Zniewolone umysły

1. Data: 2008-03-07 20:17:10

Temat: Zniewolone umysły
Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie nie zdają sobie sprawy z oddziaływań społecznych i ich wymiaru.
Ich wyobrażenie o świecie
stara się być spójne, mocno osadzone na rzeczach, w które przywykli
wierzyć.
Kiedy myślimy o sektach, o hipnozie to mamy wrażenie, że to są rzeczy
które nas nie dotyczą,
które dzieją się gdzieś poza nami. Może to tylko taka iluzja, albo
"zło".
Tymczasem iluzją jest to, że myślimy, że to nas nie dotyczy. Działanie
autorytetu jest z nami 24 godziny na dobę.
Wówczas gdy przebywamy sami lub z innymi. Każda nasza rozmowa z
podświadomością, każdy wywarty wpływ ma swoje skutki. Wywieranie
wpływu istnieje wszędzie , w naszych domach, szkołach, uczelniach,
sklepach, wojsku, kościele itp.
Ludzie uczący się technik programowania NLP zaczynają zauważać jak w
zwykłych codziennych kontaktach częste jest wywieranie wpływu
autorytetu na naszą podświadomość.

Ci, którzy nie umieją zarządzać mocą autorytetu, stają się zakręconymi
ćmami podążającymi w bez celu tam gdzie wskazują inni!

Znalazłem ciekawy program. Wygląda na to, że robiony naście lat temu,
ale uważam że zrobiony bardzo dobrze
tytuł dokumentu to "zniewolone umysły".
Zaciekawił mnie, bo porusza ten problem.
Podzielono go w Youtube na 6 odcinków:
http://www.youtube.com/watch?v=0PUKZtH-TX8&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=zmbUr0yJnbs&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=MDRoyGEtRh0&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=nfjo5I1Jl08&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=imIZtEBYR1c&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=rjJToPKWezE&feature=r
elated

2. Data: 2008-03-07 21:45:15

Temat: Re: Zniewolone umysły
Od: thomas <t...@n...wytnij..com> szukaj wiadomości tego autora

Ten jest lepszy
http://pl.youtube.com/watch?v=CkSeZkIskVc&feature=re
lated
to jest dopiero zniewolenie.

3. Data: 2008-03-07 21:57:10

Od: thomas <t...@n...wytnij..com> szukaj wiadomości tego autora

> Ci, którzy nie umieją zarządzać mocą autorytetu, stają się zakręconymi
> ćmami podążającymi w bez celu tam gdzie wskazują inni!

A jak jeszcze zapytasz sie takiego czy jest szczesliwy to bedzie usilnie
twierdzil ze jest.99,9999% ludzi działa ja maszyny.Od samego dziecinstwa
jestesmy manipulowani by byc posluszni.Sama wiedza o tym nie zmienia
tego , to sa lata uwarunkowan , przekonan itp itp.

4. Data: 2008-03-07 22:13:46

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Mar, 22:57, thomas <t...@n...wytnij..com> wrote:

> [...]
> jestesmy manipulowani by byc posluszni.Sama wiedza o tym nie zmienia
> tego , to sa lata uwarunkowan , przekonan itp itp.

Wywierasz wpływ i inni wywierają go na Ciebie to naturalne.
Bez względu na to co ja będę twierdził.
Mogę powiedzieć nawet, że Bóg wpływa na mnie. Jak zareaguje twój umysł
krytyczny?
Twoja reakcja jest widoczna tutaj - to odrzucenie. Tak działa twój
autorytet!
Jeśli nie będziesz się liczył z moim zdaniem to tylko dlatego, że ja
nie jestem dla Ciebie autorytetem,
ale nawet jeśli jestem to zawsze możesz krytycznie autorytarnie
spojrzeć na to co tu napisałem.

http://www.youtube.com/watch?v=voC39kauDoQ

5. Data: 2008-03-07 22:31:18

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Mar, 22:45, thomas <t...@n...wytnij..com> wrote:
> Ten jest lepszyhttp://pl.youtube.com/watch?v=CkSeZkIskVc&feat
ure=related
> to jest dopiero zniewolenie.

Ja tu nie mówię, że to jest jakaś schiza, że to to jest złe. Tak
powinno być, to jest naturalne.
Po prostu widzę, ze ludzie się oszukują, że nie chcą tego tak widzieć.
Jeśli nie będziesz tego tak widział, będziesz specjalnie nie zauważał
wywierania wpływu i tego jak działa używanie autorytetu.
Coś w tym stylu "OK bawimy się w to, ale tego nie ma". Tak ludzie
robią, udają, że tego nie ma, jakby się tego wstydzili czy coś.

