Zwisanie głową w dół a wysoka krótkowzroczność

11. Data: 2003-09-28 10:15:34

Temat: Re: Zwisanie głową w dół a wysoka krótkowzroczność
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bl6c3o$oq0$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Tez. Sam fakt ruchow galki tez wywoluje. Rowniez samoistnie. Siatkowka
> pomimo tego ze jest "przyklejona" to tez lekko sie przesuwa ( bardzo
> delikatnie, minimalnie ), bywaja tez mikroodklejenia niezauwazalne i
> niemajace znaczenia stricte klinicznego, ktore nagle moga sie okazac
> wlasnie tymi slabymi miejscami, w ktorych powstaje przedarcie. O
> pociaganiu siatkowki swiadcza tez subjektywnie odczuwane " iskry" lub
> "blyski" w oczach. Czasami tez bywaja mikrozrosty siatkowki, ktore
> mechanicznie ja pociagaja i wywoluja przedarcia w miejscach " na
> [...]

Rozumiem - chodzilo mi węziej o to, które z tych czynników współwystępują
przy parciu i zwiększają przez to ryzyko naddarcia - bo mi przyszlo do glowy
tylko cisnienie krwi obwodowej w naczyniowce i napiecie miesni.

Czyli nadmierne ruchy galek (-> cwiczenia Batesa!) moga zwiekszac ryzyko
retinal tear?

--
Robert

12. Data: 2003-09-28 10:22:52

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
glowy
> tylko cisnienie krwi obwodowej w naczyniowce i napiecie miesni.

Oba.

> Czyli nadmierne ruchy galek (-> cwiczenia Batesa!) moga zwiekszac ryzyko
> retinal tear?
> Robert

dedukujesz dobrze:-))))), ale aby byc sprawiedliwym jezeli sie to wykonuje
umiejetnie i wolno to niebezpieczenstwo w tym przypadku jest znikome.

casus

13. Data: 2003-09-28 11:46:56

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał:

> [...]
> subjektywnie odczuwane " iskry" lub "blyski"
> w oczach. Czasami tez bywaja mikrozrosty
> siatkowki, ktore mechanicznie ja pociagaja

...czy mogę włączyć się do wątku ze swoim pytaniem? Czy błyski tez widoczne
są po pzreciwnej stronie od miejsca uszk. siatkówki? Tzn. jeśli pojawia sie
nowy błysk w dolnej lewej ćwiartce pola widzenia prawego oka, problem jest w
prawej górnej? (ostatnio miewam taki "flashowy" niebieski, bardzo
krótkotrwały, nawet nie jestem pewna dokładnie, w którym to oku... :-) ) Na
razie sobie obserwuję, zastanawiając się, czy iść z tym do lekarza, czy
jeszcze nie warto - termin kontroli mam ok. grudnia...

Agata

14. Data: 2003-09-28 11:48:35

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razie sobie obserwuję, zastanawiając się, czy iść z tym do lekarza, czy
> jeszcze nie warto - termin kontroli mam ok. grudnia...

Niestety nie ma reguly, ale jezeli masz czesto powtarzajace sie blyski -
bardzo podobne do siebie czy tez lokalizowane stale w tym samym miejscu,
mysle, ze powinnas wykonac badania kontrolne zdecydowanie szybciej niz w
grudniu.

casus

15. Data: 2003-09-28 12:40:08

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> bardzo podobne do siebie czy tez lokalizowane stale w tym samym miejscu,
> mysle, ze powinnas wykonac badania kontrolne zdecydowanie szybciej niz w

...nie tak często, jak kiedyś (po laserowaniu zdecydowanie rzadziej),
obecnie 1-2 razy dziennie, w tym samym miejscu, czy to już niepokojące?

Agata

16. Data: 2003-09-28 14:39:36

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...nie tak często, jak kiedyś (po laserowaniu zdecydowanie rzadziej),
> obecnie 1-2 razy dziennie, w tym samym miejscu, czy to już niepokojące?
>
> Agata

Nie odpowiem Ci. Nie znam historii choroby, nie badalem Cie. Porozmawiaj ze
swoim okulista prowadzacym. :-(

casus

17. Data: 2003-09-28 14:43:58

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał:

> Nie odpowiem Ci. Nie znam historii choroby,
> nie badalem Cie. Porozmawiaj ze
> swoim okulista prowadzacym. :-(
>
> casus

...no i bez wizyty się nie obejdzie... :-(

Agata

18. Data: 2003-09-29 15:36:13

Od: "Pracus24" <2...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odnosnie solidnosci siatkowki u duzych krotkowidzow mialem raczej
"pocieszajace" zdarzenie: wypadek na rowerze - przelecialem nad kierownica
i uderzylem z calej sily broda o beton (waze 90 kg...). Poobijalem sie co
niemiara, ale na szczescie brak klopotow ze wzrokiem. Przy -9 D mozna chyba
mowic o szczesciu...

Pracus

co na uodpornienie ?
dzieny bol glowy