Życie

51. Data: 2017-07-30 16:53:25

Temat: Re: Życie
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 28 lipca 2017 09:59:57 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> IMO- jesteś upośledzony, jednak z jakichś powodów nie chcesz się z tym
> skonfrontować. Mówisz więc, że nie jesteś upośledzony- jednak piszesz
> jak upośledzony.
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

weź Piotrze opanuj się i nie rzucaj kalumnii? pomówień? czy innych
pejoratywnych określeń na ludzi, których światopoglądu nie podzielasz.

myślisz może Piotrze, ze coś, czego nie przeżyłeś, nie istnieje.
może wiec nie istnieje prawda?
a może jesteś zbyt mało ludzki, czy boski?

jacek

52. Data: 2017-07-30 21:33:12

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:
> [...]
ps.com...

> niczym, Przemku, nie powinno się różnić. ale jeśli ktoś postępuje lepiej,
> bo liczy na nagrodę, czy życie wieczne od Boga, to przecież tez Dobrze.
> zarówno dla niego, jak tez ogółu, choć to o nim za dobrze nie świadczy.

Jeśli ktoś chciałby okradać, mordować i gwałcić a nie robi tego tylko ze
strachu przed piekielną karą to niestety taki ktoś jest szują niewartą
miana człowieka.

53. Data: 2017-07-30 21:33:14

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:
> [...]
ps.com...

> masz racje. ale tylko dopóty, dopóki do ciebie nie przemówi.

Jak bog do mnie przemowi to pojde do lekarza...

54. Data: 2017-07-30 21:33:15

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:
> [...]
ps.com...

> mam prawo myslec zyczeniowo.
> ale "skazywanie" siebie na gorszy swiat, calkiem nie jest zyczeniem.
> ani poswieceniem, ani nic z tych rzeczy, o ktorych w filmach wam opowiadaja.
> to jest zwykla potrzeba, zarowno moja, jak i mojej duszy,
> choc wiem, czego ja i ona pragnie.

Skąd to rozdwojenie jaźni? Dusza to nie Ty?

I dlaczego na gorszy świat? Przecież świat z opiekującym się Tobą bogiem
jest lepszym a nie gorszym światem niż taki w którym boga nie ma i musisz
dbać o siebie sam.

> moze i troche sie wahamy, bo nie masz pojecia chocby,
> jak wspaniale sa chory anielskie,
> ale potrzeba, to potrzeba; tak jak honor Ducha Swietego
> lub cos w tym, blizej nieokreslonym, stylu.

Piszesz jak opetany opowiadający o widzeniach białych myszek w pijackim
delirium.

55. Data: 2017-07-30 23:46:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:
ps.com...

> Jak bog do mnie przemowi to pojde do lekarza...

Możesz nie zdążyć.

56. Data: 2017-08-01 02:17:04

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

> IMOn to dobry jesteś Chiron.
> zawsze, lub prawie zawsze, określasz wspaniale, co zresztą normalne:)

Jest wiele dróg do "dobrego" postępowania.

Starożytne zasady humanistyczne jak "nie rób drugiemu co Tobie niemiłe"
nie mają związku z religią - są od religii niezależne i nie są objawem
żadnej wiary w boga: czy to otwartej czy też ukrytej w podświadomości.
Są wynikiem czysto racjonalnego myślenia: ja chcę żyć w świecie pełnym
ludzi dobrych czy w świecie pełnym zbirów i bandziorów? No właśnie...
Wystarczy chwila rozumowania aby dojść do podobnych wniosków.

Natomiast religia, wiara w to, że bóg Ci coś nakazuje, często prowadzi
do ZŁEGO postępowania. Dobry człowiek pod wpływem wiary może
postępować źle, gdy błędnie odczyta swoje wewnętrzne myśli jako
słowa bożego natchnienia, i bezkrytycznie zaaplikuje je w życiu.

Innymi słowy, bez religii, dobry człowiek będzie dobry, zły człowiek będzie
zły - tylko ślepa wiara zaprowadzić może dobrego człowieka na złą drogę.

57. Data: 2017-08-01 02:18:18

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> ikselkus kochana, nie o to chodzi. to jest akurat tak,
> jak w Starym Testamencie piszą. dlatego, choćby bylo tam napisane
> nawet wiele nieprawd, zawsze będę nazywał Stary Testament Pismem Świętym.

??? Pismo Święte zawiera nieprawdę? Bluźnisz bracie :-)

58. Data: 2017-08-06 02:36:43

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 30 lipca 2017 21:37:17 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
ps.com...

> Jeśli ktoś chciałby okradać, mordować i gwałcić a nie robi tego tylko ze
> strachu przed piekielną karą to niestety taki ktoś jest szują niewartą
> miana człowieka.

za daleko się posuwasz. nawet gdyby ktoś miał tak drastyczne "zachcianki",
ale tego nie czynił ze względu na spodziewana kare, to tez należy docenić,
choć jeśli wynika to wyłącznie ze strachu, o docenieniu przez Boga
nie może być mowy.
choć niepopełnienie złego czynu tez karalne być przecież nie może.

a ten, kto okrada, gwałci, morduje, to co? szują przecież nie jest,
bo postępuje zgodnie ze swoją naturą.

wiec który z nich nie zasługuje na miano człowieka?
może obaj: i ten, kto mordował, i ten, który nic złego nie zrobił?

pozdrawiam,
jacek

59. Data: 2017-08-06 03:01:06

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 30 lipca 2017 21:37:19 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
ps.com...

> Jak bog do mnie przemowi to pojde do lekarza...

nie pójdziesz; bo jeśli nie przemówi, nie będziesz miał powodu,
a jeśli przemówi, uwierzysz:)

pozdrawiam,
jacek

60. Data: 2017-08-06 03:36:12

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 30 lipca 2017 21:37:20 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
ps.com...

> Skąd to rozdwojenie jaźni? Dusza to nie Ty?

jakie rozdwojenie? po prostu jeden, jedyny raz dobitnie ja odczułem.
najprawdopodobniej dzięki łaskawości Jahwe. ale tego nie jestem pewny.

> I dlaczego na gorszy świat? Przecież świat z opiekującym się Tobą bogiem
> jest lepszym a nie gorszym światem niż taki w którym boga nie ma i musisz
> dbać o siebie sam.

zawsze dbałem sam o siebie, co nie znaczy, ze mi ludzie, czy Bóg nie pomagali.
nie ma światów lepszych od Nieba. a wątpliwe, abym w Niebie był najbardziej
przydatny.

> Piszesz jak opetany opowiadający o widzeniach białych myszek w pijackim
> delirium.

pewnie Pszemku według ciebie takze wszyscy swieci byli przez biale myszki opętani:)
a może jest tak, ze to Ty po prostu tak mało widzisz i czujesz?

pozdrawiam,
jacek

Uchroni?
Audytorium ?