Re: Zwierzęta MAJĄ duszę!

Data: 2017-04-07 21:10:26
Temat: Re: Zwierzęta MAJĄ duszę!
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>

Trybun pisze:

> Teoria wydaje się być znacznie bardziej możliwa niż te prezentowane
> przez wszystkie oficjalne religie świata.. Jednak mam trochę
> wątpliwości.. Np. skoro ma to być samodoskonalenie się Stwórcy, to
> skąd w istocie ludzkiej tyle różnych zahamowań, blokad i tematów
> tabu. Pewnie odpowiesz że sami w sobie to wykształcamy wychowując
> potomstwo wg ustalonych przez samych siebie reguł.. Ale rzecz nie
> dotyczy przecie tylko człowieka.. Powiedzenie - "kruk krukowi oka nie
> wykole" jest prawdziwe.. Natomiast wróbel wróblowi już wykole,
> [...]

Myślisz, że coś takiego jak zufanie (lub jego brak) może nie istnieć
między gatunkami? A co jeśli brak zaufania jest zjawiskiem powszechnym
ujawniającym się ze szczególną ostrością w walce między gatunkami?
Przecież wszystkie one rozwijały się z tym samym niezamierzonym błędem
początkowym wywołanym brakiem danych początkowych w chwili gdy Stwórca
znajdujący się w stanie początkowej nieświadomości zaryzykował
stworzenie Marerii, w której mógłby przetrwać. Popełni błąd podejmując
działanie gdyż jako przedwieczny i niesmiertelny nie mógł zniknąć
bezpowrotnie. Ale też gdyby nie zaczął tworzyć to nigdy nie przekonałby
sie o tym, że Zycie jest piękne. Szczególnie gdy się kocha...

A co do zahamowań u różnych form Zycia to są one skutkiem tego właśnie
braku dobrego wzorca pierwotnego i cały ciąg przemian Świadomości
prowadzi do uzupełnienia tego braku w Wiedzy i osiągnięcia przez Byt
stanu doskonałości. Albi inaczej cała ewolucja świata to ciąg przemian
Świadomości od stanu totalnej nieświadomości (stan alfa, zero Wiedzy i
zero doświadczenia, determinizm wywołany strachem Stwórcy, że zniknie
bezpowrotnie) do stanu Absolutu, stanu pełnej świadomości (albo stan
omega, continuum Wiedzy, stan absolutnego spokoju i równowagi, działanie
wolnej woli, koniec zniewolenia Umysłu przez Materię).

--
LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/

Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud