Re: Zwierzęta MAJĄ duszę!

Data: 2017-04-08 09:31:53
Temat: Re: Zwierzęta MAJĄ duszę!
Od: Trybun <c...@j...ru>

W dniu 2017-04-07 o 21:10, LeoTar Gnostyk pisze:

> Myślisz, że coś takiego jak zufanie (lub jego brak) może nie istnieć
> między gatunkami? A co jeśli brak zaufania jest zjawiskiem powszechnym
> ujawniającym się ze szczególną ostrością w walce między gatunkami?
> Przecież wszystkie one rozwijały się z tym samym niezamierzonym błędem
> początkowym wywołanym brakiem danych początkowych w chwili gdy Stwórca
> znajdujący się w stanie początkowej nieświadomości zaryzykował
> stworzenie Marerii, w której mógłby przetrwać. Popełni błąd podejmując
> działanie gdyż jako przedwieczny i niesmiertelny nie mógł zniknąć
> [...]

Zdaje się nasz świat jest tak urządzony że poza koniecznością
przetrwania (pożeranie jedno przez drugie) nie ma waśni
międzygatunkowej. Taki brak zgodności (powodujący wojny) jeżeli już to
występuje to tylko w ramach jednego gatunku. Przykład - pies, przejdzie
obojętnie obok człowieka, krowy, konia itd, sierść mu się zjeży i z
gardła zacznie wydobywać wściekły bulgot dopiero gdy zobaczy
przedstawiciela swojego gatunku.. że o naszych babach widzących inne
przedstawicielki swojego gatunku droższych ciuchach, czy gustowniejszych
fryzurach, nie wspomnę;-)

Naprawdę sądzisz że Życie jest piękne? Gdyby tak usunąć z naszych mózgów
te parę receptorów mających nam służyć do odczuwania przyjemności i
zadowolenia, co nam pozostaje? Smród głód i ubóstwo, codzienna walka o
przetrwanie kolejnego dnia, właściwie po co, przecie finał j tak znamy?
Wyposażając nas w takie receptory Stwórca miałby coś w ten sposób testować?

No, nie zgodziłbym się i z tą tezą, jest jakiś wzorzec - w świecie fauny
mięsożercy mają wszczepione hamulce, to dla tego kruk krukowi nie... a
ziarnożerca ziarnożercy to już i owszem, nie widzi żadnych
przeciwwskazań. I puki co te standardy się nie zmieniają.

Ewolucja, a co to takiego? Dla mnie osobiście to taka sama szarlataneria
jak inne religie. Gdyby nie nasza umiejętność przelewania swoich
doświadczeń na papier w czym byśmy byli mądrzejsi od ludzi pierwotnych,
gdzie tu jakaś ewolucja? Gusła odprawiane nad kupką kości mają być
dowodem że jednak ewoluujemy?