Re: Zwierzęta MAJĄ duszę!

From: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Zwierzęta MAJĄ duszę!
Date: Fri, 7 Apr 2017 20:54:39 +0200

XL pisze:

> Mylisz duszę z umysłem 3-)
>
> Dusza to Coś, co łączy (od: łączność), jednoczy ciało z umysłem. Bez
> duszy umysł i ciało byłyby niezależnymi bytami. Teoretycznie
> "byłyby", bo ciało bez umysłu w pełni BYĆ by nie mogło, a tylko
> istnieć - może. Umysł zaś nie panowałby nad swoim nośnikiem -
> ciałem. Dusza jest (w uproszczeniu) jak jądro systemu operacyjnego w
> kompie - bez niego ani system, ani zasoby danych, ani fizyczna część
> machiny nie działają przez co tracą wszelki sens, nie mogąc się
> zespolić i porozumieć.

Komputer nie jest najlepszym, chociaż na dzień dzisiejszy wystarczająco
dobrym przybliżeniem, funkcjonowania organizmu. Zdobywamy wiedzę o tym
jak funkcjonuje nasz organizm i na tej podstawie budujemy coraz to
doskonalsze maszyny cyfrowe, które jednak tylko po części zbliżają nas
do całkowitego zrozumienia analogowego! świata nas otaczającego, którego
cząstką jesteśmy.

W maszynach jądro systemu operacyjnego jest częścią software'u służącą
do rozruchu systemu w celu zainstalowania całego pozostałego badziewia
przy ściśle okeślonych danych początkowych, z którymi system będzie
działał poprawnie. W przypadku Bytu rozpoczynającego tworzenie takich
danych początkowych nie było w związku z czym musiał On popełnić
cokolwiek by sprawdzić jaki będzie rezultat tego pierwszego działania.
Tylko odczyt informacji po pierwszym wymuszeniu dawał mu szansę na
zweryfikowanie Jego pierwszego działania i korektę potencjalnego błędu.

Wydaje mi się, że błąd zaistniałby niezależnie od tego na co by się
zdecydował ponieważ dopiero po pierwszym akcie tworzenia mógł
zdefiniować wzorzec (dane początkowe) z którym mógl porównywać cokolwiek
następnego stworzył. A skoro na Początku wzorca nie miał to cokolwiek by
zrobił byłoby złe gdyż byłoby nieokreślone. Dopiero pierwszy odczyt
odpowiedzi ze strony efektów pierwszego aktu stworzenia umożliwił
korektę i ustalenie pierwszego, niekoniecznie doskonałego wzorca, który
zaistniał w Świadomości Bytu, i który tenże Byt musiał ciągle korygować
aż do osiągnięcia pewności doskonałości wzorca.

Wydaje się, że ten ciąg przemian wzorca w Świadomości, lub jak kto woli
w Bycie, możemy określić (lub nazwać) jako ewolucję Świadomości, która
przejawia się pod postacią przemian form materialnych następujących po
zmianach stanu Świadomości Stwórcy. To zmiany Świadomości Stwórcy będace
efektem refleksji i logicznego wnioskowania by astępnie stworzyć nową
formę Zycia możemy nazwać ewolucją jako alternatywę do darwinowskiego
powstawania gatunków jako rezultatu selekcji i eliminowania osobników
słabych.

A wracając do treści, albo zawartości Świadomości, to zawiera ona
zarówno Wiedzę (dane uzyskane z kolejnych doświadczeń różnych form
Zycia) jak i programy korzystania z tych danych oraz procedury
funkcjonowania organizmu i jego elementów składowych. Stąd w naszym
mózgu tzw. mózg gadzi zawierający całą historię rozwoju Zycia opisujący
wszystkie stadia rozwoju Świadomości.

--
LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/