Ziemniaki puree - wariacje dluuuugie

1. Data: 2002-01-05 00:30:09

Temat: Ziemniaki puree - wariacje dluuuugie
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Ziemniaki puree

W ksiazce, ktora obecnie czytam - "Madhur Jaffrey's World Vegetarian" znalazlam
kilka ciekawych przepisow na ziemniaki puree.
Jeszcze ich nie wyprobowalam, ale przymierzam sie.

Ponizej one:

Porcja podstawowa:
1 kg ziemniakow nadajacych sie na puree (nie bede wam opowiadala ile razy
probowalam gotowac ziemniaki - baking potatoes, ktore wdziecznie rozpadaja sie
w garnku zanim dojda :-)) )
pokroic
1 1/4 lyzeczki soli
pieprz czarny

ziemniaki ugotowac do miekkosci - czy nie zauwazyliscie jak z wiekiem nabiera
sie wprawy, ze po dzwieku bulgoczacej wody mozna ocenic czy ziemniaki albo tez
ryz sa ugotowane ?
utluc tluczkiem lub przepuscic przez praske, dodac sol i pieprz.
Wode z odcedzonych ziemniakow mozna uzyc do puree gdy za geste.

Albo tez do mycia garnkow zamiast plynu do mycia naczyn co bylo sposobem mojej
babci.

1.Z czosnkiem

Do garnka z woda dodac 5-6 zabkow czosnku i ugotowac razem z ziemniakami.
Po odcedzeniu utluc ciemniaki z czosnkiem.
Dodac 4 lyzki extra-virgin oliwy, sol, pieprz i ubijac mikserem albo widelcem
do kremowatej konsystencji

2.Z olejem gorczycowym (lub oliwa) i nasionami gorczycy - z Orissy - Wschodnie
Indie

Utrzec na mialko zolte lub brazowe nasiona gorczycy, dodac don 4 lyzki oleju,
wymieszac z 1 zielona drobno pokrojona ostra papryczka.
Dodac to do ziemniakow podczas tluczenia. Przyprawic sola i pieprzem.

3.Poludniowo hinduski sposob (Tamilski - przypis moj)

Ugotowac ziemniaki, utluc, dodac sol i pieprz. Nie ochladzac.
4 lyzki oleju na patelnie, gdy goracy dodac 1 lyzeczke channa dal - cieciorka
lub luskanego grochu.
Smazyc az nie stana sie czerwone.
Dodac szczypte asafetidy, 1 lyzeczke gorczycy, 1-2 male ostre papryczki.
Zamieszac i natychmiast gdy gorczyca zacznie wyskakiwac z patelni przelac
wszystko z patelnia na ziemniaki.
Wymieszac z goracym puree.

4. Z Maharastran - Zachodnie Indie (wybaczcie mi, ale nie wiem jak sie ten
region nazywa po polsku)

Ugotowac ziemniaki, utluc, dodac sol, pieprz, 1 lyzeczke cukru. Nie ochladzac.
4 lyzki oleju na pateknie, podgrzac do srednio goraca.
Na patelnie wsypac 1 lyzeczke gorczycy, gdy zaczna strzelac - 1-2 cale ostre
papryczki.
Zamieszac kilkakrotnie, dodac 10 lisci curry lub swiezych bazylii.
Zamieszac raz dodac 2 lyzki pokruszonych surowych orzeszkow ziemnych lub
orzeszkow cashew
Zamieszac kilkakrotnie aby orzechy sie przyzlocily.
Natychmiast dodac do goracych ziemniakow, wymieszac.

5. Polnocno indyjski sposob.

Ugotowac ziemniaki, lekko utluc ,dodac sol i pieprz + 1/2 lyzeczki pieprzu
cayenne lub chilli, 1 lyzeczke uprazonych i utluczonych nasion kuminu (cumin),
3 lyzki drobno posiekanych lisci kolendry i 1 1/2 lyzeczki soku z limonki.
Wymieszac.

Ja lubie ziemniaki puree z odrobina oleju i lyzka musztardy z ziarnami gorczycy.

A jakie sa wasze ulubione metody?

Pozdrawiam

iza

1. Data: 2002-01-05 05:18:43

Temat: Re: Ziemniaki puree - wariacje dluuuugie
Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

<i...@y...com> wrote in message
> [...]
znalazlam
> kilka ciekawych przepisow na ziemniaki puree.
> Jeszcze ich nie wyprobowalam, ale przymierzam sie.

