Zupa z karpia

1. Data: 2003-12-22 23:31:28

Temat: Zupa z karpia
Od: "Ania Templer" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktoś z Was robił już taką zupę? Może podzielicie sie przepisami na jakąś
dobrą świateczna zupę ( poza barszczem z uszkami)?
pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-12-23 08:42:50

Temat: Re: Zupa z karpia
Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprościej jest karpia ugotowac z mocnym wywarem jarzynowym.
3 marchewki
2 pietruszki
mały seler
por
ze dwie trzy średniej wielkości cebule pokrojone w pół krążki, listek
laurowy i dwa trzy ziela angielskie.

Najpierw do garnka wkładasz jarzynki a po jakims czasie kiedy leciutko
zmiękną dodajesz pokrojonego karpia całość powoli ma małym ogniu gotować
potem około 40min - 1 godz. Doprawić solą i białym pieprzem.
Warto dodać troszkę więcej wody i gotować aż odparuje ponad jedna trzecia
( chodzi o to by wywar był intensywny w smaku)
Smacznego.

Oczywiście jest to najprostrzy przepis na karpia gotowanego.
Pozdr.
-=Elwood=-

1. Data: 2003-12-23 12:19:19

Od: "Ania Templer" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmiękną dodajesz pokrojonego karpia całość powoli ma małym ogniu gotować
> potem około 40min - 1 godz. Doprawić solą i białym pieprzem.

Wielkie dzięki za przepis! napewno z korzystam;))
Dziś teściowa powiedziała mi że zupę z karpia należy ugotować na karpiowych
głowach brrrrrrrr wtedy jest najlepsza, ale jakoś nie mogę się ku temu
przemóc.
Czy Ty przygotowujac karpia używasz też jego łepetynę czy ją poprostu
wyrzucasz?

pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-12-23 13:48:49

Od: mips <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Templer napisał/a w news:bs9bvh$7oq$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Dziś teściowa powiedziała mi że zupę z karpia należy ugotować na
> karpiowych głowach brrrrrrrr wtedy jest najlepsza

I ma świętą rację;)
U mnie zawsze z głow karpia i warzyw gotuje się zupę, a resztę ryby
smaży. I zupa jest pyszniutka:)

--
pozdrowienia od mips

1. Data: 2003-12-23 15:18:07

Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, głowy karpia ( bez przednich płetw, i skrzeli które tez trzeba usunąć)
dają bardzo duzo smaku. Sa osoby które nawet uważąją że mięso w tej części
karpia jest najlepsze.
Wiem że może to i może budzić twą odrazę, ale cała kuchnia (nie
wegetariańska) opiera się na częściach czegoś :)
Pozdrawiam i życzę smacznego.

Our Knowledge Is Our Power
-=Elwood=-

Ciasto krucho-drożdżowe do makowca