Ziemniaczane talarki -> pomocy

1. Data: 2004-02-02 09:21:49

Temat: Re: Ziemniaczane talarki -> pomocy
Od: "max" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AJA" <a...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:bvl4oq$g7v$1@inews.gazeta.pl...
>no i co tu gadac, chce miec na to przepis :))
Najprościej zapytać w pubie.
max

1. Data: 2004-02-02 09:23:10

Temat: Ziemniaczane talarki -> pomocy
Od: "AJA" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Ot ... bylem sobie w pubie i tam podano talarki ziemniaczane ... w postaci
cos podobne do frytek. No ale w smaku .. chech inne .. nie sa napewno z
ziemniakow ugotowanych i podsmazonych.
Czy ktos sie z was spotkal z czyms takim. Do tego dodali sos czosnkowy i
byla to pychotka.
Sam chcialem to zrobic przygotowalem grube plastry ziemniakow, wladowalem
na goracy olej to sie przypieklo ladnie wyjmuje i nie bylo takie na dodatek
nawet to nie chrupalo a tamto w pubie to lekko chrupiace z wierchu no i co
tu gadac, chce miec na to przepis :))

Dzieki z gory za pomoc

AJA

1. Data: 2004-02-02 09:45:25

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "max" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "AJA" <a...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Najprościej zapytać w pubie.

ale jak to specjalnosc lokalu, to watpie czy powiedza... ale zapytac na
pewno warto.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-02-02 10:01:28

Od: "aga" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jadlam cos takiego w pubie w Bieszczadach i sadze,ze te ziemniaki byly
cieniutenko pokrojone na krajalnicy albo gotowe kupione w plastrach -
mrozone!

1. Data: 2004-02-02 10:15:56

Od: "AJA" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale jak to specjalnosc lokalu, to watpie czy powiedza... ale zapytac na
> pewno warto.
Nie powiedza bo nie bede mial okazji tam zajsc a wtedy jak bylem to nei
bylem w stanie zapytac ..tylko kiwalem glowa ze chce jeszcze ...

AJA

1. Data: 2004-02-02 10:18:33

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
postaci
> cos podobne do frytek. No ale w smaku .. chech inne .. nie sa napewno z

A nie bylo to cos w rodzaju ziemniakow dauphine?
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-02-02 10:31:05

Od: "AJA" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie bylo to cos w rodzaju ziemniakow dauphine?
A zebym to ja wiedzial. Wielm tylko ze che cos takiego samego zrobic samemu.
Nie kupujac czegos znowu w hipku. I moze ktos ma jakis pomysl.

AJA

1. Data: 2004-02-02 10:34:36

Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie bylo to cos w rodzaju ziemniakow dauphine?

A co to jest? Czy to nie są talarki ziemniaczane dwukrotnie smażone?
Zajrzałam do google i tam niestety nie ma. Wyskakują tylko reklamy jakichś
książek i płatne mniammniam.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-02-02 10:42:13

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Feb 2004 11:18:33 +0100, "Anna Ladorucka"
<a...@p...onet.pl> wrote:

>Użytkownik "AJA" <a...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
>postaci
>
>A nie bylo to cos w rodzaju ziemniakow dauphine?

albo w ogole plasterki kartoflane pomazane olejem (uwaga: nie
pokazal mi sie oryginalny post - poczatek tego watku, a nikt nie
zostawil postu, wiec improwizuje ;) ), posypane roznymi rzeczami
i pieczone w goracym piecu - w polwie pieczenia dobrze jest
pzrewrocic to wszystko do gory nogami

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-02-02 10:54:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Feb 2004 11:34:36 +0100, "batory"
<b...@w...pl> wrote:

>A co to jest? Czy to nie s? talarki ziemniaczane dwukrotnie sma?one?
>Zajrza?am do google i tam niestety nie ma. Wyskakuj? tylko reklamy jakich?
>ksi??ek i p?atne mniammniam.
>Pozdrawiam - Agnieszka

ziemniaki dauphine to raczej taka "zapiekanka" kartoflana -
ziemniaki obrac, pokroic cienko, ukladac w namaslonym naczynu
wartswami zachodzacymi na siebie wladny desen, miedzy warstwy
mozna klasc troche cebuli. mleko polaczyc z rozbeltanym jajem
(tak ze szklanke, lub troche wiecej na 1 jajo), wymeiszac
porzadnie, oblac kartofle. mleko jajeczne powinno dochodzic dosc
wysoko, bo kartofle wypija duzo i potrawa moze wyschnac. ale z
kolei nie maja te zniemniaki w mleku plywac. posolic, popieprzyc.
ja dodaje jeszzce troche galki muszkatolowej. piec w goracym
piekarniku - tak ze 45 minut. juz zdarzalo mi sie miec
niegopieczone ziemniaki na skutek za malej ilosci mleka, albo
zbyt jajeczne po wierzchu i robila sie taka srednio ciekawa
skorupa.

ale jest jeszcze jedna jakas szkola ziemniakow dophinoise, gdzie
sie robi kulki z puree kartoflanego, z ciastem fransuskim i
piecze badz smazy w glebokim tluszczu. raczej to dtugie jest do
"pogryzania", ale wtedy nie bardzo przypomina z wygladu
ziemniaka

trys
K.T. - starannie opakowana

Fajny przepis
Sałatka improwizacja
sushi-pierwszy raz
Czas przewietrzyc kuchni
Jak jeść na przednówku kurczaka w śmietanie