Zoll w sprawie aborcji - polecam!

11. Data: 2011-11-07 11:25:39

Temat: Re: Zoll w sprawie aborcji - polecam!
Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:wtln1u6yk31l$.1h2f9nnqa0fr4$.dlg@40tude.net...

> Oczywiście. Każdy powód do ucieczki przed zagrożeniem prawdą jest dobry.

To może tutaj też zadam to pytanie, bo widzę, że zręcznie go unikasz - jak
to, co twierdzi Zoll, ma się do kary śmierci?

N.

12. Data: 2011-11-07 11:34:15

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Dokładnie tak samo - w Polsce obecnie nie ma kary śmierci i tak
> pozostanie.

Nie ma, bo raptem 13 lat temu zmieniło się prawo. Dobrze jednak wiesz, że
ugrupowania bardzo ci bliskie ideowo, jak najbardziej popierają tę karę i
swego czasu dużo było wokół niej szumu (jak choćby w 2004, gdy PiS chciał
jej przywrócenia).
Nie mówiąc już o nastawieniu KK, który kary śmierci bynajmniej nie potępia w
sposób kategoryczny, a wręcz w niektórych przypadkach dopuszcza.

N.

13. Data: 2011-11-07 11:35:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Nov 2011 12:34:15 +0100, Nixe napisał(a):

> [...]
> Nie mówiąc już o nastawieniu KK, który kary śmierci bynajmniej nie potępia w
> sposób kategoryczny, a wręcz w niektórych przypadkach dopuszcza.

Nieważne, kto i co. Ważne, co jest.

14. Data: 2011-11-07 11:48:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Nov 2011 12:51:10 +0100, Nixe napisał(a):

> Ależ ważne, bo w takim kontekście wywody pana Zolla ją warte funta kłaków.

OK, inaczej: nieważne, kto i co, wazne, co jest i BĘDZIE - trwale zmieniona
na lepsze rzeczywistość dzieki takim ludziom, jak Zoll.

15. Data: 2011-11-07 11:51:10

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2011-11-07 13:10:31

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Wywiad z prof. Andrzejem Zollem
[...]

Tak. Mocne. Talibańsko mocne. M.in. to prawo do obrony koniecznej, które
ewentualnie miałoby przysługiwać przyszłemu ojcu to niezły czad sączący się
spod Zollczaszki.

Mnie przy konfrontacji z takimi poglądami zastanawia jak zwykle najbardziej
to, dlaczego absolutni przeciwnicy aborcji nie postulują karania za nią tak
samo, jak za morderstwo z premedytacją. Czy może już postulują? A może chcą
do tego dochodzić stopniowo?

Sz.

17. Data: 2011-11-07 14:20:56

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znowu ten podły eufemizm "decyzja o SWOIM życiu".
> Nie o swoim, tylko o CZYIMŚ! - dziecka życiu. Tylko dlatego, że ono nie
> może się obronić, łatwo jest szermować eufemizmami tego typu.

tak. O czyims. Bo dziecko po urodzeniu jest niesamodzielne. Dlatego o czyims
poprzez swoje.

i.

18. Data: 2011-11-07 15:25:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Nov 2011 08:20:56 -0600, Iwon(K)a napisał(a):

> tak. O czyims. Bo dziecko po urodzeniu jest niesamodzielne. Dlatego o czyims
> poprzez swoje.

Ładnie lawirujesz. Pewnie dobrze jeździsz na łyżwach...

19. Data: 2011-11-07 15:29:18

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znowu ten podły eufemizm "decyzja o SWOIM życiu".
> Nie o swoim, tylko o CZYIMŚ! - dziecka życiu. Tylko dlatego, że ono nie
> może się obronić, łatwo jest szermować eufemizmami tego typu.

Zdecydowanie większym 'eufemizmem' jest nazywanie zapłodnionej komórki
jajowej
'dzieckiem' czy 'człowiekiem' i na tej podstawie zrównywanie aborcji z
morderstwem.

20. Data: 2011-11-07 15:30:35

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szaulo" <z...@...ll> napisał w wiadomości