Problem WC spłuczka

1. Data: 2008-11-17 22:05:30

Temat: Problem WC spłuczka
Od: "Rysiek G." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Od pewnego czasu spłuczka w moim WC bardzo wolno
i głośno napełniała zbiornik. Po podniesieniu klapy,
zauważyłem, że z jej końca (tam gdzie jest taka blokada
pływaka) wydobywa się mgiełka pod b. dużym ciśnieniem
i to jest właściwie napełnianie. Postanowiłem więc rozebrać
spłuczkę i oczyścić z kamienia (rzeczywiście było go sporo).
Po oczyszczeniu blokada przestała działać. Po jej rozebraniu
zauważyłem rozwaloną uszczelkę.
Teraz moje pytanie - czy powyższe problemy wynikały z nieszczelnej
uszczelki? Którędy w tej spłuczce powinna docierać woda? Tą rurą
na dole, czy raczej bokiem (jest taka mała dziurka, którą pływak właśnie
blokuje)? I jeszcze jedno - czy dostanę takie uszczelki w sklepach? :(
http://img388.imageshack.us/my.php?image=dsc00497dg0
.jpg
http://img184.imageshack.us/my.php?image=dsc00498dv4
.jpg (na tym
zdjęciu zawór odcinający dopływ wody jest rozmontowany
http://img171.imageshack.us/my.php?image=dsc00499tv4
.jpg
Na tym z kolei widać rozmontowany dopływ.
Na razie efekt jest taki, że po podłączeniu rurą leci pięknie
woda, ale nie zatrzymuje się po odcięciu pływakiem (wcześniej
z zaworu odcinającego leciała mgiełka pod dużym ciśnieniem).

Proszę bardzo o jakąś radę, co z tym można zrobić i co może być
drogą do naprawy (i przyczyną awarii).

Pozdr.
R.

Pozdr.
R.

2. Data: 2008-11-17 22:31:31

Temat: Re: Problem WC spłuczka
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rysiek G." <r...@o...pl> wrote in message

> Proszę bardzo o jakąś radę, co z tym można zrobić i co może być
> drogą do naprawy (i przyczyną awarii).

Idź do najbliższego sklepu z armaturą hydrauliczną i kup cały kompletny
zawór napełniania, to ~20PLN kosztuje.

J.

3. Data: 2008-11-17 23:30:24

Od: "Rysiek G." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Idź do najbliższego sklepu z armaturą hydrauliczną i kup cały kompletny
> zawór napełniania, to ~20PLN kosztuje.

Mam nadzieję, że będą pasować te standardowe, dostępne w sklepach.
Mimo to jednak fajnie by było, gdyby ktoś mógł mi wyjaśnić przyczynę
pierwszej i drugiej awarii :)

Pozdr.
R.

4. Data: 2008-11-17 23:48:10

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieję, że będą pasować te standardowe, dostępne w sklepach.

O ile spłuczka nie jest jakąś absolutną egzotyką (a o ile dobrze na zdjęciu
widzę, to zawór jest bardzo typowy,więc nie powinna), to będą pasować na
pewno. Dla pewności zawsze możesz zabrać ze sobą do sklepu zdemontowaną
starą. Albo zmierzyć średnicę króćca, na którym toto się trzyma zbiornika.

> Mimo to jednak fajnie by było, gdyby ktoś mógł mi wyjaśnić przyczynę
> pierwszej i drugiej awarii :)

Przyczyną awarii jak słusznie pisałeś był kamień, te zawory są na niego
bardzo wrażliwe. Kamień mógł też wywołać uszkodzenie membrany, Ty jej
demontażem zapewne też trochę pomogłeś. Woda oczywiście powinna wypływać
rurą u dołu, ten mały otworek służy jedynie do blokowania wypływu głównym
torem (jak go zatkasz, po drugiej stronie membrany tworzy się ciśnienie,
dzięki czemu membrana zamyka wypływ). Wcześniej woda leciała jedynie tym
otworkiem zamykającym, teraz masz dziurawą membranę, więc nie działa
zamykanie zaworu.

J.

5. Data: 2008-11-18 05:45:26

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Rysiek G. pisze:

> Mam nadzieję, że będą pasować te standardowe, dostępne w sklepach.

Jak już Ci napisał Jarek,na 99% będzie pasował. Tylko jedno - te zawory
występują w wersjach 3/8" i 1/2" - więc lepiej weź stary, bo o to Cię
sprzedawca na 100% zapyta (ze zdjęć wygląda mi na 1/2", ale nie jestem
pewien).

--
Pawel Muszynski
Skateshop http://www.e-street.pl

6. Data: 2008-11-18 09:25:56

Od: "Rysiek G." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Wam uprzejmie Panowie za odpowiedzi.
Cieszę się, że Wasze odpowiedzi są zgodne z moimi podejrzeniami.
Wezmę spłuczkę dziś do sklepu i pokombinuję. Musiałem
niestety ją rozebrać, bo 15 minutowe nalewanie wody
do dolnopłuku uniemożliwia przyjmowanie większej ilości
gości, a nie ma niczego gorszego niż oswojenie się z awarią :).

Pozdrawiam serdecznie,
R.

7. Data: 2008-11-18 20:38:52

Temat: Zrobione!
Od: "Rysiek G." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha, dziękuję bardzo. Kupiłem po prostu nowy zawór napełniania
za 17 PLN w Leroy Merlin, zamontowałem, przy okazji doszczelniłem
dolne uszczelki silikonem i działa jak marzenia. Jednocześnie
potwierdzam: cocacola jest idealna na zapieczone śruby - przycisk
spłuczki właśnie przez to uniemożliwiał rozkręcenie zbiornika, ale
ale polewanie napojem Św. Mikołaja go pokonało :).

Na poniższym zdjęciu prezentuję również wyniki domowej naprawy:
http://42.pl/u/1hyJ

Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam!
R.

8. Data: 2008-11-18 20:47:15

Temat: Re: Zrobione!
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na poniższym zdjęciu prezentuję również wyniki domowej naprawy:
> http://42.pl/u/1hyJ

A te ślady krwi to wypadek przy pracy, czy teściowa? Jak to drugie to
zdjęcie lepiej usuń. I noża się pozbądź...

J.

9. Data: 2008-11-18 22:10:55

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Rysiek G." <r...@o...pl> wrote in message

> A te ślady krwi to wypadek przy pracy, czy teściowa? Jak to drugie to
> zdjęcie lepiej usuń. I noża się pozbądź...

Mokra robota.
Jak to ze spłuczką.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

10. Data: 2008-11-19 10:46:37

Od: "Rysiek G." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

lepiej usuń. I noża się pozbądź...

No bo ja nie lubię jak mi się patrzy na ręce...
Stresuje mnie to ;).

Pozdr.
R.

montaż żyrandola
Drewno klejone w lazience
impregnacja mebli
Gruby blat kuchenny
przyklady jak nie uzadzac domu i mieszkania :)