Jeśli w swojej sekcie nie jesteś autorytetem możesz zawsze to zmienić.
Niestety będziesz musiał stawić czoła wszystkim teoriom,
którym jesteś posłuszny, by samemu się zmierzyć z Bogiem.

6. Data: 2008-03-07 22:51:14

Od: thomas <t...@n...wytnij..com> szukaj wiadomości tego autora

Zniewolenie czlowieka polega w duzej mierze na jego mentalnosci
plemiennej.Kazdy chce nalezec do jakiejs grupy spolecznej
ateisci , katolicy , muzulmanie , kibice itp.
W stadzie zawsze jest jednostka najsilniejsza , ktorej nalezy sie
podporzadkowac , tak samo jak i u zwierzat slabszy samiec sie
podporzadkowuje silniejszemu.
Mysle ze cala filozofia odstapienia od zniewolenia polega na odstapieniu
od grup spolecznych.Po prostu na byciu wolnym w doslownym tego
znaczeniu.Doznawalo tego wielu swietych poprzez medytacje , zaszywanie
sie gdzies samotnie w poszukiwaniu boga itp itp.
Pozbycie sie swoich przekonan zyciowych jest bardzo trudne dla czlowieka
i wiaze sie z duzym dołem wewnetrznym , wkoncu traci sie bezpieczenstwo
i pojawia sie lęk przed czyms nowym.

7. Data: 2008-03-07 23:30:51

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Mar, 23:51, thomas <t...@n...wytnij..com> wrote:
> Mysle ze cala filozofia odstapienia od zniewolenia polega na odstapieniu
> od grup spolecznych.Po prostu na byciu wolnym w doslownym tego

Nie da się odstąpić o "zniewalania", ale da się to zauważać i
kontrolować.

8. Data: 2008-03-08 00:20:32

Od: thomas <t...@n...wytnij..com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie da się odstąpić o "zniewalania", ale da się to zauważać i
> kontrolować.

Jak najbardziej sie da , ale niewielu ludziom to sie udało.
Na tym filmiku ten gosc przejal kontrole nad tym chlopakiem
bo ma bardziej rozwiniete funkcje duchowe , nic szczegolnego
to tak jak nauczyciel ma kontrole nad sudentami na wykladzie
bo ma wiekszą wiedze od nich.

9. Data: 2008-03-08 00:44:34

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus wrote:
> [...]

> Niestety będziesz musiał stawić czoła wszystkim teoriom,
> którym jesteś posłuszny, by samemu się zmierzyć z Bogiem.

Do sekt trafiają zazwyczaj ludzie, którzy są zagubieni, niezadowoleni z
zycia, z sytuacji w jakiej się znajdują, ale jestem przekonany, że oni są
mentalnie po prostu nastawieni na szukanie czegoś odmiennego, co sprawi, ze
życie ich nabierze sensu.
Wszyscy dokoła są be, aż tu nagle ktoś miły zjawia się na ulicy i interesuje
się jego problemami. Umiejętne podejście do takiego człowieka przynosi
czasem taki efekt, że ten ktoś ulega i daje się wciagnąć.
Przestrzegałbym jednak przed generalizowaniem i straszeniem autorytetami.
Bez autorytetów nie ma rozwoju osobistego i nie ma takiej osoby, która
czyimś autorytetem się nie kierowała. Sztuka polega na odpowiednim wyborze.
Za każdą dziedziną życia i każdą teorią stoją ludzie, którzy na swoim
poletku są autorytetami.

michał

10. Data: 2008-03-08 00:55:27

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

thomas wrote:
> [...]
> czlowieka i wiaze sie z duzym dołem wewnetrznym , wkoncu traci sie
> bezpieczenstwo i pojawia sie lęk przed czyms nowym.

Tylko że pustelnicy i medytujący filozofowie też mają swoje autorytety. Bóg
też może być dla kogoś autorytetem, ale tu na ziemi przede wszystkim ten,
kto zaszczepił komuś wiarę w Niego...
Pozbycie się przekonań jest tak samo trudne jak i bezsensowne. Przekonania
można zmienić najwyżej. Jednak bez autorytetów możesz tylko zahamować swój
rozwój lub cofnąć się w nim.

michał

co
Ania Lipek