Re: a ty zabierz mu wszystko co jego...

Data: 2009-01-30 11:24:30
Temat: Re: a ty zabierz mu wszystko co jego...
Od: "cbnet" <c...@n...pl>

"Mormoni
film dokumentalny
USA 2007

Dokument ukazujący życie wyznawców Kościoła Jezusa Chrystusa Świętych
Dnia Ostatniego. Założył go w USA w 1830 roku Joseph Smith - charyzmatyczny
przywódca utrzymujący, że miewa wizje. Jest on autorem świętej "Księgi
Mormona", tekstu spisanego jakoby ze złotych płytek odnalezionych przez
Smitha w miejscu wskazanym mu przez anioła. Doktryna mormońska łączy
w sobie wątki chrześcijaństwa, judaizmu i objawienia zawarte w "Księdze
Mormona".
Smith ogłosił w niej m.in, że Chrystus ukazał się pierwszym amerykańskim
osadnikom. Dziś mormoni żyją w różnych obszarach Stanów Zjednoczonych,
przede wszystkim jednak w stanie Utah, gdzie w Salt Lake City znajduje się
ich główna świątynia. Wyznanie Kościoła Chrystusa rozprzestrzenia się coraz
bardziej, jego wyznawcy żyją w różnych częściach świata, także w Polsce.
Znawcy twierdzą, że wiara mormonów może stać się jedną z ważniejszych
religii.
Program przeznaczony dla widzów od lat 12..."

Też mam wątpliwości w kwestii możliwości ew. nadużyć.
Prawdopodobnie wartoby uzupełnić nowe przepisy o procedurę odwoławczą,
aby zabezpieczyć interes rodziców w sytuacji ew. nadużyć.
Zgadzam się przy tym, że takie nadużycie - gdyby w ogóle się zdarzyło
- byłoby bardzo źle odebrane (delikatnie mówiąc) szczególnie przez tych
"normalnych rodziców".

--
CB