Żywotnik olbrzymi? A kto powiedział, że jest olbrzymi?

21. Data: 2002-06-22 21:58:32

Temat: Re: Żywotnik olbrzymi? A kto powiedział, że jest olbrzymi?
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message
news:m2sn3fvx39.fsf@sapijaszko.net...

> Podest? To takie naturalne określenie...

1. Pozioma plaszczyzna miedzy kondygnacjami schodow
- odpada.
2. Podwyzszenie stale lub prowizoryczne dla mowcy
- czasem nic tam nie mowie.
3. Szerokie schody ustawiane na scenie jako podwyzszenie dla choru
- tez odpada.

Chyba jednak pozostane przy deku. "Podest", niezaleznie od slownika,
kojarzy mi sie jednak z podwyzszeniem, a moj dek jest bardzo niziutki.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

22. Data: 2002-06-22 22:05:51

Temat: Re: Re:nie na temat - deck
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@h...pl> wrote in message
> Twoj deck bardzo mnie zaciekawil. Nie wierze, ze nie ma polskiego
> odpowiednika. Mozesz go dokladnie opisac?

W ziemie wkopanych kilka slupkow wystajacych 15cm nad ziemie. Do
nich przytwierdzone belki takiej wlasnie (15cm) szerokosci. Na nich
poprzecznie polozone (i przymocowane) deski.

Pozdrowienia,
Michal

23. Data: 2002-06-22 22:16:26

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message

> Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał
>
> U nas często mówi się na cyprysiki - cyprysy.
> W przypadku gdy nie jest to nazwa własciwa, takie błedy należy zwalczać. W
> przeciwnym razie porozumienie między nami ogrodnikami nie będzie możliwe.

Tez mi sie to nie podobalo. Tyle, ze nie byla to rozmowa miedzy
ogrodnikami (ja tez nim jeszcze nie bylem).

> Rozumiem, że jest to nazwa handlowa.

Tak. Jest jeszcze w sprzedazy eastern red cedar, czyli jalowiec wirginijski
(Juniperus virginiana). Bardzo ladnie pachnie, podobno nie lubia go mole.
Stosowany jest wiec jako wykladzina wewnetrzna szaf.

> Jeżeli hibiscus jest nazwą botaniczną to stosowanie tego samego określenia
> jako nazwę narodową wprowadziłby balagan.

Niekoniecznie. A arisema, berberys, celozja, kosmos, eszlocja, forsycja,
gailardia,....

> Same określenie hobiscus nie załatwia sprawy. (Kiedyś sporo na grupie było o
> tym.) Jest to tylko nazwa rodzajowa, a może być jeszcze nazwa gatunkowa i
> odmianowa. Nie zrozumiemy się stosując tylko tą nazwę rodzajową bez
> określenia gatunku. Mowiąc hibiscus należy dodać syriacus albo
> rosa-sinensis.

To wiem. Ale wole jednak mowic (i pisac) o hibiskusie syryjskim, niz o
ketmii syryjskiej.

> Napisz czy zadowolony powróciłeś z Polski. Nie chodzi mi o spotkanie z
> Jerzym, ale raczej ogólnie.

Tak. Choc bardziej wole swoja amerykanska wies od pelnej spalin Warszawy.
A spotkanie z Jerzym - super!

Pozdrowienia,
Michal

24. Data: 2002-06-23 05:21:36

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał w wiadomości
> "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message
> Chyba jednak pozostane przy deku. "Podest", niezaleznie od slownika,
> kojarzy mi sie jednak z podwyzszeniem, a moj dek jest bardzo niziutki.

Mnie dek nie razi , choć kojarzy się wyraźnie ze słowem pokład .

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

25. Data: 2002-06-23 07:34:53

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> writes:

> 1. Pozioma plaszczyzna miedzy kondygnacjami schodow
> - odpada.
[...]
> 3. Szerokie schody ustawiane na scenie jako podwyzszenie dla choru
> - tez odpada.

Ja tam z definicjami słownikowymi się sprzeczał nie będę. Wydawało mi
się, że podest to każde podwyższenie, na ogół z drewna.

> Chyba jednak pozostane przy deku. "Podest", niezaleznie od slownika,
> kojarzy mi sie jednak z podwyzszeniem, a moj dek jest bardzo
> niziutki.

Ja tam nic przeciwko temu nie mam. Często obce słowa wzbogacają
język...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
U fryzjera w mieście Ciechocinku w
Sytuacji zwykłej -- z trzech ocinków

26. Data: 2002-06-23 12:30:57

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał

> Niekoniecznie. A arisema, berberys, celozja, kosmos, eszlocja, forsycja,
> gailardia,....

Forsycja jest nazwą polską. Botaniczną jest Forsythia.
Polski berberys a botaniczny Berberis
Kosmoc to chyba cosmos, a celozja to jakoś celosia.
Róznice są :-). Przyznam, że niewielkie i nie zawsze w mowie wyraźne.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

27. Data: 2002-06-23 15:09:17

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

> Forsycja jest nazwą polską. Botaniczną jest Forsythia.
> Polski berberys a botaniczny Berberis
> Kosmoc to chyba cosmos, a celozja to jakoś celosia.
> Róznice są :-). Przyznam, że niewielkie i nie zawsze w mowie wyraźne.

Takze hibiscus i hibiskus - roznica jest :-)
Ale oczywiscie chodzi o to, zeby wszyscy wiedzieli, o jakiej roslinie mowa.

Pozdrowienia,
Michal

28. Data: 2002-06-24 10:25:41

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ziemie wkopanych kilka slupkow wystajacych 15cm nad ziemie. Do
> nich przytwierdzone belki takiej wlasnie (15cm) szerokosci. Na nich
> poprzecznie polozone (i przymocowane) deski.

PODEST.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

29. Data: 2002-06-24 11:38:27

Temat: Re: Żywotnik olbrzymi? A kto powiedział, że
Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrowienia,
> Michal
>
> A ten Twój dek to tak sobie stoi w środku ogrodu, czy może przylega do
domu? Jesli to drugie to jest to właśnie taras albo weranda, jeśli to
pierwsze to ciekawi mnie jaką funkcję spełnia wolnostojący podest z dala od
domu? - bo rozumiem, że nie jest to altana?
Pozdrawiam, Ewa

30. Data: 2002-06-24 12:12:39

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
od
> domu? - bo rozumiem, że nie jest to altana?

A może to "scena"?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak