Zuzycie gazu, pradu, wody - ciekawe jak jest i innych :)

21. Data: 2007-10-06 09:22:05

Temat: Re: Zuzycie gazu, pradu, wody - ciekawe jak jest i innych :)
Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 183KW na 2 mies czy na 1 mies?:)

Za dwa i bedzie mala nadplata, gdyz zaliczkowa to jakas srednia, a w
poprzednich miesiacach byl nieco wiekszy pobór, na co wplynely drobne
prace spawarka i brak wspomagania ogniwami slonecznymi automatycznego (nie
bylo czujnika ruchu) podswietlania (teraz ledy, a byly zarówki 12V 2 W)
stopni schodów zewnetrznych - taki bajer, ale czesto zapominalo sie
wylaczyc - schody niewidoczne z okien pomieszczen. Trzeba oszczedzac jak
sie da, choc to tez sporo kosztuje ;-)

Pozdr.
K.K.

22. Data: 2007-10-06 13:42:32

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Fri, 5 Oct 2007 15:29:38 +0200, name: charwel (Oo)==::::

> W kWh podaje pobór prądu urzadzeń.Np elektryczny piec kuchenny może pobierać
> 9kWh czyli ten piec może maksymalnie pobrać 9kWh w ciągu jednej godziny.
>
> Zużycie prądu podajemy w kW tzn, że taką ilość energii elektrycznej
> zużyliśmy w okresie czasu.Np.20kW/mc.

(nic nie napiszę bo normalnie głos mi odebrało)

Pozdrawiam
Miroo

23. Data: 2007-10-06 13:52:45

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Fri, 5 Oct 2007 22:55:33 +0200, name: Jarek P.:

> Wody i gazu nie mam pod ręką, ale ten prąd...
> Mieszkanie 50m2, dwie dorosłe osoby i niemowlę, żadnego
> elektrycznego ogrzewania ani elektrycznej kuchenki niet, jedynie
> standardowe dla współczesnego mieszkania odbiorniki. Wynik...
> średnio 300kWh/miesiąc :-( Dla niedużego mieszkania w bloku!!!
> :-((( Co będzie, jak się przeprowadzimy do domu jednorodzinnego?
> Przydział mocy "przemysłowy"? Czy od razu zasilanie linią SN i
> własny transformator w przybudówce?

Jak wy to robicie?! Czy non stop chodzi u was plazma 60"?
A może żony wasze (a może wy?) robią co dwa dni wypieki
w elektrycznej kuchni?
U mnie jest średnio 80kWh/miesiąc/3osoby, przy czym od czasu do
czasu pizza lub wypieki na słodko. Raz doszliśmy do 130 kWh, przy
codziennym dogrzewaniu farelką w grudniu (kąpanie noworodka).
A może nie powinienem się chwalić, bo przyjdą i wymienią mi ten
stary licznik na jakiś nowy, "szybszy" model :)

Pozdrawiam
Miroo

24. Data: 2007-10-06 14:42:20

Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo pisze:
[...]

No ja też się zastanawiam co ludziska robią...? u mnie, jak pisałem
wcześniej, wychodzi ok 100 kWh/mc dla czterech osób w tym dwoje małych
dzieci. Czajnik elektryczny, mikrofalówka, zmywarka, pralka, normalne
oświetlenie, trzy kompy, w tym jeden chodzi 'od dechy do dechy'... no
nie wiem co jeszcze... dzwonek do drzwi... ;-))). Piekarnik elektryczny
raczej bardzo rzadko, ale też jest i się używa. A tu widzę... 250...
200... może też nie będę się przyznawał, bo namierzą, przyjdą, oskarżą i
nie dość, że zmienią licznik, to jeszcze doszacują i parę tysięcy będzie
dopłaty... ;-)))

pozdrawiam
robercikus

25. Data: 2007-10-06 15:00:26

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo <m...@C...LETTERSpl> wrote:

> Jak wy to robicie?! Czy non stop chodzi u was plazma 60"?

