Re: Zwierzęta gospodarskie

Data: 2008-09-26 08:00:21
Temat: Re: Zwierzęta gospodarskie
Od: J-23 <k...@g...pl>

On 26 Wrz, 08:48, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Ja się bardzo zaprzyjaźniłam z jedną miłą bakterią.... co nie oznacza, że
> jej nie ubiję, jak mi będzie próbowała wleźć do przetworów. jedną mysz też
> kiedyś hodowałam w szklarni - ale jeśliby przyszła mi do kuchni, to sorry -
> lapka czeka.
>
> Generalnie: zwierzęta gospodarskie to zwierzęta przeznaczone do
> użytkowania.Na wsi, w gospodarstwie, pies jest pies i ma pilnować, po to
> się go żywi. jesli przyjedzie konieczność zjedzenia go, to się go zje.
>
> Nie można zatracać proporcji między priorytetami:  życie (przyjaźń)
> [...]

Co ma piernik do wiatraka? Lubisz wies to Twoja rzecz. Chcesz jesc
psy, prosze bardzo - smacznego i do woli. Proponuje jeszcze koty,
szczury... itd., to tez jest mieso. Ale Twoje postulaty dot.
upowszechnienia konsumpcji takowych zwierzat sa nieracjonalne. Po
pierwsze nie ta kultura, bo w Wietnamie psine jada sie powszechnie.
Ale, chodzi raczej o koszty spoleczne tego faktu. Koszty w postaci np.
zwalczania chorob odzwierzecych, w tym i koszty drogich terapii, ktore
to musieliby poniesc wszyscy Polacy. Pewnie moznaby to jakos zalatwic
otwierajac odpowiednie dziedziny wiedzy w programie studiow
weterynaryjnych. I tu znow nasuwa sie pytanie, czy to sie nam Polakom
bedzie oplacac? Na koniec pytanie: jak myslisz dlaczego Mahomet
zabrania jedzenia wieprzowiny? Wyobraz sobie co by sie dzialo w
goracym klimacie, gdyby tam uruchomic przemyslowa produkcje trzody
chlewnej. Ten smrod, i roje much? A owieczka wydala takie suche
koraliki, co to na sloncu zaraz wysna, i mozna tym chocby i palic w
ognisku i piec podplomyki.