aktinidia pstrolistna - którą

1. Data: 2004-06-19 17:47:03

Temat: aktinidia pstrolistna - którą
Od: "Pxemec" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was ma aktinidię odmianę "Dr Szymanowski"? Początkowo miałem
ochotę na jej zakup (samopylna/obupłciowa, wybarwiające się liście), ale
dowiedziałem się w sklepie ogrodniczym, że genetycznie jest ona rośliną
żeńską. Oznacza to, że zabarwienie liści w pewnej partii roślin może się
pojawić, ale nie musi (najlepiej pod tym względem mają się rośliny męskie).
Zatem trzeba się zdecydować (w przypadku roślin samopylnych): albo na barwne
liście, albo na owoce ("Dr Szymanowski" "skłaniałby" się do tej drugiej
kategorii). Polecono mi odmianę "Adam" - męską.
Jeśli ktoś ma "DS" to czy mógłby się podzielić uwagami na jej temat?

Pxemec

2. Data: 2004-06-20 06:17:49

Temat: Re: aktinidia pstrolistna - którą
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kategorii). Polecono mi odmianę "Adam" - męską.
> Jeśli ktoś ma "DS" to czy mógłby się podzielić uwagami na jej temat?

spróbowałem z niej owoców.Albo opadły ,albo zjadły je ślimaki.
Rosnąca obok samopylna mieszańcowa obsypana jest kwiatem i owocami.
Obojnak ostrolistny ma również dużo owoców. Owocują co rok i owoce
dojrzewają .
Mirzan

3. Data: 2004-06-21 07:41:18

Od: "krycha" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]

Mam od trzech lat aktinidię dr Szymanowskiego,
co roku kwitnie, ale nie zawiązuje owoców.
Mam nadzieję, że jak na razie.
Nie napisali na kartce jak odmiana, więc nie wiem.
Miała owocować bez zapylaczy i wydawać smaczne owoce. :-)
Jeszcze poczekam ze dwa lata, może zacznie owocować.

(...)
> Rosnąca obok samopylna mieszańcowa obsypana jest kwiatem i owocami.
> Obojnak ostrolistny ma również dużo owoców. Owocują co rok i owoce
> dojrzewają .
> Mirzan

Ostrolistne też są obojnakie?
Nie wiedziałam, może w takim razie zdecyduję się na zakup i posadzę obok
dr.Sz. - kto wie w sąsiedztwie mogą być płodniejsze :-)

pozdrawiam Krycha

4. Data: 2004-06-21 11:26:31

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie wiedziałam, może w takim razie zdecyduję się na zakup i posadzę obok
> dr.Sz. - kto wie w sąsiedztwie mogą być płodniejsze :-)

Ostrolistne są obojnaki również.Wczoraj dowiedziałem się że męska może
zmienić płeć,jeśli mu przez dłużśzy czas samiczki brak.Taki spryciarz.
Cytryńce też sż obojnaki.Mirzan

5. Data: 2004-06-28 04:58:05

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Pxemec" <p...@T...pl> wrote in message

> [...]
> (samopylna/obupłciowa, wybarwiające się liście) [...]
> [...] dowiedziałem się w sklepie ogrodniczym, że genetycznie jest ona

Skad sie wzieli w tym sklepie tacy eksperci? Jesli obuplciowa, to nie
zenska - wciskaja Ci kit ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

nasiona ciemierników