Zmywarka - co wsypac? czy odlaczac wode?

1. Data: 2003-07-06 19:40:27

Temat: Zmywarka - co wsypac? czy odlaczac wode?
Od: "Krzysztof Markowski" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Maszynka stoi juz w kuchni :-)
Dzis byla próba generalna.

Mam pytania do doswiadczonych uzytkowników:

- jakie preparaty polecacie do mycia ??? na starcie korzystalismy z
promocyjnych paczek dolaczonych do zmywarki czyli Calgonit 3 w 1 (sól,
mycie, nablyszczanie)

- czy za kazdym razem jak zmywarka skonczy prace zakrecacie korek
doprowadzajacy wode ??? (mam korek bo akurat zalozylem ale nie wiem czy tak
na prawde jest sens caly czas nim krecic).

i tak ogólnie - jakies rady macie ?

--
pozdrawiam !
Krzysiek

Nie staraj sie zrozumiec wszystkiego,
bo wszystko stanie sie niezrozumiale.

1. Data: 2003-07-06 20:18:46

Temat: Re: Zmywarka - co wsypac? czy odlaczac wode?
Od: "Kasia Ż" <k...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tak
> na prawde jest sens caly czas nim krecic).

ze srodkow stosuje Calgonit (zarowno sol, nablyszczacz, jaki tabletki do
mycia).Sa tez inne srodki,ale dla mnie akurat te ww sa OK:)co wazne moznesz
stoswac wylacznie srodki przeznaczone dla zmywarek.
Kurek doprowadzajacy wode zakrecam za kazdym razem, mysle ze podobnie jak
przy pralce powinno sie to robic,....choc moze sie myle:))
Co do rad to na pewno przed wlozeniem naczyn do zmywarki lepiej zgarnac co
wieksze resztki, sztucce ustawiac uchwytami do dolu (lepiej sie myja), nie
myc w zmywarce naczyn , ktore maja tzw.pozlacane dodatki (np.brzegi
talerzy), nie myc sreber...i najlepiej zakupujac jakies naczynia od razu
pytac sie czy mozna myc w zmywarce.
Byc moze moje odpowiedzi sa banalne,ale nie wiem na jakim etapie jestes ze
zmywarka, a ze piszesz iz dzis bla dopiero proba generalna,to podalam kilka
podstawoowych wg mnie rad uzytkownika zmywarki:))

Pozdr.
Kasia

1. Data: 2003-07-06 20:58:51

Od: "zmb_2" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tak
> na prawde jest sens caly czas nim krecic).

ja nie zakrecam zaworu po skonczonym zmywaniu...
kup sol do zmywarek i plyn nablyszczajacy i zapodaj je odpowiednio wg
instrukcji zmywarki
to sie robi raz na jakis czas
jak stosuje tabletki z nablyszczaczem to skecam na minimum dozowanie
nablyszczacza w zmywarce
a jak stosuje proszek do zmywania to odpowiednio reguluje podawanie
nablyszczacza w zmywarce

co jakis czas sprawdz filtr (na dnie zmywarki) czy nie zbieraja sie tam
odpadki z jadzenia i go oczysc po odkreceniu

jak masz b brudne naczynia to stosuj oplukiwanie wstepne lub nawet wstepne
zmywanie (wtedy dodatkowo zapodaj troche proszku na drzwiczki zmywarki)

madrze z glowa rozmieszczaj naczynia i garnki zeby jedne drugicz nie
zaslanialy

pozdr
maciej

1. Data: 2003-07-07 07:35:20

Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Maszynka stoi juz w kuchni :-)
> Dzis byla próba generalna.
>
> Mam pytania do doswiadczonych uzytkowników:...

1 Kiedyś zakręcałem przez pierwszych kilka zmywań ale okazało się że moja
zmywarka ma elektrozawór zabezpieczający na wlocie węża (rzadkość ten
elektro bo np.moja pralka ma też ale nie elektro tylko odcinający na
zasadzie mechanicznej) i teoria mówi że nie może nic się zdarzyć. Jeśli nie
masz to lepiej tak ( ja mieszkam w bloku i mam na wszelki wypadek ubezp. OC
;))))
2 Proszki - w ciągu 5 lat testowałem wszystko i powiem ci ze nie ma wielkich
różnic (zdarzyło się nawet bez proszku ;))) wiele zależy od zmywarki i stref
zraszania jak spłukuje. Gorąca woda dobrze sobie radzi ze wszystkim jak
płynie pod dużym ciśnieniem (ja ma 3 ramiona) ale dużo zależy od jej
twardości. Niestety jak masz twarda wodę to bez odpowiedniej dawki soli i
nabłyszcza się nie obejdzie a i proszku trzeba więcej. Ostatnio co
testowałem to zwykłe (nie promocyjne bo od kilku miesięcy ta cena) 2w1
tabletki 30 sztuk (600 g ) za 6,99 z LIDLa (niemiecka siec sklepów wchodzi
do Polski) i na początku byłem sceptyczny ( obecnie to taniej od polskiego
ROBOTA) ale po 2 miesiącach testów wszystko Ok. U mnie tygodniowo 5-7 zmywań
duża zmywarka, a podstawowy program to z spłukiwaniem i temp. 65stopni.
Pozdrowienia Andrzej

1. Data: 2003-07-09 13:03:17

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Markowski" <p...@i...pl> napisał w
wiadomości news:be9trf$75v$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
tak
> na prawde jest sens caly czas nim krecic).

Zawsze stosowałam Calgonit, było OK, ostatnio kupiłam Sun i też jest OK.
Ja nie zakręcam kurka do zmywarki z akażdym razem.
Z innych rad - jeśli masz jakieś cenne naczynia, zwłaszca stare - nie myj
ich w zmywarce - stracą kolory, staną się matowe. Nieodporne malunki zejdą z
nich. Może to dotyczyć nawet naczyń sprzed 10 lat (polskich, zachodnich
raczej nie) - jeśli jesteś do nich przywiązany, to nie ryzykuj.
Przebarwienia pojawiają się też na wyrobach z aluminium oraz na niektórych
przezroczystych duraleksach - takie refleksy jak z ropy naftowej.
Drewno się niszczy - wygina i pęka, ale ja i tak myję drewniane łyżki w
zmywarce, co jakiś czas kupuję nowe.
U mnie negatywnie na mycie zareagowała też patelnia TEFAL - emalia z
zewnątrz zaczęła z niej schodzić (!) Zresztą mam wrażenie, że teflon w ogóle
nie reaguje najlepiej, ja w tej chwili teflonowe naczynia myję osobno
ręcznie.

Natalia

[spam] sprzedam 'Cztery Kąty', katalogi projektow, katalogi płytek ceramicznych i inne
czym wywabić plame od rdzy z granitu?
czy warto kupic pralko-suszarke
Zamrażarka na dole czy na górze?
kuchnie amica - symbole