Re: Żeby nie było niczego

Data: 2017-07-02 19:11:01
Temat: Re: Żeby nie było niczego
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

s...@g...com napisał:

> Majster, kup se działke gdzieś na wsi. Jest sporo zapuszczonych
> działek z domami po babci. Niedrogie.

Majster se kupił tam, gdzie mu odpowiadało otoczenie. Wartość działek
zależy głównie od otoczenia, a nie od tego, co na nich jest. Dlatego
cywilizowane społeczności chronią ład przestrzenny i jego stabilność.

> Oczekiwanie ze w miescie będzie zielono jest deczko niepoważne.
> Miasto z definicji jest gesto zaludnione i miejsce w nim jest drogie.

I tańsze nie będzie -- jeśli normatyw mówi, że w okolicy działka z domem
nie może być mniejsza niż 1000 metrów, to nie może. Na tej powierzchni
da się zbudować nawet cztery domy i mieszkać taniej, ale nie wolno.
Między innymi ze względu na te drzewa, które (wbrew dziwnym opiniom
niektórych) są. Tydzień temu rozmawiałem z sąsiadem. Stwierdził, że
jego działka bez mojego klona rosnącego przy granicy nie byłaby warta
nawet połowy. I w ogóle by tego domu nie kupił (mieszka od kilku lat).
Rzecz jasna nic się temu klonowi nie stanie, zresztą w mojej najbliższej
okolicy mieszakją sami porządni ludzie. Ale na wielu znajomych popadł
blady strach -- bo bolszewickie prawo sieje spustoszenie na, wydawałoby
się, nawet porządnych ulicach.

> Ale w miastach będzie ich coraz mniej. Głównie dlatego ze zabudowe
> mamy gęstszą niż np. hamerykańska. I na drzewa nie ma miejsca.

U sąsiada Pana Majstra jakoś do tej pory się mieściły.

--
Jarek