Normalnie :-) Czajnik elektryczny ~10 razy/doba, piekarnik
elektryczny 1-2x w tygodniu, pralka codziennie (niemowlę),
zmywarka codziennie, dwa komputery (monitory CRT), w zasadzie od
rana do wieczora, telewizor (21") jakieś 4h dziennie. Pierdół
niby nie liczę, ale też ich jest sporo - podgrzewacz jedzenia dla
niemowląt, chodząca nonstop 24/h na stendbaju drukarka laserowa,
różnorodne lampy i lampki, moje wynalazki...

> czasu pizza lub wypieki na słodko. Raz doszliśmy do 130 kWh,
> przy
> codziennym dogrzewaniu farelką w grudniu (kąpanie noworodka).

Codziennie farelka x 1godzina daje ~60kWh/miesiąc

J.

26. Data: 2007-10-06 17:10:35

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sat, 6 Oct 2007 17:00:26 +0200, name: Jarek P.:

> [...]
> niemowląt, chodząca nonstop 24/h na stendbaju drukarka laserowa,
> różnorodne lampy i lampki, moje wynalazki...

No to na pewno trochę ci zwiększa zużycie ten czajnik i zmywarka,
których nie mam/nie używam. No i 2 komputery, u mnie chodzi jeden
i tylko pół dnia. Podgrzewacz jedzenia jest moim zdaniem niewydajny.
Mikrofala załatwia podgrzewanie w 10-25 sekund (zależnie od ilości,
konsystencji itd). Zastanawiam się też nad żarówkami. U mnie jest ich
ogólnie mało, tam gdzie dużo świecimy - energooszczędne. Np w
"salonie" mamy energooszczędną 10W + klasyczną 15W - bo mała bardzo
lubi gapić się na światło i musieliśmy zamontować mało rażące.
Wieczorami świeci się tylko 15W klasycznej żarówki i to nieco
przyciemnione. W pomieszczeniach mniej używanych, gdzie światło
zapala się na chwilę (łazienka, kuchnia, przedpokój) - mamy klasyczne
żarówki 60W.

Pozdrawiam
Miroo

27. Data: 2007-10-06 17:25:06

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Paź, 15:52, Miroo <m...@C...LETTERSpl> wrote:
> Date: Fri, 5 Oct 2007 22:55:33 +0200, name: Jarek P.:

> Jak wy to robicie?! Czy non stop chodzi u was plazma 60"?
> A może żony wasze (a może wy?) robią co dwa dni wypieki
> w elektrycznej kuchni?

U mnie regularnie jest po te 250KW, zima troche wiecej.

Zarowki tradycyjne (nie lubie swiatla dawanego przez energooszczedne),
piekarnik z 1-2 razy w tyg, czajnik elektryczny, plyta elektryczna,
mikrofalowka (malo, gora moze z 10 minut tyg), wynalazki typu zelazko,
mikser, robot kuchenny, blender, komputer z 8-12h, TV z 4-6h itd.

Pozdrawiam
Rafal

28. Data: 2007-10-06 17:25:16

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo <m...@C...LETTERSpl> wrote:

> No to na pewno trochę ci zwiększa zużycie ten czajnik i
> zmywarka,
> których nie mam/nie używam.

Zmywarka nawet nie tak bardzo, jak ten czajnik, no ale co
poradzić, oboje z żona jesteśmy herbaciarze :-)

> Podgrzewacz jedzenia jest moim zdaniem niewydajny.

Dlatego wymieniłem go wśród pierdół, ale jak się te pierdoły
zliczy do kupy, zwłaszcza masę takich chodzących nonstop...

> Zastanawiam się też nad żarówkami. U mnie jest ich
> ogólnie mało, tam gdzie dużo świecimy - energooszczędne.

Energooszczędnych nie cierpimy, mamy jedną kupioną ze względu na
kształt żarówki (wielka biała kula), wszędzie indziej klasyczne
żarówki i niech się Łunia wypcha! :-)

J.

próba2
plamy na plycie ceramicznej
próba
fajna inicjatywa
Klejenie parkietu do ... płyty gipsowej ? czy płyty OSB?