Ziemniaki na 100 sposobów-mniam...

1. Data: 2005-04-25 12:46:06

Temat: Ziemniaki na 100 sposobów-mniam...
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Drodzy Grupowicze,

ponieważ uwielbiam ziemniaki bardzo lubię robić z nich różne potrawy. I
właśnie przyszła mi ochota na taką właśnie dobrą potrawę z ziemniaków. Może
jakaś zapiekanka albo jakaś inna ciekawostka.
Moje ulubione ziemniaczki to oczywiście pieczonki. Kiedy nie ma możliwości
zrobienia ich na dworze to oczywiście przygotowuję je w domu w piekarniku.
Potrzebne nam są:
ziemniaki - tyle ile jesteśmy w stanie zjeść :)
kawałek boczku,
cebula,
czosnek,
kiełbasa - gatunek wedle uznania np. toruńska
przyprawy: sól, pieprz, pieprz ziołowy, bazylia, majeranek

Jak przyrządzić:
Ziemniaki kroimy albo w talarki, średnie kawałeczki albo w paseczki takie
jak na frytki (jak kto lubi). Kroimy cebulę, kiełbasę i boczek w kostkę.
Do żaroodpornego naczynia (naczynie może być wysmarowane tłuszczem lub nie -
zależy czy ktoś lubi mniej czy więcej tłuszczu)wkładamy na przemian
ziemniaki, cebulę wymieszną z boczkiem i kiełbasą. Każdą warstwę posypujemy
przyprawami wedle uznania. Zamykamy naczynie, wkładamy do rozgrzanego
piekarika. Pieczemy w temp. około 180 stopni przez około +/-60 min. (aż
ziemnaiki będą miękkie).
Życzę smacznego i czekamna Wasze propozycje z ziemniaków.

Ania

1. Data: 2005-04-25 12:50:04

Temat: Re: Ziemniaki na 100 sposobów-mniam...
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Życzę smacznego i czekamna Wasze propozycje z ziemniaków.

Krokiety ziemniaczane

Niestety nie znam proporcji, bo robię zawsze na "oko". Więc będzie tak:
Ziemniaki ugotować, utłuc na pure. Dodać mąki pszennej, całe jajko, sól,
pieprz. Smaku dodaje - jak kto lubi imbir i tarta gałka muszkatołowa. Robić
kulki (może nie tyle kulki, co kształt klasycznych mielonych), obtoczyć w
bułce tartej, smażyć na średnio głębokim tłuszczu.
Można nadziać pieczarkami duszonymi z cebulą, wszelkimi warzywami,
pomidorami.

Smakuje z różnymi sosami: grzybowym, gulaszowym, moim ulubionym pomidorowym.

Polecam.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

1. Data: 2005-04-27 19:47:13

Od: "bauwer" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach
> Krokiety ziemniaczane
ciach
> Smakuje z różnymi sosami: grzybowym, gulaszowym, moim ulubionym pomidorowym.
ciach

A moim i mojej córy przebojem są "kotlety blegane" (niech was nazwa nie zrazi).

W poniedziałek bierzemy tyle ziemniaczków ile nam zostało z niedzielnego
obiadku (niech się żołądek zepsuje, a dar boży nie zmarnuje.. ). Ewentualnie
jak rodzinka pochłonęła wszystko - to gotujemy kilka sztuk i gnieciemy je na
puree. Dodajemy do tego białego chudego serka ile mamy - ale nie więcej niż
ziemniaczków. Wbijamy jajo, sypiemy bułkę tartą, sól, pieprz, gałka - i robimy
normalne kotlety jak mielone. Latorośl jak była przymuszana do wyrabiania za
młodu - twierdziła że trzeba je wyblegać porządnie - stąd nazwa. Obtaczamy w
bułeczce i smażymy na złoto.....
Podajemy z czym kto woli - u mnie wszyscy jedzą je na ciepełko z gęstą ,
kwaśną śmietaną.

Smacznego
Elżbieta

1. Data: 2005-04-29 08:43:51

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

bauwer <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> bułeczce i smażymy na złoto.....
> Podajemy z czym kto woli - u mnie wszyscy jedzą je na ciepełko z gęstą ,

hellou, a gdyby dodac do masy dobrze odcisniety szpinak, albo lepiej-
odcisniety i podduszony z cebulka i galka muszkatolowa? a gdyby tak zamiast
serka chudego ricotte dodac? Co Wy na to?
zdrowki
hania

1. Data: 2005-05-02 11:08:10

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odcisniety i podduszony z cebulka i galka muszkatolowa? a gdyby tak
> zamiast
> serka chudego ricotte dodac? Co Wy na to?

Myślę, że powinno wyjść, bo skoro się nadziewa pieczarkami, to i czemu do
masy nie dodać.
A co powiesz na nadzianie tego farszem ze szpinaku?
Ewentualnie, żeby nie ryzykować, dodajesz szpinak do 1 kotleta i próbujesz
smażyć. Jak wyjdzie - to z całą resztą.

kompletne OT
Jak było na imprezie
sprawdzone dobre wino