się pokręciło (na AWF fizjologii człowieka jest
sporo, i o pokwitaniu też co nieco, więc powinien co nieco o tym
wiedzieć).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

6. Data: 2004-06-04 15:11:04

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@a...coca.cola,
Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>:

> [...]
> dlatego, że ekstremalne obciążenia powodują uszkodzenie chrząsten
> przynasadowych kości długich - czyli ręce i nogi przestają rosnąć na

Nie polemizujac z powyzszym, zwroc uwage aby odroznic korelacje od zwiazku
przyczynowego oraz na kierunek w tym ostatnim :)
Bywa zupelnie odwrotnie: osobom niskim z krotkimi konczynami jest po prostu
latwiej wycisnac/wyrwac ciezar przy tej samej masie ciala. Dlatego niski
wzrost i krotkie konczyny predysponuja do dobrych efektow w podnoszeniu
ciezarow.

--
Robert

7. Data: 2004-06-04 17:34:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 4 Jun 2004 17:11:04 +0200, RobertSA wrote:

> Nie polemizujac z powyzszym, zwroc uwage aby odroznic korelacje od zwiazku
> przyczynowego oraz na kierunek w tym ostatnim :)
[...]

Czy ja już Ci kiedyś pisałem, że... ;)

Jasne, może tak być. Ale patrząc na tych najlepszych z najlżejszych
trudno oprzeć się wrażeniu, ze albo zniszczyli sobie przynasady, albo są
karłami.

Tak czy inaczej coś w tym jest...

8. Data: 2004-06-04 19:09:31

Od: "Jam" <n...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja w okresie 18-22 lat uroslem jeszcze jakies 4-5 cm i zarost mialem juz
od 7kl podstawowki ;) Lekkie cwiczenia fizyczne ci nie zaszkodza, a
rozciagajace moga pomoc (np. cwiczenia na drazku zwiekszaja przestrzenie
miedzykregowe dzieki czemu jestes wyzszy), ale uwazaj na duze ciezary, bo te
moga zniszczyc stawy i spowolnic wzrost. Dobrze sie tez odzywiaj (m.in. wit
A, cynk, selen to elementy potrzebne organizmowi do wzrostu).

pozdr!

9. Data: 2004-06-04 19:51:06

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ahisyq91z8zw$....@a...coca.cola,
Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>:

> Czy ja już Ci kiedyś pisałem, że... ;)

To zaraz bedziesz mogl to powtorzyc jeszcze raz ;)

> Jasne, może tak być. Ale patrząc na tych najlepszych z najlżejszych
> trudno oprzeć się wrażeniu, ze albo zniszczyli sobie przynasady, albo
> są karłami.

Patrzac na koszykarzy trudno sie oprzec wrazeniu, ze od koszykowki sie
rosnie ;)

> Tak czy inaczej coś w tym jest...

Cos na pewno, tylko co?

--
Robert

10. Data: 2004-06-04 21:05:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 4 Jun 2004 21:51:06 +0200, RobertSA wrote:

> Patrzac na koszykarzy trudno sie oprzec wrazeniu, ze od koszykowki sie
> rosnie ;)

Taaak... A od pływania łysieje:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

Slodzenie herbat ziolowych (cukier, miod)
Glikokortykoidy
prosze o przetłumaczenie
Kudzu Root - walka z nalogiem.
antybiotyk "dooczny" na stluczenie czola?