Ziemniaki na 100 sposobów-mniam...

From: "Ania" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Ziemniaki na 100 sposobów-mniam...
Date: Mon, 25 Apr 2005 14:46:06 +0200
Sender: a...@o...pl@62.233.185.30

Witajcie Drodzy Grupowicze,

ponieważ uwielbiam ziemniaki bardzo lubię robić z nich różne potrawy. I
właśnie przyszła mi ochota na taką właśnie dobrą potrawę z ziemniaków. Może
jakaś zapiekanka albo jakaś inna ciekawostka.
Moje ulubione ziemniaczki to oczywiście pieczonki. Kiedy nie ma możliwości
zrobienia ich na dworze to oczywiście przygotowuję je w domu w piekarniku.
Potrzebne nam są:
ziemniaki - tyle ile jesteśmy w stanie zjeść :)
kawałek boczku,
cebula,
czosnek,
kiełbasa - gatunek wedle uznania np. toruńska
przyprawy: sól, pieprz, pieprz ziołowy, bazylia, majeranek

Jak przyrządzić:
Ziemniaki kroimy albo w talarki, średnie kawałeczki albo w paseczki takie
jak na frytki (jak kto lubi). Kroimy cebulę, kiełbasę i boczek w kostkę.
Do żaroodpornego naczynia (naczynie może być wysmarowane tłuszczem lub nie -
zależy czy ktoś lubi mniej czy więcej tłuszczu)wkładamy na przemian
ziemniaki, cebulę wymieszną z boczkiem i kiełbasą. Każdą warstwę posypujemy
przyprawami wedle uznania. Zamykamy naczynie, wkładamy do rozgrzanego
piekarika. Pieczemy w temp. około 180 stopni przez około +/-60 min. (aż
ziemnaiki będą miękkie).
Życzę smacznego i czekamna Wasze propozycje z ziemniaków.

Ania