Zatrucie i gorączka.

1. Data: 2003-01-11 18:35:59

Temat: Zatrucie i gorączka.
Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie zatrucie (biegunka, bez wymiotów), silny łupiący ból
głowy. Osłabienie.
Plus 39,7 stopni gorączki.
Czy to groźne? Na moje oko nie wygląda to ładnie... Wzywać lekarza?

--
Kami (zaniepokojona)
____________________________

2. Data: 2003-01-11 19:39:21

Temat: Re: Zatrucie i gorączka.
Od: Yellow Peril <yellow_peril@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kami w wiadomośi
<EEB9B3E23EE5BD4A88ADDC32582636E801ED47DB@jplwant003
.jasien.net>
napisał/a:
> Prawdopodobnie zatrucie (biegunka, bez wymiotów), silny łupiący ból
> głowy. Osłabienie.
> Plus 39,7 stopni gorączki.
> Czy to groźne? Na moje oko nie wygląda to ładnie... Wzywać lekarza?

Ty jesteś chora? Jeśli nie to ile lat ma osoba chora.
Po pierwsze trzeba podać coś przeciwgorączkowego : paracetamol,
aspirynę.
Możesz robić też chłodne okłady.
Napisz ile mniej więcej lat ma chora osoba.

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

3. Data: 2003-01-11 19:52:39

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Nie, nie ja.

> Po pierwsze trzeba podać coś przeciwgorączkowego : paracetamol,
> aspirynę.

Węgiel, ibuprom i apap wzięte zostały.

> Możesz robić też chłodne okłady.

Okładów nie robiłam. Poleżał trochę, przysnął, gorączka spadła do 38
stopni.

> Napisz ile mniej więcej lat ma chora osoba.

Mniej więcej ma 34 lata i 9 miesięcy ;-)

--
Kami
____________________________

4. Data: 2003-01-11 19:59:21

Temat: Re: Zatrucie i gor?czka.
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Węgiel, ibuprom i apap wzięte zostały.
I przez tę kombinację działanie środków przeciwbólowych zostało
osłabione.

NIE WOLNO zażywać węgla z innymi lekami, bo on wiąże ich cząsteczki.

Ponadto, jeśli jesteś kobietą to odradzam ibuprofen (ibuprom), bo ten
lek wbrew reklamom u kobiet jest NIESKUTECZNY (tzn. jego działanie
opiera się na efekcie placebo).
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

5. Data: 2003-01-11 20:00:55

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Ponadto, jeśli jesteś kobietą to odradzam ibuprofen (ibuprom), bo ten
>lek wbrew reklamom u kobiet jest NIESKUTECZNY (tzn. jego działanie
>opiera się na efekcie placebo).
Oczywiście pisałem na przyszłość.:-)

6. Data: 2003-01-11 20:10:50

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

]
> [...]

> zostało osłabione.
> NIE WOLNO zażywać węgla z innymi lekami, bo on wiąże ich cząsteczki.

Hm, no fakt... Mówi się, że węgiel z pigułkami może obniżyć skuteczność
hormonĂłw...
Nie wiem tylko, jak to było łykane - zdaje się, że najpierw węgiel,
trochę później Apap i ibuprofen.

> Ponadto, jeśli jesteś kobietą to odradzam ibuprofen
> (ibuprom), bo ten lek wbrew reklamom u kobiet jest
> NIESKUTECZNY (tzn. jego działanie opiera się na efekcie placebo).

Hm? A to mnie bardzo zastanawia, bo mnie na ból głowy przez dłuższy czas
tylko ibuprofen pomagał. I to było zdecydowanie przed czasami nasilonych
reklam tego środka. Teraz usłyszałam, że on ponoć mocno na wątrobę
działa, i przerzuciłam się na paracetamole. Ale ich muszę wziąć więcej,
żeby przestało boleć. Hm.

--
Kami
____________________________

7. Data: 2003-01-11 20:14:14

Od: Yellow Peril <yellow_peril@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kami w wiadomośi
<EEB9B3E23EE5BD4A88ADDC32582636E801ED69D0@jplwant003
.jasien.net>
napisał/a:

> Nie, nie ja.

> Węgiel, ibuprom i apap wzięte zostały.

