ach,te soczewki

1. Data: 2002-09-14 09:22:08

Temat: ach,te soczewki
Od: "Oliwka" <r...@p...onet.pl_USUN_TO_> szukaj wiadomości tego autora

To znowu ja.Mam pytanie.
Obecie noszę soczewki Focus Monthly Lenses.Muszę je kupowac co miesiąc(42
zł).
Słyszalam o jakiś soczewkach 3-miesięcznych(chyba Baush&Lomb).
Czy one sa dobre?I wogóle ile kosztują?
Wlasnie minął miesiąc i muszę kupic nowe.
I własnie nie wiem czy sie oplaca kupowac te 3 miesięczne, i czy do tego
potrzebne jest jakies dodatkowe badanie okulistyczne,czy wystarczy jak
powiem jaką mam wadę i rozstaw źrenic na podstawie tamtych Focusów.
Pozdrawiam
Oliwka

2. Data: 2002-09-14 09:42:42

Temat: Re: ach,te soczewki
Od: "Jarek \(dawniej XLord71\)" <j.koziol@(nospam)chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszalam o jakiś soczewkach 3-miesięcznych(chyba Baush&Lomb).
> Czy one sa dobre?I wogóle ile kosztują?

Owszem są trzy miesięczne B&L, kosztują około75 - 80 PLN. Czy są dobre to
zależy od Ciebie i twoich oczu. Ja je nosiłem przez około rok (oczywiście
nie te same:)) i wróciłem do miesięcznych. Pod koniec okresu użytkowania
czułem pewien dyskomfort. Zapytałem okulisty i po prostu zalecił mi powrót
do misięcznych.

> I własnie nie wiem czy sie oplaca kupowac te 3 miesięczne, i czy do tego
> potrzebne jest jakies dodatkowe badanie okulistyczne,czy wystarczy jak
> powiem jaką mam wadę i rozstaw źrenic na podstawie tamtych Focusów.

Badanie nie jest potrzebne - musisz znać wadę i nie rozstaw źrenic ale
krzywiznę rogówki (w przypadku B&L są rónież dwa rozmiary FM i SM).

pzdr
Jarek

3. Data: 2002-09-14 09:49:56

Od: "Oliwka" <r...@p...onet.pl_USUN_TO_> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie te same:)) i wróciłem do miesięcznych. Pod koniec okresu użytkowania
Jaki dyskomfort???
> Badanie nie jest potrzebne - musisz znać wadę i nie rozstaw źrenic ale
> krzywiznę rogówki (w przypadku B&L są rónież dwa rozmiary FM i SM).
?????????????????
Oliwka

4. Data: 2002-09-14 09:52:40

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oliwka" <r...@p...onet.pl_USUN_TO_> napisał w wiadomości
> [...]
> potrzebne jest jakies dodatkowe badanie okulistyczne,czy wystarczy jak
> powiem jaką mam wadę i rozstaw źrenic na podstawie tamtych Focusów.
A moze nie trzymiesieczne ale dwumiesieczne? Zawsze to jakas oszczednosc a
nie obciaza tak oczu od razu
Kropelka

5. Data: 2002-09-14 09:59:57

Od: "Oliwka" <r...@p...onet.pl_USUN_TO_> szukaj wiadomości tego autora

> A moze nie trzymiesieczne ale dwumiesieczne? Zawsze to jakas oszczednosc a
> nie obciaza tak oczu od razu
A są takie????????????????
Napisz mi cos o nich,jakiej firmy,za ile,itp...
Oliwka

6. Data: 2002-09-14 10:46:18

Od: "Jarek \(dawniej XLord71\)" <j.koziol@(nospam)chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki dyskomfort???
Jak nosisz soczewki na oczach to dobrze założone nie powinny być nawet
odczuwalne na oku. Po około 2,5 miesiąca noszenia 3 miesięcznych czułem
lekkie swędzenie, coś mnie jakby raziło na oku. Oczywiście nie cały czas.
Sporadycznie ale im bliżej końca terminu noszenia tym bardziej.

> ?????????????????

Focusy mają rozmiar krzywizny 8,9 (standardowy) i 8,6. Im odpowiadają
bodajże FM (standardowy) i SM (8,60). Ale każdy optyk wiedząc jakie teraz
nosisz szkła doradzi Ci ich odpowiedniki.
Jarek

7. Data: 2002-09-14 11:45:51

Od: "\(dh\)" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie jak masz problemy z podrażnieniem oczu i przymgleniem widzenia to
odrawdzam wydłużanie okresu noszenia soczewek. Wręcz przeciwnie. Pierwsza
rzecz to zdrowie, wygoda później.

8. Data: 2002-09-14 12:16:24

Od: "Oliwka" <r...@p...onet.pl_USUN_TO_> szukaj wiadomości tego autora

> Generalnie jak masz problemy z podrażnieniem oczu i przymgleniem widzenia
> odrawdzam wydłużanie okresu noszenia soczewek. Wręcz przeciwnie. Pierwsza
> rzecz to zdrowie, wygoda później.
Chyba masz rację,dzięki
Oliwka

9. Data: 2002-09-16 13:31:05

Temat: Odp: ach,te soczewki
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oliwka" <r...@p...onet.pl_USUN_TO_> napisał w wiadomości
> To znowu ja.Mam pytanie.
> Obecie noszę soczewki Focus Monthly Lenses.Muszę je kupowac co miesiąc(42
> zł).

Kupuj tansze Bash&Lomba. Miesieczne kosztuja okolo 40zl a jesli sie kupi
cale opakowanie, wychodzi po 36zl za pare. Druga sprawa: soczewka nie ma w
sobie zegarka okreslajacego czas ich noszenia co do godziny. Ten miesieczny
okres noszenia to czas orientacyjny podany raczej na niekorzysc klienta.
Soczewki nosi sie po prostu dotad dopoki nie sprawiaja problemow, zmienia
sie je dopiero jak zacznie sie odczuwac ze sie "skonczyly" (stana wyraznie
sztywniejsze i mniej przejrzyste). Na poczatku kariery soczewkowej, poki
oczy sie nie przyzwyczaja do badz co badz ciala obcego, moze to byc nawet
krocej niz miesiac, ale potem... ja np (5 lat w soczewkach) miesieczne
soczewki dociagam do dwoch miesiecy. Dluzej nie probuje zeby nie przeginac,
ale czesto zdarza mi sie zmieniac soczewki na swieze nie odczuwajac przy tym
zadnej roznicy.

J.

10. Data: 2002-09-18 11:14:26

Od: "Oliwka" <r...@p...onet.pl_USUN_TO_> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.
Ja próbowałam Johnson&Johnson Acuve(czy jakoś tak) i muszę przyznać,że
bardziej beznadziejnych soczewek w życiu nie używałam! Takie suche i
wogóle,bleeee.
Lubię te Focusy,np.dlatego,że mają napis 'Ciba' na brzegu i wiem czy dobrze
je zakładam(zresztą po prawie 3 latach noszenia,już nawet wiem czy mają
dobra stronę bez czytania napisu).
A te B&L,to nie wiem,bo nigdy nie próbowałam,używałam tylko płynu Renu( i
piekły mnie po nim oczka).
Wiesz,zaraz musze zmieniać,bo nosze je już prawie 2 miesiące i może teraz
sobie inne kupie,dlatego pytam o opinie.
Czy możesz polecić mi jakąś stronę w necie odnośnie tych soczewek,bo
gdziekolwiek wejdę to tam są Johnson'y.
I powiedz mi jakie są rodzaje i wogole.
Dzięki i pozdrawiam
Oliwka