Co za zbieg okolicznosci, wlasnie pozyczylam te ksiazke z biblioteki, ledwie
doczytalam do kapusty a juz zapragnelam ja kupic!
ania

1. Data: 2002-01-05 07:04:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ja lubie ziemniaki puree z odrobina oleju i lyzka musztardy z ziarnami gorczycy.
>
>A jakie sa wasze ulubione metody?
>
>Pozdrawiam
>
>iza

Iza, jakie fajne te Twoje kartoflane przepisy!! wczoraj mi po
glowie chodzilo co zrobic i juz mialam posta takowego na grupe
rzucic...

u mnie w domu przebojem jest cheese and onion pie czyli pure z
duza iloscia zoltego sera - mieszac, azmieeszanka
kartoflano-serowa odchodzi do garnka i na lyzce jest jedna wielka
gula - cala zawartosc garnka! wsypac sporo posiekanej cebuli,
wylozyc nanaczynie zaroodporne - najlepiej wielkie i plaskie,
wtedy kazdy bedzie mial WYSTARCZAJACO skorki...i zapiec, az sie
zrobi wlasnie zlota skorka...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-05 07:05:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Co za zbieg okolicznosci, wlasnie pozyczylam te ksiazke z biblioteki, ledwie
>doczytalam do kapusty a juz zapragnelam ja kupic!
>ania

kapuste czy ksiazke?
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-05 08:43:22

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: <i...@y...com>

> Wode z odcedzonych ziemniakow mozna uzyc do puree gdy za geste.
>
> Albo tez do mycia garnkow zamiast plynu do mycia naczyn co bylo sposobem
mojej
> babci.

Albo do wymoczenia spracowanych raczek (super wygladza)

--
Macabra
When God made man, she was only testing

1. Data: 2002-01-05 09:10:22

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:779d3usn63mouv1e4a32semjg4kolontf3@4ax.com...
> [...]
> wylozyc nanaczynie zaroodporne - najlepiej wielkie i plaskie,
> wtedy kazdy bedzie mial WYSTARCZAJACO skorki...i zapiec, az sie

sadystka!

Mechcia

1. Data: 2002-01-05 09:11:17

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Nowak" <i...@r...com.pl> napisał w
wiadomości news:004601c195c5$59562bc0$e007fea9@hppcvnmvhhid...
> Albo do wymoczenia spracowanych raczek (super wygladza)
>
> --
> Macabra
> When God made man, she was only testing

tak, prawda to.
tylko niech nikt nie probuje tak jak pewna "do lokcia" wsadzic raczek do
dopiero co odcedzonej wody z ziemniaczkow....

Mechcia

1. Data: 2002-01-05 09:35:54

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> duza iloscia zoltego sera - mieszac,
> K.T. - starannie opakowana

Z ziemniaczkow faktycznie mozna cuda robic, ciekawe te Izy przepisy.
U mnie natomiast popisowym numerkiem, ktory ciagle jeszcze
nikomu sie nie znudzil jest cos podobnego, a podobno nazywa sie to
English Pie. Podam, bo warte sprobowania:

Kawaleczki boczku wedzonego podsmazyc z posiekana 1 cebula,
dodac mielonego wolowego 300- 500 g, podsmazyc, pol peczka
posiekanej zielonej pietruszki, lyzke koncentratu pomidorowego i
bulke tarta z lyzke, sol, pieprz. Podsmazyc mieszajac. Duze plaskie
naczynie wysmarowac oliwa, polozyc na dnie plasterki pomidorow,
na to cale krazki drugiej cebuli, na to mieso, a na to wylozyc puree
z ziemniakow, wymieszane z surowym jajkiem. Ja jeszcze
dodatkowo wtykam w puree, na skos, tak aby troche wystawaly
kilka innych plasterkow pomidorow, dla koloru, dla dekoracji.
Wszystko posypac dobrze serem i do piekarnika na 25-30 min
(200 st.). Te smaki: boczku, cebuli, pomidorow, miesa, puree i
sera tak sie bosko lacza, naprawde polecam.

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-01-05 11:54:18

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-01-05 12:01:41

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Herbatka" <b...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> PS: ale jak wsadzials lapki do dopiero co odcedzonej wody po ziemniaczkach
> to przy okazji Ci sie pewnie peeling zrobil , co ? ;-)

jeszcze jaki peeleing:)
a jaki trening dla miesni twarzy przy potwornym ryku!!!

Mechcia
jednak nie polecam:)

O rany szampany!
jaki program do obsługi magazynu ???