Na drugi raz nie podawaj węgla i innych leków na raz, bo węgiel
dezaktywauje leki (zaburza wchłanianie).
Jeśli już masz podać węgiel to najpierw podaj inne leki, a po odczekaniu
około godzinki węgiel.
Niech chory :-) dużo pije, żeby ta biegunka i gorączka go za bardzo nie
odwodniły (może być woda mineralna).
Jeśli masz nifuroxazyd - możesz podać 2 tabletki 4 x dziennie - dobrze
robi w przypadku biegunek bakteryjnych.
Pilnuj jego temperatury i niech sobie śpi w spokoju. :-)
Jeśli temperatura spadła i biegunka nie jest bardzo intensywna wydaje
się, ze nie musisz wzywać lekarza.
Jeśli będzie go bardzo męczyło zawieź go do najbliższej izby przyjęć
(pogotowia raczej wzywać nie musisz ;-) )

8. Data: 2003-01-11 20:18:08

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> napisał/a

> Ponadto, jeśli jesteś kobietą to odradzam ibuprofen (ibuprom), bo ten
> lek wbrew reklamom u kobiet jest NIESKUTECZNY (tzn. jego działanie
> opiera się na efekcie placebo).

A możesz wyjaśnić dlaczego tak jest?

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

9. Data: 2003-01-11 20:26:48

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

To już wiem. Że też sama na to nie wpadłam :-/ (powinnam była mieć
skojarzenie z antykoncepcją)

> Niech chory :-) dużo pije, żeby ta biegunka i gorączka go za
> bardzo nie
> odwodniły (może być woda mineralna).

Gorączka spadła, jakieś ~37 teraz jest.

> Jeśli masz nifuroxazyd - możesz podać 2 tabletki 4 x dziennie
> - dobrze
> robi w przypadku biegunek bakteryjnych.

A skąd wiadomo jaka biegunka jest jaka?

> Pilnuj jego temperatury i niech sobie śpi w spokoju. :-)

;-)

> Jeśli temperatura spadła i biegunka nie jest bardzo intensywna wydaje
> się, ze nie musisz wzywać lekarza.
> Jeśli będzie go bardzo męczyło zawieź go do najbliższej izby przyjęć
> (pogotowia raczej wzywać nie musisz ;-) )

Jak napisałam - lepiej jest.
Tylko ta początkowa gorączka mi się bardzo nie spodobała... A że wczoraj
zjadł parówek przygrzanych tylko w mikrofali (ale przygrzanych, a nie
doprowadzonych do ok. 100 stopni tak jak podczas gotowania), to moja
Mama zaczęła coś o jadzie kiełbasianym przebąkiwać i w ogóle mnie
straszyć. Ale już jest (tfu tfu) lepiej.

Dziękuję bardzo za rady :-)

--
Kami
____________________________

10. Data: 2003-01-11 20:54:14

Temat: Re: Zatrucie i gorÄ...czka.
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Hm, no fakt... MĂłwi siÄ?, Ĺźe wÄ?giel z piguĹ?kami moĹźe obniĹźyÄ? skutecznoĹ?Ä?
>hormonĂłw...
>Nie wiem tylko, jak to byĹ?o Ĺ?ykane - zdaje siÄ?, Ĺźe najpierw wÄ?giel,
>trochÄ? później Apap i ibuprofen.
Tylko, że w żołądku rozpuszczony węgiel zalegał dość długo, więc to nie
pomogło.:-)

>Hm? A to mnie bardzo zastanawia, bo mnie na bĂłl gĹ?owy przez dĹ?uĹźszy czas
>tylko ibuprofen pomagaĹ?. I to byĹ?o zdecydowanie przed czasami nasilonych
>reklam tego Ĺ?rodka. Teraz usĹ?yszaĹ?am, Ĺźe on ponoÄ? mocno na wÄ?trobÄ?
>dziaĹ?a, i przerzuciĹ?am siÄ? na paracetamole. Ale ich muszÄ? wziÄ?Ä? wiÄ?cej,
>Ĺźeby przestaĹ?o boleÄ?. Hm.
Efekt placebo opiera się na wierze w działanie leku, więc lek mógł Ci
"pomagać", ale równie dobrze mogłaby Ci pomóc tabletka "masa tabulette",
jeślibyś wierzyła, że Ci pomoże.
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

dalsza nasada >DE
Bolace piersi
nienormalna sytuacja...
do ginekologow i kobiet z HPV