Re: Życie

Data: 2017-08-06 15:46:11
Temat: Re: Życie
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

<j...@o...pl> wrote in message
news:f4d1a755-4cf0-4b84-b438-ff4ce890a4a6@googlegrou
ps.com...

> Bóg nic złego nie nakazuje. a ze jest Dobry, to wymaga dobroci;
> inaczej zresztą nie mógłby być Bogiem:)

Wiele osób uważa, że zostali natchnieni przez boga do takiej czy
innej akcji. I to jest moim zdaniem szkodliwe myślenie...

To jest albo skrót eliminujący osobiste rozważenie za i przeciw
albo tylko wymówka której czyniący zło używa aby usprawiedliwić
swoje zachowanie przez sobą samym i innymi.

> dobry człowiek pod żadnym wpływem nie postępuje źle, a ze ludzie
> nigdy nie są przez cale życie dobrzy, a przynajmniej tacy, którzy
> nie żyją w enklawach, to zdarza im się postąpić nie tak.
> jednakże to tylko ich wina, a nie Boga.

Cały czas mówię o winie ludzi. Nie zapominaj z kim rozmawiasz:
Nie mogę przecież obwiniać za coś kogoś, kogo nie ma.

> poza tym nie można odczytać swoich wewnętrznych myśli,
> jako boże natchnienie i bezkrytycznie je tylko z tego powodu wykonywać.
> bez względu jakie przypowieści w Starym testamencie, by o tym nie
> świadczyły.

No dokładnie! Zgadzam się. Ale wielu wiernych tak myśli że można.
Zajmij się nimi. Skup się na wiernych którzy wierzą w natchnione myśli.
Bo to oni są zagrożeniem dla świata i również Ci, którzy takie myśli
natchnione akceptują jako wytłumaczenie ludzkich akcji...

> to tylko znaczy, ze nie był on dobry. takoż ludzie często wykorzystywali
> Boga
> dla usprawiedliwienia swej zachłanności, zazwyczaj świadomie i z
> premedytacją.

No dokładnie o tym mówię. Jest jeszcze druga grupa ludzi, którzy nie widzą
zła w swoim postępowaniu, ale wciąż czynią zło myśląc że to wola boża.
Oni się uważają za dobrych ludzi, wierzących, a jednak czynią innym ludziom
zło.