Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not
-for-mail
From: "Ligeia" <e...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: ad. testerow jeszcze
Date: Wed, 8 Sep 2004 22:59:40 +0200
Organization: Aster City Cable
Lines: 33
Message-ID: <chnrro$2i7j$1@mamut.aster.pl>
References: <chmo4m$1lg9$2@news2.ipartners.pl> <1...@i...from.poznan>
<chmomo$1lg9$4@news2.ipartners.pl> <chmt10$92e$1@atlantis.news.tpi.pl>
<chmv9q$18g$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 114-dom-6.acn.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mamut.aster.pl 1094677176 84211 82.210.145.114 (8 Sep 2004 20:59:36 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Sep 2004 20:59:36 +0000 (UTC)
X-Tech-Contact: u...@a...pl
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2742.200
X-Server-Info: http://www.aster.pl/news/
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2741.2600
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.uroda:94132
Ukryj nagłówki
AsiaS wrote:
> Bylo swego czasu wydawane takie pismo
> o perfumach, po ok. 30 zl za numer, do ktorego byla dolaczana
> zawsze miniaturka jakichs wod perfumowanych/toaletowych.
> Na kazdym z pudelek od tych wod wyraznie bylo napisane "not for sale",
> ale wszak nabywalo sie je wlasnie przez "sale".
Płaciło się za gazetę i to ją się nabywało za pieniądze, a nie samą próbkę.
Równie dobrze można powiedzieć, że jak idziesz do sklepu i coś kupisz, a
pani przy okazji da Ci jeszcze próbkę nowego zapachu, to tak jakby Ci ją
sprzedała. A przecież tak nie jest. Próbki właśnie po to są, by je przy
takich okazjach rozdawać.
> To samo jest z innymi "gratisami", ktore sie kupuje pod pozorem
> zakupu jakiegos brukowego pisma, ktore sluzy jedynie do zapelnienia
> kosza na smieci a tak naprawde chodzi o TE rzecz, kupioną legalnie
> rzecz.
Tobie o tę rzecz chodzi, a wydawcy o fakt, że kupiłaś jego brukowca. Te
"gratisy" mają za zadanie przyciągać potencjalnych klientów. Dodasz film
albo coś innego, ktoś się zainteresuje i kupi, a przy okazji może zajrzy do
środka i stanie się wiernym czytelnikiem. Tak właśnie to działa.
Ligeia
--
"Wielkie prawdy rodzą się z herezji."
George Bidwell
"Henryk VIII. Rubaszny Król Hal"
|