Re: Życie nad przepaścią

Data: 2016-12-16 20:47:49
Temat: Re: Życie nad przepaścią
Od: pinokio <p...@n...adres.pl>

W dniu 16.12.2016 o 20:22, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Jezusa ale i zła, ponieważ jeżeli świadomie tak twierdzisz, to wprowadzasz
> ludzi w błąd pod pretekstem sprawy Jezusa. Czas mi świadkiem.

Piotr też wprowadzał w błąd, gdy mówił?
12 Na ten widok Piotr przemówił do ludu: <<Mężowie izraelscy! Dlaczego
dziwicie się temu? I dlaczego także patrzycie na nas, jakbyśmy własną
mocą lub pobożnością sprawili, że on chodzi? 13 Bóg naszych ojców, Bóg
Abrahama, Izaaka i Jakuba, wsławił Sługę swego4, Jezusa, wy jednak
wydaliście Go i zaparliście się Go przed Piłatem, gdy postanowił Go
uwolnić. 14 Zaparliście się Świętego i Sprawiedliwego, a wyprosiliście
ułaskawienie dla zabójcy. 15 Zabiliście Dawcę życia, ale Bóg wskrzesił
Go z martwych, czego my jesteśmy świadkami. 16 I przez wiarę w Jego imię
temu człowiekowi, którego widzicie i którego znacie, imię to przywróciło
siły. Wiara [wzbudzona] przez niego dała mu tę pełnię sił, którą wszyscy
widzicie. 17 Lecz teraz wiem, bracia, że działaliście w nieświadomości,
tak samo jak zwierzchnicy wasi. 18 A Bóg w ten sposób spełnił to, co
zapowiedział przez usta wszystkich proroków, że Jego Mesjasz będzie
cierpiał. 19 Pokutujcie więc i nawróćcie się, aby grzechy wasze zostały
zgładzone, 20 aby nadeszły od Pana dni ochłody, aby też posłał wam
zapowiedzianego Mesjasza, Jezusa, 21 którego niebo musi zatrzymać aż do
czasu odnowienia wszystkich rzeczy, co od wieków przepowiedział Bóg
przez usta swoich świętych proroków. 22 Powiedział przecież Mojżesz5:
Proroka jak ja wzbudzi wam Pan, Bóg nasz, spośród braci waszych.
Słuchajcie Go we wszystkim, co wam powie. 23 A każdy, kto nie posłucha
tego Proroka, zostanie usunięty z ludu. 24 Zapowiadali te dni także
pozostali prorocy, którzy przemawiali od czasów Samuela i jego
następców. 25 Wy jesteście synami proroków i przymierza, które Bóg
zawarł z waszymi ojcami, kiedy rzekł do Abrahama: Błogosławione będą w
potomstwie twoim wszystkie narody ziemi6. 26 Dla was w pierwszym rzędzie
wskrzesił Bóg Sługę swego i posłał Go, aby błogosławił każdemu z was w
odwracaniu się od grzechów>>.