Data: 2009-07-15 18:19:54
Temat: Re: a ty wierzysz w siłę modlitwy? :)
Od: glob <r...@g...com>
Pokaż wszystkie nagłówki
bazyli4 napisał(a):
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:c92c1183-e618-4f22-840d-b192015c9b38@t13g2000yq
t.googlegroups.com...
>
> > Rany znowu wychodzi ,�e ty nawet w liceum nie by�e� ,gdy� przy
> > omawianiu epok ju� masz zaznaczane ,czasy nowo�ytne i narodziny
> > racjonalizmu, to juďż˝ trzeci raz wychodzi z tego co piszesz, brak nawet
> > wykszta�cenia �redniego i mo�e nawet jeszcze ni�ej jeste� .
>
> Zapytam jeszcze raz, skurwielu ponury, wierzysz w �wiat pe�en wir�w?
> Dobrze, �e doczyta�e� w necie, ju� z lito�ci nie powiem sk�d to masz,
ale
> chocia� tyle doczyta�e�, to ju� nie�le. Co prawda nadal bzdury z tego
> wychodz�, ale... dobrze, poniewa� jednak jeste� sko�czonym os�em,
debilem,
> burakiem i szmat�, oraz cz�owiekiem niehonorowy, co oczywiste od samego
> pocz�tku, to podaj� do wykucia na pami��... potem, jak ju� si� utrwali,
do
> zastanowienia, a nie srania resztkami bia�ej istoty (bo szarej nie masz, co
> te� wida� i czu� na ka�dym kroku, pojebie)...
>
> "Racjonalizm to zbiorcze okre�lenie dla r�norodnych pogl�d�w, k�re
> podkre�laj� znaczenie rozumu (najcz�ciej przy akceptacji intuicji)
> przeciwstawionego do�wiadczeniu zmys�owemu (��cznie z introspekcj�),
uczuciu
> i poznawaniu prawdy za sprawďż˝ autorytetu. Jak radykacny empirysta stara siďż˝
> ca�� nasz� wiedz� oprze� na do�wiadczeniu zmys�owym, tak radykalny
> racjonalista stara siďż˝ jďż˝ ufundowaďż˝ na rozumie. O ile jednak to pierwsze
> stanowisko pojawia si� w XVIII wieku, a potem prze�ywa renesans w pierwszej
> po�owie ubuieg�ego stulecia, o tyle skrajny racjonalizm w spos�b znacz�cy
> cieszy� si� znacznie m,niejsza popularno�ci�. W istocie czasy jego
> najwi�kszej �wietno�ci s� tak��em czasami narodzin filozofii w
antycznej
> Grecji.
> /.../ Ale racjonalizm wcale nie musi wyst�powa� w skrajnej formie. Wystarczy
> mu g�osi� po prostu, �e jaka� cz�� naszej wiedzy, nie ca�a, dociera z
> innych �r�de� ni� zmys�y, co swobodnie daje si� pogodzi� z tez�,
�e bez
> jakiegio� udzia�u zmysl�w nie mieliby�my �adnej w og�le wiedzy.
Racjonalizm
> mo�e w istocie przybiera� dwie formy, g�osz�c, �e albo pewn� cz��
wiedzy o
> prawdziwo�ci zda� uzyskujemy bez po�rednictwa zmys��w, albo cz��
materia�u
> sk�adaj�ca si� na nasz� wiedz� obecna jest w nas bez po�rednictwa
zmys��w.
> To drugie by�oby prawdziwe, gdyby niekt�re z naszych poj�� mia�y
charakter a
> priori, co znaczy w�a�nie "przed do�wiadczeniem zmys�owym".
>
> Praca domowa... poda� sk�d to i przeczyta� ca�o�� artyku�u do
ko�ca. Trudno,
> �ycie jest ci�kie, trzeba si� przej�� do biblioteki...
> Zadanuie dodatkowe... co z racjonalizmem ma wsp�lnego Chomsky i dlaczego
> przeciwstawiano siďż˝ Kantowi z jego a priori...
> Zadanie na pi��... dlaczego tomi�ci wol� uznawa�, �e racjonalizm
zacz�� si�
> od Kartezjusza...
> Dlaczego racjonalizm jest wittgensteinowskim poj�ciem rodzinnym...
> I zadanie na sz�stk�... dlaczego neokanty�ci krytykowali racjonalizm za
> dogmatyzm ;o)
>
> Pzdr
> Paweďż˝
>
> PS Ale pewnie gn�j i burak znowu zamiast do ksi��ek si�dze do klawiatury i
> napieprzy bez sensu... taki globa los chyba jest...
Spadaj idioto, zadałeś pytania ,które wymagają kilku ston do
opisania ,bo trzeba by było zatrącić o Platona[racjonalista -myśl
subiektywna] Arystotelesa[empirysta -myśl obiektywna] Opisywać spór
Kartezjusza z Locke. Pogodzenie empiryzmu z racjonalizmem przez
Kanta, czyli wiedza aprioryczna i wiedza aposteriotyczna.Następnie
zawalenie się budowli zbudowanej w filozofii Kanta i wykazać dlaczego
Kantowskie sądy syntetyczne apriori są w rzeczywistości sądami
analitycznym i dlaczego runie kantowska koncepcja kategorii czystego
rozumu. Sam sobie pisz to wszystko idioto.
|